Krajowy Instytut Mediów ruszył z przetargiem na badanie założycielskie, budżet to 7,7 mln zł
Krajowy Instytut Mediów rozpoczął przetarg na realizację tzw. badania założycielskiego - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Na ten cel chce przeznaczyć 7,7 mln zł.
Przedmiotem przetargu jest realizacja badań i pomiarów dotyczących konsumpcji mediów w Polsce (zwanych badaniem założycielskim) w zakresie gospodarstw domowych. Obejmuje to realizację wywiadów o gospodarstwie domowym wraz z Pantry Check (z pozyskaniem zgód na udział w panelu trendów i w innych projektach Instytutu) oraz opcjonalne przeprowadzenie rekrutacji do panelu walidacyjnego realizowane w ramach tzw. prawa opcji.
Budżet projektu wynosi 7,7 mln zł netto (bez VAT).
Przetarg podzielono na 8 części, co oznacza, że każdą z nich może zrealizować inna firma.
Część I obejmuje wykonanie badania założycielskiego w zakresie: 1 000 gospodarstw domowych. Budżet tej części wynosi 72 tys. zł euro netto, a wymagane wadium - 8,4 tys. zł.
Część II dotyczy realizacji badania założycielskiego w zakresie 1 500 gospodarstw domowych. Budżet tej części wynosi 108 tys.euro, a wadium - 12,6 tys. zł.
Część III obejmuje realizację badania założycielskiego w zakresie 5 000 gospodarstw domowych. Budżet tej części wynosi 361 tys. euro, wadium - 42 tys zł.
Część IV obejmuje wykonanie badania założycielskiego w zakresie 2 500 gospodarstw domowych. Budżet tej części wynosi 180 tys. euro, wadium 21 tys. zł.
Część V dotyczy realizacji badania założycielskiego w zakresie 5 000 gospodarstw domowych. Budżet wynosi 361 tys. euro, wadium - 42 tys. zł.
Część VI dotyczy realizacji badania założycielskiego w zakresie 5 000 gospodarstw domowych. Budżet wynosi 361 tys. euro, wadium - 42 tys. zł.
Część VII obejmuje realizację badania założycielskiego na panelu 2500 gospodarstw domowych. Budżet wynosi 180 tys. euro, wadium - 21 tys. zł.
Część VIII obejmuje wykonanie badania założycielskiego w zakresie 2 500 gospodarstw domowych. Budżet tej części wynosi 180 tys. euro, wadium - 21 tys. zł.
Kryteria wyboru zwycięzcy dla każdej części przetargu są takie same. Są to: doświadczenie zespołu wykonawcy (waga: 10 proc.), termin realizacji badania założycielskiego (waga: 20 proc.) i cena (waga: 70 proc.
Umowa z wybranymi firmami ma obowiązywać w okresie od 15 sierpnia br. do 15 listopada br.
Przetarg trwa do 18 czerwca br.
W projekcie 60 tys. respondentów
Krajowy Instytut Mediów powstał w styczniu 2021 roku, decyzją szefa Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Działa w ramach programu Telemetria Polska, który skupia się na stworzeniu nowego, jednoźródłowego badania mediów. Jego celem ma być integracja rynku poprzez budowanie „partnerskich i merytorycznych relacji między rynkiem a regulatorem”. Ma łączyć kompetencje instytutu badawczego oraz ośrodka analitycznego.
Projekt będzie realizowany na losowej próbie ponad 30 tys. gospodarstw domowych, ma w nim wziąć udział 60 tys. respondentów. Równolegle powstanie hybrydowy, telemetryczny panel z 3 tys. panelistów oraz 10 tys. panel trendów. Badanie będzie miało charakter ciągły. Jego efektem ma być kompleksowe zaprezentowanie obrazu konsumpcji mediów w Polsce (radia, telewizji, internetu).
- Punktem startu badania założycielskiego, uzgodnionego w 2020 roku przez szerokie grono interesariuszy, jest rozbudowany dwuetapowy pilotaż, który za chwile rozpoczynamy. To pierwsza faza ogromnego projektu, która ma na celu kalibrację naszych metod badawczych do warunków pandemicznej rzeczywistości. Będziemy testować ilościowo różne schematy i konfiguracje prowadzenia wywiadu oraz spisu urządzeń w gospodarstwach domowych. Ten etap projektu poprzedziliśmy gruntowaną eksploracją jakościową wzbogaconą analizami behawioralnymi oraz dedykowanymi szkoleniami dla ankieterów - objaśniał pod koniec kwietnia Mirosław Kalinowski, dyrektor Krajowego Instytutu Mediów.
- Badanie założycielskie jest unikatowym przedsięwzięciem, którego zakres i skala nie ma w Polsce precedensu. To punkt zwrotny w polskich badaniach mediów i jeden z najbardziej kompleksowych pomiarów jednoźródłowych na świecie. Dzięki niemu reklamodawcy, nadawcy i domy mediowe zyskają niebawem zintegrowaną wiedzę o zachowaniach audytoriów radia, telewizji i internetu, która dotąd nie była dostępna - podkreślał Kalinowski.
Dyrektorem KIM Mirosław Kalinowski
Dyrektorem Krajowego Instytutu Mediów został Mirosław Kalinowski. Z rynkiem badawczym jest związany od 30 lat, z czego najdłużej pracował w SMG/KRC i Millward Brown, gdzie pełnił funkcję dyrektora ds. realizacji badań. Był odpowiedzialny między innymi za realizację badań TGI (segmentacje konsumenckie: Target Group Index) , PBC (Polskie Badania Czytelnictwa), Nettrack (Badania Internetu).
Doświadczenie zdobywał m.in. przy realizacji Europejskiego Sondażu Społecznego 2018 dla IFIS PAN, World Pool dla Instytutu Gallupaa, Global Attitudes dla PEW Research. Od 1997 roku realizował establishment survey dla firmy AGB, oraz rekrutacje do paneli telemetrycznych i pasywnych - dla Instytutu Median mierzącego oglądalność telewizji w Czechach.
Od maja 2020 współpracuje z KRRiT, odpowiadał za wypracowanie porozumienia ze stroną rynkową w kontekście badania założycielskiego, które ma stać się stałym źródłem danych na temat konsumentów mediów w Polsce.
W ramach instytutu będzie działał zespół specjalistów, który zajmie się zbieraniem i analizą danych mediowych, ich segmentacją i diagnozą. Krajowy instytut Mediów będzie badawczym organem Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, działającym we współpracy z nadawcami i marketerami zrzeszonymi w Joint Industry Comittee i poza nim.
Dołącz do dyskusji: Krajowy Instytut Mediów ruszył z przetargiem na badanie założycielskie, budżet to 7,7 mln zł
... ale może też być zupełnie na odwrót... obserwując aktywność w ms-ach trójkowych... to jest jakaś 1/10 tego co było...