Połowa kupujących auta używane online woli podpisać umowę o finansowanie stacjonarnie
Około 53 proc. kupujących samochody używane online wolałoby podpisać umowę o finansowanie zakupu auta stacjonarnie. Najwięcej, 27 proc. nabywców najchętniej skorzystałoby przy zakupie przez sieć z kredytu samochodowego - wynika z raportu Santander Consumer Multirent "Auto używane w sieci".
W badaniu Santander Consumer Multirent (SCM) "Auto używane w sieci" kierowcy zostali zapytani o to, w jaki sposób byliby gotowi sfinansować zakup samochodu używanego całkowicie online.
"Z ich odpowiedzi wynika, że najchętniej skorzystaliby z kredytu samochodowego (27 proc.). W tej grupie znalazło się 44 proc. ankietowanych z zarobkami na poziomie 5000 do 6999 zł netto. Patrząc na wiek, (opcja ta) najczęściej była (...) wskazywana przez 60-69-latków i 40-49-latków (kolejno 36 i 35 proc. respondentów)" - podano w raporcie.
Zgodnie z opracowaniem co szósty kierowca postawiłby na kredyt gotówkowy (16 proc.). "Tę odpowiedź najczęściej wybierali 40-49-latkowie, jednak tuż za nimi znaleźli się 18-29-latkowie (kolejno 25 i 24 proc.). Często wskazywali ją też ankietowani z dochodem między 4000 a 4999 zł netto (27 proc.)" - dodano.
Z raportu SCM wynika również, że zainteresowanie wsparciem w postaci leasingu i wynajmu długoterminowego kształtowało się na tym samym poziomie (12 proc.). Dalej znalazła się pożyczka leasingowa (5 proc. wskazań kierowców).
"Leasing wybierało najwięcej osób przed 30. rokiem życia (20 proc.) oraz zarabiających od 5000 do 6999 zł na rękę (23 proc.)" – skomentował Adrian Burkiewicz z SCM. Dodał, że mając działalność gospodarczą, warto zastanowić się nad tym rozwiązaniem ze względu na szereg korzyści, np. dogodny okres leasingu, kartę paliwową i elastyczne warunki finansowania dopasowane pod możliwości finansowe klienta. "Jeśli natomiast nie prowadzimy firmy, zawsze pozostaje pożyczka konsumencka" - wskazał.
Autorzy raportu zwrócili też uwagę, że spory odsetek polskich kierowców chciałby podpisać umowę o finansowanie zakupu auta używanego w sieci jednak stacjonarnie, w obecności przedstawiciela firmy finansującej (ok. 30 proc.). "Nieco mniejszy odsetek ogółu kierowców wskazał opcję zdalną – od wniosku online do ręcznego podpisania umowy i odesłania jej w dogodnym momencie do podmiotu udzielającego środków (28 proc.). Co czwarty zmotoryzowany Polak wybrał tryb hybrydowy - złożenie wniosku przez internet, a podpisanie umowy stacjonarnie w obecności przedstawiciela firmy finansującej (23 proc.)" - podano.
W badaniu SCM "Auto używane w sieci" zapytano Polaków z prawem jazdy również o to, gdzie kupiliby auto używane w sieci, gdyby obecnie taki zakup planowali. Najwięcej wskazań zdobyły dwie odpowiedzi: e-sklep konkretnego producenta oraz internetowa platforma zakupowa (w obu przypadkach po 24 proc.). Na kolejnym miejscu znalazł się sklep internetowy konkretnego dealera (21 proc.).
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Multirent metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI) przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w styczniu 2023 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa 1000 dorosłych Polaków.
Santander Consumer Multirent jest częścią hiszpańskiej Grupy Santander. Na polskim rynku działa od 2007 roku. Firma specjalizuje się w leasingu operacyjnym pojazdów osobowych i dostawczych do 3,5 t.
Dołącz do dyskusji: Połowa kupujących auta używane online woli podpisać umowę o finansowanie stacjonarnie