Messenger przyciąga polskich internautów na trzy razy dłużej niż WhatsApp, Discord i Telegram. Mocno w górę ClickMeeting
Wśród komunikatorów internetowych w Polsce niekwestionowanym liderem jest Messenger, w którym użytkownicy spędzają średnio ponad siedem godzin. Na ponad dwie godziny każdego internautę przyciągnęły WhatsApp, Discord i Telegram, a duży wzrost odwiedzalności osiągnął ClickMeeting.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w listopadzie br. z Messengera skorzystało 21,89 mln polskich internautów, zapewniając 73,69 proc. zasięgu. Każdy użytkownik spędził w aplikacji przeciętnie 7 godzin, 8 minut i 37 sekund.
W zestawieniu jest jeszcze jeden komunikator należący do koncernu Meta Platforms - WhatsApp, który zanotował 15,42 mln odwiedzających, 51,9 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 49 minut i 59 sekund średniego czasu korzystania.
Platformy Google’a z tej kategorii (m.in. Google Meet) przyciągnęły 16,56 mln internautów (co dało 55,75 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na godzinę, 37 minut i 36 sekund. Natomiast oprócz WhatsAppa powyżej dwóch godzin średniego czasu korzystania osiągnęły dwie platformy. Discord miał 5,18 mln użytkowników, 17,45 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 23 minuty i 28 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzającego, a aplikacja Telegram - 2,13 mln internautów, 2 godziny, 7,16 proc. zasięgu oraz 10 minut i 26 sekund średniego czasu.
Platformę Teams, należącą do Microsoftu, odwiedziło 3,38 mln internautów (co dało 11,4 proc. zasięgu), spędzając średnio po 27 minut i 56 sekund, a Zoom przyciągnął 2,68 mln użytkowników (9,03 proc.), każdego przeciętnie na 25 minut i 24 sekundy.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Ranking zamykają trzy komunikatory z ponad milionem użytkowników. Platforma ClickMeeting zanotowała 1,44 mln odwiedzających, 4,85 proc. zasięgu oraz 19 minut i 12 sekund średniego czasu korzystania, aplikacja Viber - 1,31 mln użytkowników, 4,42 proc. zasięgu oraz godzinę, 10 minut i 9 sekund średniego czasu, a aplikacja Signal - 1,12 mln internautów, 3,76 proc. zasięgu oraz 47 minut i 36 sekund przeciętnego czasu.
W porównaniu do listopada Messenger zyskał 202,8 tys. użytkowników (0,9 proc.), a średni czas korzystania zmalał o 9 minut i 45 sekund (2,2 proc.). Platformy Google’a zanotowały wzrost liczby odwiedzających o 487,5 tys. (3 proc.) i spadek przeciętnego czasu spędzonego przez użytkownika o minutę i 55 sekund (1,9 proc.), a WhatsApp - wzrost o 242,8 tys. internautów (1,6 proc.) i spadek średniego czasu o 2 minuty i 24 sekundy (1,4 proc.).
W obu statystykach zmalały wyniki Discorda - platforma straciła 154,5 tys. użytkowników (2,9 proc.) oraz 22 minuty i sekundę przeciętnego czasu spędzonego przez każdego (13,1 proc.). Viber zanotował spadek o 30,4 tys. internautów (2,3 proc.) oraz 12 minut i 29 sekund średniego czasu korzystania (15,1 proc.), a Signal - o 25,6 tys. odwiedzających (2,2 proc.) oraz 21 minut i 25 sekund średniego czasu (31,1 proc.).
Znacząco zwiększyła się odwiedzalność ClickMeeting - na platformie przybyło 534,8 tys. użytkowników (59,1 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 2 minuty i 16 sekund (13,4 proc.).
Na Zoomie liczba internautów zwiększyła się o 223,3 tys. (9,1 proc.), a średni czas korzystania zmalał o 2 minuty i 10 sekund (7,9 proc.). Natomiast w aplikacji Telegram przy spadku liczby użytkowników o 119,9 tys. (5,3 proc.) przeciętny czas wzrósł o 10 minut i 38 sekund (8,9 proc.).
Dołącz do dyskusji: Messenger przyciąga polskich internautów na trzy razy dłużej niż WhatsApp, Discord i Telegram. Mocno w górę ClickMeeting
Lemingi, po prostu.