SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

10 kanałów muzycznych Polsatu. „Dzięki zakupom grupa chce dogonić TVN”

Po przejęciu 4fun.tv, 4fun Kids i 4fun Dance z Polsatem jest związanych już 10 stacji muzycznych. - Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o statystyki. Dzięki zakupom Polsat chce dogonić TVN Warner Bros. Discovery pod względem oglądalności. Poszerzenie portfolio może w tym pomóc - mówi Wirtualnemedia.pl menadżer jednego z nadawców muzycznych.

Kanał telewizyjny 4fun.tvKanał telewizyjny 4fun.tv

W maju 2014 roku rozpoczął nadawanie Disco Polo Music, a trzy lata później Polsat Music. W grudniu 2017 roku Telewizja Polsat zawarła z Grupą ZPR Media umowę dotyczącą kupna 100 proc. udziałów spółek nadających kanały Eska TV, Eska TV Extra, Eska Rock TV, Polo TV i Vox Music TV. Choć minęło sporo czasu, to nadawca nie uporządkował portfolio swoich stacji muzycznych. Disco-polo emitują zarówno Disco Polo Music, jak i Polo TV. Logotyp żadnego z kanałów muzycznych nie nawiązuje do identyfikacji wizualnej wprowadzonej we wrześniu 2021 roku.

Nie przeszkadza to grupie Zygmunta Solorza w dalszej rozbudowie oferty muzycznej. W piątek Grupa Polsat Plus poinformowała, że została większościowym udziałowcem spółek do których należą kanały telewizyjne 4fun.tv, 4fun Kids i 4fun Dance oraz serwis naekranie.pl.

- Cieszymy się, że naekranie.pl i kanały 4fun dołączają do naszej Grupy. Nabycie udziałów w 4fun i naekranie.pl traktujemy jako długoterminową inwestycję. Jesteśmy przekonani, że dzięki naszemu aktywnemu wsparciu i zaangażowaniu pozycja i znaczenie obu marek będą dynamicznie rosły - stwierdził Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat.

Szersza dostępność przejętych kanałów?

Choć kiedyś Viva Polska była w czołówce kanałów tematycznych pod względem oglądalności, to obecnym stacjom daleko do takich wyników. Młodzi odbiorcy sięgają po muzykę za pośrednictwem YouTube czy Spotify. Z danych Nielsena wynika, że w 2022 roku 4fun.tv miał 0,10 proc. udziału w rynku, 4fun Kids 0,08 proc., natomiast 4fun Dance 0,04 proc. To łącznie 0,22 proc., a więc wynik słabszy niż wyniki Polo TV (0,32 proc.) czy Eska.TV (0,23 proc.), dostępnych w MUX-1 naziemnej telewizji cyfrowej.

– Na zatłoczonym rynku każdy widz się liczy. Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o statystyki. Dzięki zakupom Polsat chce dogonić TVN Warner Bros. Discovery pod względem oglądalności. Poszerzenie portfolio może w tym pomóc. Polsat ma przecież platformę cyfrową, która może zapewnić bardziej wyeksponowane miejsce nabytym kanałom. Firma posiada też multipleks eksperymentalny naziemnej telewizji cyfrowej w Gdańsku, Warszawie i we Wrocławiu. Za jego pośrednictwem już nadaje 4fun Kids - zauważa w rozmowie z Wirtualnemedia.pl menadżer jednego z kanałów muzycznych.

Według Nielsena w 2022 roku w grupie 4+ największy łączny udział wśród wiodących nadawców miała Telewizja Polska (27,79 proc.). Drugi był TVN Warner Bros. Discovery (22,43 proc.), a Grupa Polsat dopiero trzecia (21,49 proc.). Podczas ostatniej konferencji Grupy Polsat Plus dotyczącej wyników finansowych firma zaprezentowała dane Nielsena z I kwartału br. w odniesieniu do grupy 16-59. Udział TVN Warner Bros. Discovery wyniósł w tym przypadku 23,3 proc., Grupy Polsat 21,9 proc., natomiast TVP 20,5 proc.

Na razie firma nie chce zdradzać planów odnośnie kanałów 4fun. Tomasz Matwiejczuk, rzecznik prasowy Telewizji Polsat przekonuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że jest na to za wcześnie.  - Treści typowo muzyczne już nie sprzedają się tak jak kiedyś. Przy odpowiedniej korekcie ramówek, można poszerzyć widownię kupionych kanałów. Równoległe inwestycje w inne anteny dają szanse na dogonienie grupy TVN. Zwłaszcza, że Polsat jest szeroko obecny w naziemnej telewizji cyfrowej. Po przełączeniu MUX-3 na DVB-T2, realny zasięg pozostałych multipleksów z kanałami Polsatu wzrośnie – ocenia nadawca, który pragnie zachować anonimowość. Polo TV już emituje powtórki „Świata według Kiepskich”. W ramówce Eska TV znajdziemy z kolei program „Polacy za granicą”, emitowany wcześniej przez Polsat Play. Nasz rozmówca spodziewa się podobnych formatów w kupionych kanałach.

Polsat w staraniach o 4fun.tv pokonał Grupę MWE

Właściciel Grupy MWE, w której portfolio są m.in. muzyczne kanały Power TV, Nuta TV, Nuta Gold, Junior Music, Ultra TV 4K, z uznaniem podchodzi do transakcji konkurenta. - Gratuluję Grupie Polsat Plus zakupu kanałów 4fun. Z tego co pamiętam sam również starałem się o ich przejęcie pod koniec 2020 roku, ale chyba wtedy ich cypryjski właściciel nie był tym zainteresowany. Szkoda, że nie odezwali się do nas w tej sprawie teraz. Kanały 4fun to dobrze prosperujący biznes z bardzo dobrą dystrybucją oraz stabilnymi udziałami w oglądalności. Już korzystają z biura reklamy Polsat Media oraz pojemności satelitarnej Cyfrowego Polsatu, więc ich integracja z Telewizją Polsat będzie na pewno bardzo płynna - zauważa w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Winnicki. Kanały 4fun już teraz są nadawane z transpondera platformy cyfrowej Polsat Box.

Nie wyklucza, że w przyszłości dojdzie do pewnego uporządkowania marek stacji muzycznych Polsatu. - Zastanawiam się tylko na jak długo Polsat ma prawo do korzystania z marki Eska TV, która jak wiadomo nawiązuje do wciąż należącej do ZPR Media rozgłośni Radio Eska? Być może Eska TV wejdzie pod parasolowy brand 4fun? Konsolidacja na rynku mediów jest trendem dominującym nie tylko na Zachodzie, ale też u nas w Polsce. Nasza grupa również się rozwija. Niedawno dokonaliśmy akwizycji Golf Channel Polska i jesteśmy dalej zainteresowani przejmowaniem nadawców, z którymi po dołączeniu do grupy MWE Networks możemy liczyć na szereg synergii - dodaje Winnicki.

Warto zauważyć, że w przeszłości Polsat przejął wiele kanałów. To m.in. Nasza TV, TV Biznes, Superstacja, Nowa TV i paczkę Eleven Sports. Tylko dwa ostatnie działają pod obecnymi nazwami.  - Polsat jest największą polską firmą działającą w obszarze mediów i zarządzany przez specjalistów wysokiej klasy. Każda decyzja biznesowa Polsatu jest z pewnością doskonale przemyślana i strategia, którą planuje w odniesieniu do portfolio kanałów muzycznych nie będzie przypadkowa. Jestem przekonany, że to doskonała decyzja, a 4fun.tv należy pogratulować z pewnością wysoce zadowalającą monetyzację swoich kanałów, które budowali przez lata równie wspaniali ludzie - ocenia Sebastian Błaszczykiewicz, wiceprezes SandBoxMedia, nadawcy kanału muzycznego Mixtape.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W pierwszym kwartale br. grupa Cyfrowy Polsat zanotowała wzrost wpływów o 7,1 proc., głównie dzięki wyższej sprzedaży sprzętu, a jego zysk netto skurczył się o 212,8 do 71 mln zł. Firma na obsługę zadłużenia wydała 179 mln zł więcej niż przed rokiem. Zmalała sprzedaż płatnej telewizji i usług telefonicznych w modelu na kartę.

Dołącz do dyskusji: 10 kanałów muzycznych Polsatu. „Dzięki zakupom grupa chce dogonić TVN”

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mgr z MBA
Menagerowie po to są aby podejmować decyzje zakupowe - premia na Boże Narodzenie musi z czegoś wynikać
odpowiedź
User
widz
Jak można zrobić z kanału muzycznego kanał powtórkowy z serialami? I dziwić się później, że nikt nie ogląda "muzyki", że młodzież woli internet.
odpowiedź
User
xyv
może trzeba wywalić kanały muzyczne zastąpić innymi kanałami . POLSAT SPORT PREMIUM 1 ,2,3,4 .BCC sport , film NET , POLSAT NATURA .
odpowiedź