LG Polska: wpisem o skaryfikacji telefonu z ironią zabraliśmy głos w dyskusji społecznej
We wtorek po południu LG Electronics Polska na Twitterze zamieściło wpis: „Marzy Ci się skaryfikacja? Zrób ją na naturalnej skórze;)” z adekwatnym zdjęciem telefonu LG G4. - Tym sposobem marka zabrała głos w społecznej dyskusji i zaproponowała alternatywne rozwiązanie w nieco ironiczny, ale dość typowy sposób dla mediów społecznościowych - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Ewa Lis, PR manager z LG Electronics Polska.
Wpis LG od razu wywołał sporą dyskusję. Pojawiły się komentarze w stylu: „Przepraszam bardzo, ale to jest reklama dobrego, albańskiego hip-hopu czy kliniki chirurgii plastycznej?”, „Żałosne to z lekka”, „Słabe to. Promocja błazenady”, „Nie wiem czy bardziej ‘śmiechłem’ widząc waszego tweeta, czy reakcję pseudo elity. :P Kreatywny marketing > kupiony marketing”.
W swoim wpisie firma nawiązała do tematu, którym od kilku dni żyją polskie media - historii nastolatka, który chcąc się upodobnić do swojego idola, rapera Popka z Gangu Albanii (mającego tatuaże na całym ciele, blizny na twarzy i wytatuowane oczy) dokonał skaryfikacji swojej twarzy. Opublikowane przez chłopaka na Facebooku zdjęcia są masowo przekazywane dalej, powstało kilka fanpage’ów z tym związanych.
Marzy Ci się skaryfikacja? Zrób ją na naturalnej skórze ;) #popek #skaryfikejszyn #LGG4 pic.twitter.com/wrvAnGbI5E
— LG Polska (@LGPolska) lipiec 14, 2015
- Nasza komunikacja nie popiera tego typu zachowań młodych ludzi, a wręcz przeciwnie - podsuwa inne rozwiązania z wykorzystaniem smartfona, jak można wyróżnić się z tłumu bez wywoływania nieodwracalnych skutków. Choć komunikacja bazuje na kontrowersyjnych, aktualnych wydarzeniach to ma zwrócić uwagę na zupełnie alternatywne, nieszkodliwe pomysły - podkreśla Ewa Lis.
Dodaje przy tym, że LG nie obawia się, że poprzez ten wpis na Twitterze i wywołane nim reakcje może ucierpieć wizerunek marki. Zdaniem menedżerki w komunikacji, szczególnie w social media, można przyjąć następujące strategie: komunikację poprawną i grzeczną, czyli bezpieczną, albo z pazurem. - Ta druga wymaga o wiele więcej zaangażowania i odwagi ze strony marki, gdyż takie komunikaty zwykle są szeroko komentowane i bardziej kontrowersyjne, ale jednocześnie szybciej potrafią zwrócić uwagę na dany aspekt społeczny. Nie obawiamy się, że negatywnie wpłynie na wizerunek marki, gdyż tweet LG Polska nie miał złych intencji, a wręcz przeciwnie, z lekką dozą ironii zajął głos w społecznej dyskusji, podsuwając „bezpieczny” pomysł w odpowiedzi na kontrowersyjne wydarzenia. Internauci również traktują akcję z przymrużeniem oka - tłumaczy Ewa Lis.
Zdradza też, że choć opinie są podzielone, to jak dotąd ok. 60 proc. wypowiadających się na Twitterze pozytywnie oceniło tweeta LG Electronics Polska. - Media branżowe hi-tech nie oceniają komunikacji negatywnie, a jedynie zwracają uwagę internautów i zachęcają do dyskusji, generując w ten inteligentny sposób również większe zaangażowanie we własnych mediach społecznościowych - podsumowuje Ewa Lis.
Dołącz do dyskusji: LG Polska: wpisem o skaryfikacji telefonu z ironią zabraliśmy głos w dyskusji społecznej