SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Interia wyprzedziła Gazetę.pl w mobile’u, liderem Allegro z GG przed Wirtualną Polską i Onetem z RASP

W marcu br. strony i aplikacje Grupy Interia.pl zanotowały więcej krajowych odsłon mobilnych niż te należące do Grupy Gazeta.pl. Zdecydowanym liderem pod względem ruchu mobilnego pozostaje Grupa Allegro-GG, wyprzedzająca Grupę Wirtualna Polska i Grupę Onet-RASP.

Jak wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl, strony i aplikacje Grupy Allegro-GG w marcu br. zanotowały 950,1 mln krajowych odsłon mobilnych, stanowiących 18,3 proc. ich wszystkich odsłon. W skali miesiąca zyskały 140 mln odsłon, a z roku na rok ich wynik się potroił (w marcu ub.r. pomiarem site-centric nie były jeszcze objęte aplikacje , m.in. komunikator GG).

W serwisach i aplikacjach Grupy Wirtualna Polska wykonano w marcu br. 658,4 mln krajowych odsłon mobilnych (więcej o 30,6 mln niż miesiąc wcześniej i o 232,8 mln niż rok wcześniej), a w tych Grupy Onet-RASP - 598,7 mln (wzrost o 47,4 mln w skali miesiąca i 231,3 mln w skali roku). Zaznaczmy, że obaj wydawcy w ciągu roku przejęli po kilka mniejszych serwisów: Grupa WP - Sportowefakty.pl, Homebook.pl, Domodi.pl i Grupę Money.pl, a Grupa Onet - Skąpca.pl, Opineo.pl i NK.pl.

Na czwarte miejsce wskoczyła Grupa Interia.pl, która zyskała w skali miesiąca 28,2 mln krajowych odsłon mobilnych i wyprzedziła Grupę Gazeta.pl, mającą o 12,5 mln więcej takich odsłon niż w lutym br.

Wśród czołowych serwisów zdecydowanie największy udział krajowych odsłon mobilnych w całym swoim ruchu ma niezmiennie Ulub.pl (58,32 proc.), a wśród wydawców - NextWeb Media (34,74 proc.) i Grupa Gazeta.pl (30,87 proc.).

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych MARZEC 2015

lp.

węzeł

odsłony krajowe mobilne

odsłony krajowe mobilne (%)

1

Grupa Allegro - GG

950 154 735

18,30%

2

Grupa Wirtualna Polska

658 445 001

16,05%

3

Grupa Onet - RASP

598 737 885

16,28%

4

Grupa Interia.pl

244 891 478

19,06%

5

Grupa Gazeta.pl

241 362 231

30,87%

6

Grupa Fotka.pl

79 658 970

22,21%

7

Grupa Polska Press

65 111 737

19,50%

8

ulub.pl

60 858 021

58,32%

9

Grupa TVN

45 324 120

20,86%

10

Grupa Demotywatory.pl

43 057 177

13,69%

11

bezuzyteczna.pl

35 956 769

27,67%

12

Grupa ZPR Media

31 255 436

26,16%

13

filmweb.pl

25 906 382

12,60%

14

Grupa Edipresse.pl

20 825 407

26,31%

15

cda.pl

19 526 039

14,48%

16

wiocha.pl

16 253 764

19,74%

17

trojmiasto.pl

15 269 232

28,88%

18

Grupa Ceneo.pl

14 922 339

18,25%

19

Grupa NextWeb Media

13 547 318

34,74%

20

besty.pl

12 998 977

31,67%


W serwisach i aplikacjach Grupy Onet-RASP wygenerowano w marcu br. 15,76 mln krajowych cookies mobilnych, o 1,19 mln więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 8,2 proc.), a w tych należących do Grupy Wirtualna Polska - 12,8 mln, o 703,2 tys. więcej (5,8 proc. w górę).

Zdecydowanie największy wzrost procentowy w czołówce zanotowała Grupa TVN - o 27,5 proc., czyli 1,15 mln, do 5,32 mln.


Onet.pl zanotował w marcu 497,4 mln krajowych odsłon mobilnych, o 34,5 mln więcej niż w lutym br. i o 179,6 mln niż w marcu br. WP.pl zyskała w skali miesiąca 27,2 mln takich odsłon, a w skali roku 93,2 mln, natomiast Interia.pl - odpowiednio 19,8 i 49,3 mln.

Na Pudelek.pl już 38,78 proc. wszystkich odsłon stanowiły krajowe odsłony mobilne (wobec 36,67 proc. przed miesiącem i 24,77 proc. rok wcześniej), a na Sport.pl - 34,99 proc. (w lutym br. było to 35,47 proc., a w marcu ub.r. - 30,24 proc.).

Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych MARZEC 2015

lp.

węzeł

odsłony krajowe mobilne

odsłony krajowe mobilne (%)

1

onet.pl

497 386 519

17,43%

2

wp.pl

362 975 157

14,55%

3

interia.pl

140 364 598

16,23%

4

pudelek.pl

79 786 581

38,78%

5

gazeta.pl

75 680 573

22,00%

6

fotka.pl

74 437 665

22,59%

7

o2.pl

72 280 157

10,58%

8

allegro.pl

67 298 475

2,71%

9

ulub.pl

60 858 021

58,32%

10

kwejk.pl

40 860 657

17,33%

11

fakt.pl

37 314 085

24,14%

12

otomoto.pl

36 564 410

15,24%

13

bezuzyteczna.pl

35 956 769

27,67%

14

tvn24.pl

33 061 438

27,02%

15

filmweb.pl

25 906 382

12,60%

16

sport.pl

25 340 967

34,99%

17

nocoty.pl

22 683 040

17,65%

18

demotywatory.pl

21 765 628

13,93%

19

cda.pl

19 526 039

14,48%

20

plotek.pl

19 242 996

28,01%


Wśród aplikacji liderem z ogromną przewagą jest mobilna wersja komunikatora GG, która w marcu br. zanotowała 817,4 mln odsłon ogółem, prawie dziesięć razy więcej niż zajmujące drugą pozycję mobilne OpenFM z 83,4 mln odsłon (obie aplikacje należą do Grupy Allegro-GG).

Po ponad 50 mln odsłon wygenerowano w aplikacjach Gazeta.pl Live (Grupa Gazeta.pl) i Czateria (Grupa Interia.pl), a po ponad 30 mln - w Sport.pl Live (Grupa Gazeta.pl) i Pudelek.pl (Grupa Wirtualna Polska).

Ranking aplikacji objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon ogółem MARZEC 2015

lp.

węzeł

odsłony ogółem

1

Komunikator GG mobile

817 364 102

2

OpenFM mobile

83 439 130

3

Gazeta.pl Live

58 499 533

4

Czateria

52 521 526

5

Sport.pl Live

37 275 673

6

Pudelek.pl

32 045 840

7

Agrofoto

2 773 854

8

WP Info

5 008 355

9

Moja Ciąża

1 401 983

10

Dziennik Metro

367 202

Dołącz do dyskusji: Interia wyprzedziła Gazetę.pl w mobile’u, liderem Allegro z GG przed Wirtualną Polską i Onetem z RASP

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pc
Powinno się zawsze podawać jakie portale wchodzą w daną grupę, szczególnie że zmiany są częste. Jeśli nie w tekście top tabelka czy link.
0 0
odpowiedź