Kantar łączy wszystkie swoje firmy i usługi pod jedną marką
Należąca do holdingu WPP firma badawcza Kantar ogłosiła, że 2 kwietnia br. wszystkie jej spółki, usługi i produkty z branży danych, wiedzy i doradztwa będą działać pod jedną wspólną marką - Kantar. W Polsce oznacza to np., że znikną z użycia nazwy instytutów Kantar Millward Brown i Kantar Media.
Zmiana nazwy wszystkich spółek i usług to element nowej strategia marki. - Zmiana naszego brandingu jest odbiciem przekształceń operacyjnych, które już zachodzą w naszej firmie, a wynika z dążenia do osiągnięcia prostoty, skali działania i pozytywnych skutków dla naszych klientów. Ta zmiana sprawi, że klientom będzie łatwiej rozumieć działalność firmy Kantar i współpracować z nami. Dzięki usunięciu barier utrudniających współtworzenie i ukierunkowaną współpracę w całej naszej organizacji łatwiej nam będzie budować platformy i oferty w skali globalnej, odpowiadając na najpilniejsze potrzeby naszych klientów - powiedział prezes firmy Kantar, Eric Salama.
Mandy Pooler, dyrektor marketingu (CMO) w Kantar, dodała: - Działając wspólnie, firma Kantar doskonale rozumie, jak ludzie myślą, co czują, jak robią zakupy, dzielą się informacjami, głosują i co oglądają. Uproszczenie strategii naszej marki jest subtelnym, ale ważnym sygnałem pokazującym naszą ewolucję i misję: zapewnianie inspiracji dla najważniejszych podmiotów na świecie dzięki pełnemu zrozumieniu ludzi, którym służą.
Rebranding i ujednolicenie nazw jest kolejną ze zmian, jakie w ostatnim czasie wprowadzono w grupie Kantar. Wcześniej wprowadzono m.in. Kantar Marketplace – nową globalną platformę umożliwiającą zakup badań i wiedzy na żądanie.
Wprowadzono nowy system wytycznych dla marek (Brand Guidance Systems), który ma być połączeniem zweryfikowanych wskaźników pochodzących z badań ilościowych oraz danych społecznych, sprzedażowych, medialnych, behawioralnych i pochodzących z wyszukiwań. Dzięki nim można tworzyć praktyczną wiedzę mającą przełożenie na działania niezbędne do optymalizacji marek i skuteczności kampanii reklamowych.
Kantar jest częścią grupy WPP, zatrudnia 30 tys pracowników na całym świecie. Marki, które w wyniku rebrandingu przestaną istnieć to: Kantar Consulting, Kantar Health, Kantar IMRB, Kantar Media, Kantar Millward Brown, Kantar Public, Kantar TNS, Kantar Worldpanel, Lightspeed oraz wszystkie marki krajowe.
Konsolidacja wszystkich marek Kantar ma miejsce, gdy WPP łączy agencje Wunderman, Possible i Cole & Weber w jednym biurze Wunderman Thompson Seattle, kilka miesięcy po połączeniu agencji J. Walter Thompson i Wunderman.
Nowy właściciel Kantara wkrótce?
Holding WPP rozważa sprzedaż firmy Kantar. Pierwsze doniesienia na ten temat pojawiły się wiosną ub.r. Oficjalnie poinformowano o tym w listopadzie 2018 roku.
Mark Read, szef WPP powiedział, że idealny scenariusz zakłada, że WPP zachowa „od 25 proc. do 40 proc.” udziałów – co wycenia się na około 3,5 mld funtów - jako „finansowy” i / lub partner strategiczny.
Dane są niezwykle ważne dla naszych klientów i niezwykle ważne w nowoczesnym ekosystemie marketingowym, ale WPP należy oceniać bardziej na podstawie tego, jakich danych używamy w naszej pracy niż tego, czy jesteśmy ich właścicielami. Kiedy już zdecydowaliśmy, znaleźliśmy okazję, aby przekształcić Kantar w wiodącą na świecie branżę danych - powiedział.
Jak dotąd niewiele informacji ujawniono na temat postępu sprzedaży.
Niektórzy spekulują, że były szef WPP Sir Martin Sorrell, właściciel S4 Capital, może być zainteresowany kupnem Kantara.
Wcześniej WPP rozmawiało z Nielsenem o połączeniu tej firmy z Kantarem, jednak strony nie doszły do porozumienia. Na początku marca br. Mark Read przekazał analitykom, że wynik rozmów dotyczących sprzedaży Kantara zostanie ogłoszony do końca drugiego kwartału.
Dołącz do dyskusji: Kantar łączy wszystkie swoje firmy i usługi pod jedną marką