Comarch odpuszcza walkę z Allegro. Koniec Wszystko.pl
Koncern informatyczny Comarch zamyka platformę e-commerce Wszystko.pl. Uzasadnia, że chce się skoncentrować na innych obszarach działalności.
W komunikacie Comarchu zaznaczono, że technologia przygotowana na potrzeby Wszystko.pl zostanie wykorzystana w innych rozwiązaniach ERP firmy.
Koncern wylicza, że „zamierza skoncentrować się na realizacji bieżących, wysokomarżowych kontraktów oraz na znacznych inwestycjach w obszarach: AI (sztuczna inteligencja), APS (system umożliwiający zaawansowane planowanie produkcji), POS (kompleksowy system obsługi punktów sprzedaży), KSeF (Krajowy System e-Faktur) zwiększających przewagę konkurencyjną rozwiązań Comarch ERP, szczególnie dla e-commerce”.
W czwartek o zamknięciu Wszystko.pl poinformowano sprzedawców i kupujących na platformie. Zaznaczono, że nie można już na niej składać zamówień, natomiast te złożone dotychczas zostaną standardowo zrealizowane.
- Możliwość realizacji dotychczasowych zamówień z poziomu panelu sprzedawcy pozostanie dostępna do 30.04.2024. Po tym czasie możliwość zalogowania na konto, w tym do panelu sprzedawcy zostanie zablokowana - zaznaczono.
Koniec Wszystko.pl po 7 miesiącach od startu
Wszystko.pl zostało uruchomione pod koniec czerwca ub.r., a wcześniej przez kilka miesięcy było testowane przez Comarch. Na starcie platforma miała ponad 11 tys. zarejestrowanych sprzedawców, wśród nich były m.in. Bielenda, Krosno, Trefl, BAT PSB czy Homla. Oferowały łącznie kilka milionów produktów.
Wszystko.pl zachęcało kolejnych sprzedawców promocyjnymi warunkami, takimi jak zerowa prowizja od sprzedaży, brak opłat za wystawianie ofert i utrzymanie konta, sprzedaż w każdej kategorii, integracje Comarch ERP, BaseLinker, Open API czy indywidualny opiekun klienta.
- Naszym celem jest zapewnienie użytkownikom pozytywnych doświadczeń. Na wszystko.pl klient powinien prosto i szybko kupować ulubione produkty, nie irytując się przy tym wyskakującymi co chwilę reklamami czy dużą liczbą komunikatów. Proces zakupowy będzie sprawny, a wyszukiwanie produktów intuicyjne – zapowiadała szefowa platformy Mariola Barzyk-Libura.
Zaznaczyła, że „Comarch to jedna z największych firm z sektora IT i nowych technologii w Polsce, mająca już dużo produktów e-commerce w portfolio, m.in. Comarch eSale, Comarch e-Sklep czy oprogramowania do zarządzania procesami Comarch ERP". - Choćby te ostatnie mają duże znaczenie dla naszych sprzedawców, wśród których jest sporo klientów oprogramowania Comarch i dla których systemy ERP stanowią integrator sprzedaży na wszystko.pl. Co więcej, jednym z naszych największych benefitów jest 0 procent prowizji od sprzedaży bez względu na kategorię, co jest ewenementem na polskim rynku marketplace. Dzięki temu sprzedawcy mogą realnie oszczędzać i w bardziej przewidywalnych warunkach planować sprzedaż online - podkreśliła.
- Oczywiście nie zdominujemy rynku w kilka miesięcy, Allegro i Amazon mają już duże doświadczenie w branży i ogromną bazę danych, naszym celem jest zbudowania zaufanie sprzedawców i klientów oraz regularne budowanie pozycji w e-commerce - przyznała Barzyk-Libura.
Od startu Wszystko.pl ani razu nie pojawiło się w dziesiątce platform e-commerce z największą liczbą użytkowników.
Comarch z nowym prezesem
Na początku stycznia br. prezesem Comarchu została dr Anna Pruska, zastępując na tym stanowisku Janusza Filipiaka, który zmarł niecały miesiąc wcześniej. Do zarządu spółki weszli Marcin Warwas i Marcin Kaleta.
W pierwszych trzech kwartałach ub.r. grupa kapitałowa Comarch zanotowała spadek przychodów sprzedażowych rok do roku z 1,31 do 1,27 mld zł. Jej zysk operacyjny zmalał ze 131,5 do 80,3 mln zł, a zysk netto wzrósł z 65,4 do 76,7 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Comarch odpuszcza walkę z Allegro. Koniec Wszystko.pl