Włamanie do bazy z danymi polskich klientów Hyundaia. Firma przeprasza i ostrzega
Hyundai Motor Poland poinformował, że doszło do nieuprawnionego dostępu do bazy z danymi jego klientów, a niektóre mogły zostać naruszone. Uspokaja, że chodzi o numery PESEL ani dowodów osobistych. Firma o sprawie zawiadomiła Urząd Ochrony Danych Osobowych.
W newsletterze skierowanym do klientów Hyundai Motor Poland opisuje, że wskutek ataku naruszone mogły zostać „dane kontaktowe (takie jak e-maile, adresy i numery telefonów), dane o miejscu i dacie urodzenia, nagrania rozmów z konsultantami Call Center, dane pojazdów (takie jak numery VIN) naszych klientów”. - Nie zostały naruszone żadne dane finansowe ani numery identyfikacyjne PESEL czy numery dowodów osobistych naszych klientów - zaznacza.
Firma zapewnia, że podjęła działania natychmiast po tym, jak została poinformowana o sprawie. - Zaangażowaliśmy czołowych specjalistów ds. bezpieczeństwa cybernetycznego oraz naszych prawników, którzy pomogli nam w zarządzaniu incydentem. Niezwłocznie poinformowaliśmy również Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Wśród różnych wdrożonych środków bezpieczeństwa zablokowaliśmy zaatakowany serwer i trwale usunęliśmy go z sieci - wylicza.
- Kontynuujemy współpracę z naszymi zespołami IT, aby zapewnić utrzymanie wysokiego standardu bezpieczeństwa naszych systemów - dodaje koncern.
Chociaż nie ma dowodów, że dane zostały użyte na potrzeby oszustw, zachęca klientów do „przestrzegania zasad dobrej praktyki i zwrócenia uwagi na wszelkie próby kontaktu za pośrednictwem poczty elektronicznej, poczty i/lub wiadomości tekstowych, które mogą wydawać się pochodzić od Hyundai Poland lub innych podmiotów Hyundai Motor Group”.
- W szczególności zalecamy unikanie klikania w jakiekolwiek zawarte w nich linki. Jak zawsze, mogą Państwo skontaktować się z nami bezpośrednio w celu weryfikacji lub uzyskania wsparcia. W tym celu utworzyliśmy dedykowany kanał, z którym można się skontaktować pod adresem email Ochrona Danych Hyundai Motor Poland
Firma podkreśla, że „szczerze przeprasza za wszelkie obawy, jakie mógł wywołać ten incydent”.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
O jej komunikacie jako pierwszy poinformował we wtorek po południu blog Zaufana Trzecia Strona specjalizujący się w cyberbezpieczeństwie.
Wyciek danych Hyundai Polska: "Dane te obejmują dane kontaktowe (takie jak e-maile, adresy i numery telefonów), dane o miejscu i dacie urodzenia, nagrania rozmów z konsultantami Call Center, dane pojazdów (takie jak numery VIN) naszych klientów."https://t.co/ANvaO3Kn1o pic.twitter.com/oB1n4PmV8a
— ZaufanaTrzeciaStrona @zaufanatrzeciastrona@infosec (@Zaufana3Strona) April 11, 2023
Dołącz do dyskusji: Włamanie do bazy z danymi polskich klientów Hyundaia. Firma przeprasza i ostrzega