Nowa aplikacja Amazona. Ponad 400 kanałów telewizyjnych za darmo
Posiadacze telewizorów i odtwarzaczy Fire TV w Stanach Zjednoczonych mogą już korzystać z nowej aplikacji Fire TV Channels. Pozwala ona na łatwe korzystanie z ponad 400 kanałów telewizyjnych, nadawanych w modelu FAST.
Amazon wdrożył usługę Fire TV Channels na rynku amerykańskim w maju. W ostatnich dniach doszło do aktualizacji aplikacji, która pozwala na oglądanie stacji telewizyjnych z reklamami za darmo. Wprowadzono nowy pasek boczny, które umożliwia poruszanie się po różnych kategoriach treści. Zwiększono też liczbę kanałów FAST.
Po zmianach można szybko znaleźć stacje pokazujące wiadomości, sport, rozrywkę, gry, gotowanie, podróże czy teledyski. Na razie koncern nie zdradza czy Fire TV Channels pojawi się na innych rynkach i czy w przyszłości aplikacja będzie dostępna także na telewizorach i przystawkach bez systemu Amazona.
Jakie kanały w ofercie usługi FAST Amazona?
Już w maju w ofercie Fire TV Channels były m.in.: ABC News, CBS Sports HQ, MLB, Fox Sports, NHL, People, IGN, IMDb, Martha Stewart i GoTraveler. Teraz dodatkowo użytkownicy aplikacji mogą korzystać z takich kanałów jak Variety, Rolling Stone, The Hollywood Reporter, Billboard, TV Line, GameSpot, Honest Trailers, TV Guide, Looper, Slash Film i Nicki Swift, Funny or Die i Outside.
- Od momentu uruchomienia Fire TV Channels, podwoiliśmy liczbę bezpłatnych kanałów telewizyjnych w streamingu (FAST). Nadają programy informacyjne, treści sportowe, poświęcone gotowaniu, teledyski, zwiastuny, nagrania z gier komputerowych i konsolowych czy seriale komediowe - stwierdziła w komunikacie Charlotte Maines, dyrektor ds. reklamy, monetyzacji i zaangażowania w Fire TV.
Koncern zapowiada, że podobnych kanałów będzie więcej. - Tylko w ciągu ostatnich sześciu miesięcy oglądalność tych kanałów wzrosła o 300 proc. Kiedy nasi klienci coś kochają, inwestujemy w nowe projekty, aby ich zaskoczyć i zachwycić - dodała Maines.
Amazon rozwija ofertę w Polsce
Także związany z Amazonem serwis streamingowy w modelu SVoD Prime Video kosztuje w Polsce 49 zł rocznie lub 10,99 zł miesięcznie. W kwietniu w Polsce ruszyła usługa Prime Video Channels. To dodatkowo płatne biblioteki z wideo na żądanie. W Polsce to: Film Total (7,99 zł miesięcznie), MGM (16,99 zł), Stingray Karaoke (10 zł), Qello Concerts by Stingray (10 zł), OUTtv (10 zł), History Play (7,99 zł), Crime+Investigation Play (7,99 zł), Hayu (19,99 zł) i Pash (14,99 zł).
Wiele wskazuje na to, że w przyszłości oferta będzie poszerzana. - Z usługą Prime Video Channels możesz wybierać własne kanały. Tylko członkowie mogą dodawać kanał PASH i ponad 100 innych kanałów — bez konieczności posiadania telewizji kablowej. Anuluj w dowolnym momencie - czytamy na stronie Amazon Prime Video.
Na niektórych rynkach Amazon jest też właścicielem serwisu AVoD Freevee, gdzie można za darmo obejrzeć niektóre starsze produkcje Prime Video. Na bardziej rozwiniętych rynkach w ramach Prime Video Channels są też oferowane pakiety z kanałami linearnymi. Kilka miesięcy temu we Francji zadebiutował na przykład Warner Pass ze stacjami i treściami wideo na żądanie Warner Bros. Discovery.
Platformy typu FAST podbijają Stany Zjednoczone, Kanadę i Europę Zachodnią. W Niemczech można już korzystać z kilku kanałów sportowych, pokazujących m.in. transmisje z prestiżowych lig (La Liga, Serie A czy Ligue 1). W Polsce trzy specjalne kanały filmowe w modelu FAST oferuje Rakuten TV. W ofercie tego serwisu można też za darmo oglądać kilkadziesiąt stacji angielskojęzycznych. Nad Wisłą od jesieni 2022 roku działa także Xiaomi TV+. Posiadacze telewizorów chińskiego producenta, mogą korzystać z bezpłatnego pakietu zagranicznych kanałów. W naszym kraju wciąż nie zadebiutowały Samsung TV+ i LG Channels. Nie wiadomo kiedy i czy to nastąpi.
Dołącz do dyskusji: Nowa aplikacja Amazona. Ponad 400 kanałów telewizyjnych za darmo