Wpływy wydawcy „Kukbuka” zmalały o 30,4 proc., a wynik netto o 667 tys. zł
W ub.r. Wydawnictw Kukbuk zanotowało spadek przychodów o 30,4 proc. do 6,24 mln zł, a jego wynik netto pogorszył się z 579,2 tys. zł zysku do 87,8 tys. zł straty.
Firma wydaje przede wszystkim dwumiesięcznik kulinarno-kulturalny „Kukbuk”, związane z nim wydania specjalne oraz serwis internetowy Kukbuk.pl. Tytuł ukazuje się od jesieni 2012 roku.
Przychody wydawnictwa ze sprzedaży produktów zmalały z 4,22 mln zł w 2017 roku do 3,94 mln zł w ub.r., a ze sprzedaży towarów i materiałów - z 4,74 do 2,3 mln zł. Magazyn „Kukbuk” nie został zgłoszony do ZKDP, a firma nie odpowiedziała na pytania portalu Wirtualnemedia.pl o jego wyniki sprzedażowe i wpływy reklamowe.
Od wiosny 2017 roku redaktor naczelną „Kukbuka” jest Daria Pawlewska, do której należy 20 proc. udziałów firmy. Właścicielem 70 proc. jest prezes spółki Ambroży Palewski, a 10 proc. - Fabian Wolski.
Koszty z mniejszym spadkiem, rentowność poniżej zera
Wydatki operacyjne Wydawnictwa Kukbuk zmalały w skali roku o 22,5 proc. - z 8,2 do 6,36 mln zł. Koszty usług obcych poszły w dół z 5,33 do 4,1 mln zł, a nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 1,17 do 1,31 mln zł.
W ub.r. firma zatrudniała pięciu pracowników etatowych, dodatkowo przy każdym numerze magazynu współpracowała z ok. 40 osobami.
Wydatki na zużycie materiałów i energii ograniczono z 869,6 do 576,8 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe zmalały o ponad dwie trzecie - z 658,7 do 201 tys. zł.
Przy znacznie wyższym spadku przychodów od kosztów mocno pogorszyły się wskaźniki rentowności firmy. Wynik sprzedażowy spadł z 756,1 tys. zł zysku do 123,5 tys. zł straty, wynik operacyjny - z 763,5 tys. zł zysku do 88 tys. zł straty, a wynik netto - z 579,2 tys. zł zysku do 87,8 tys. zł straty.
Kapitały własne Wydawnictwa Kukbuk zmalały w ciągu roku z 1,41 do 1,02 mln zł.
- Ubiegłoroczny wynik finansowy jest efektem dużych inwestycji poczynionych przez wydawnictwo - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Daria Pawlewska. - Mam na myśli przede wszystkim gruntowną rozbudowę portalu/platformy internetowej Kukbuk.pl, której zupełnie nowa odsłona miała swoją premierę wiosną br. oraz rozwój projektów digitalowych i evntowych. Jesteśmy obecni na rynku od 7 lat i cały czas inwestujemy w rozwój tych obszarów, w których widzimy duży potencjał - podkreśla.
Dołącz do dyskusji: Wpływy wydawcy „Kukbuka” zmalały o 30,4 proc., a wynik netto o 667 tys. zł