Londyn szuka maskotki olimpijskiej
Komitet organizacyjny Igrzysk Olimpijskich Londyn 2012 ogłosiłkonkurs na maskotkę promującą tą imprezę. Opracowane przez agencjereklamowe projekty mają odzwierciedlać ducha tego miasta, pomagającmu w zbieraniu środków na organizację zawodów.
Komitet organizacyjny Igrzysk Olimpijskich Londyn 2012 przesłałdo agencji reklamowych wytyczne dotyczące zaprojektowania maskotkipromującej to wydarzenie. Ma ona mieć postać ubranej zabawkimożliwej do wykorzystania nie tylko w formie fizycznej, ale przedewszystkim w telewizji, internecie i innych mediach cyfrowych.
Maskotka będzie głównym elementem promocji imprezy wśród jejpotencjalnych sponsorów, od których organizatorzy zamierzająuzyskać środki w wysokości 2 mld funtów. W związku z tym jejprojekty mają odzwierciedlać charakter Londynu i ogólniej całejWielkiej Brytanii. Agencja, która zwycięży w przetargu, będziemusiała opracować marketingowo-promocyjny plan wprowadzeniamaskotki na rynek. Komitet organizacyjny Igrzysk OlimpijskichLondyn 2012 ujawnił już wcześniej oficjalne logo tej imprezy, którejednak zostało powszechnie uznane za nijakie, a 70 proc.ankietowanych osób w wieku 11-20 lat zadeklarowało, że go nielubi.
Tegoroczną Olimpiadę w Pekinie promowało aż pięć maskotek onazwie Fuwa, Igrzyska Olimpijskie Ateny 2004 - dwie maskotki, aOlimpiadę Sydney 2000 - trzy. Wcześniejsze zawody olimpijskie miałynatomiast po jednej maskotce, najczęściej w postaci zwierzęcia:owczarka (Barcelona 1992), tygrysa (Seul 1988), orła (Los Angeles1984) i niedźwiedzia (Moskwa 1980).
Dołącz do dyskusji: Londyn szuka maskotki olimpijskiej