SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

LG Polska: wpisem o skaryfikacji telefonu z ironią zabraliśmy głos w dyskusji społecznej

We wtorek po południu LG Electronics Polska na Twitterze zamieściło wpis: „Marzy Ci się skaryfikacja? Zrób ją na naturalnej skórze;)” z adekwatnym zdjęciem telefonu LG G4. - Tym sposobem marka zabrała głos w społecznej dyskusji i zaproponowała alternatywne rozwiązanie w nieco ironiczny, ale dość typowy sposób dla mediów społecznościowych - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Ewa Lis, PR manager z LG Electronics Polska.

Wpis LG od razu wywołał sporą dyskusję. Pojawiły się komentarze w stylu: „Przepraszam bardzo, ale to jest reklama dobrego, albańskiego hip-hopu czy kliniki chirurgii plastycznej?”, „Żałosne to z lekka”, „Słabe to. Promocja błazenady”, „Nie wiem czy bardziej ‘śmiechłem’ widząc waszego tweeta, czy reakcję pseudo elity. :P Kreatywny marketing > kupiony marketing”.

W swoim wpisie firma nawiązała do tematu, którym od kilku dni żyją polskie media - historii nastolatka, który chcąc się upodobnić do swojego idola, rapera Popka z Gangu Albanii (mającego tatuaże na całym ciele, blizny na twarzy i wytatuowane oczy) dokonał skaryfikacji swojej twarzy. Opublikowane przez chłopaka na Facebooku zdjęcia są masowo przekazywane dalej, powstało kilka fanpage’ów z tym związanych.


- Nasza komunikacja nie popiera tego typu zachowań młodych ludzi, a wręcz przeciwnie - podsuwa inne rozwiązania z wykorzystaniem smartfona, jak można wyróżnić się z tłumu bez wywoływania nieodwracalnych skutków. Choć komunikacja bazuje na kontrowersyjnych, aktualnych wydarzeniach to ma zwrócić uwagę na zupełnie alternatywne, nieszkodliwe pomysły - podkreśla Ewa Lis.

Dodaje przy tym, że LG nie obawia się, że poprzez ten wpis na Twitterze i wywołane nim reakcje może ucierpieć wizerunek marki. Zdaniem menedżerki w komunikacji, szczególnie w social media, można przyjąć następujące strategie: komunikację poprawną i grzeczną, czyli bezpieczną, albo z pazurem. - Ta druga wymaga o wiele więcej zaangażowania i odwagi ze strony marki, gdyż takie komunikaty zwykle są szeroko komentowane i bardziej kontrowersyjne, ale jednocześnie szybciej potrafią zwrócić uwagę na dany aspekt społeczny. Nie obawiamy się, że negatywnie wpłynie na wizerunek marki, gdyż tweet LG Polska nie miał złych intencji, a wręcz przeciwnie, z lekką dozą ironii zajął głos w społecznej dyskusji, podsuwając „bezpieczny” pomysł w odpowiedzi na kontrowersyjne wydarzenia. Internauci również traktują akcję z przymrużeniem oka - tłumaczy Ewa Lis.

Zdradza też, że choć opinie są podzielone, to jak dotąd ok. 60 proc. wypowiadających się na Twitterze pozytywnie oceniło tweeta LG Electronics Polska. - Media branżowe hi-tech nie oceniają komunikacji negatywnie, a jedynie zwracają uwagę internautów i zachęcają do dyskusji, generując w ten inteligentny sposób również większe zaangażowanie we własnych mediach społecznościowych - podsumowuje Ewa Lis.

Dołącz do dyskusji: LG Polska: wpisem o skaryfikacji telefonu z ironią zabraliśmy głos w dyskusji społecznej

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
J.K.Rolnik
I bardzo dobrze, że naśmiewają się z tych pociętych żyletkami pajaców. Ale i tak telefonu LG nie kupię;)
0 0
odpowiedź
User
zniesmaczony
chory pomysł dzieciaka promowany przez LG. Firma zrobiła duży błąd i teraz pięknie się z tego tłumaczy. a Nie zmienia to faktu, że wpis nawołuje do wykonania zabiegów skaryfikacyjnych. "Prawdziwa skóra" - bardziej jestem skłonny uwierzyć że człowiek ma prawdziwą skórę niż telefon. W związku z tym tweet odwołuje się do cięcia ludzkiej skóry! Takie zachowanie jest wręcz karygodne. Tak samo jak oczywiste nawiązanie do popka, który reprezentuje bardzo wulgarny tryb życia - dużo przeklina, nie szanuje kobiet, używa przemocy i narkotyków. Marka publikując tweet odwołuje właśnie do takich zachowań. A młode dzieci z gimnazjum, których jest mnóstwo na polskim twitterze, podążają za tymi trendami myśląc że jest to fajne. A gdy zobaczą że szanowana marka promuje takie zachowania to tym bardziej będą skłonni do ich naśladowania. Według mnie LG Polska powinna przeprosić o usunąć tweet a na dodatek zapłacić karę za promocję przemocy i samo okaleczania się.
0 0
odpowiedź