Interia wyprzedziła Gazetę.pl w mobile’u, liderem Allegro z GG przed Wirtualną Polską i Onetem z RASP
W marcu br. strony i aplikacje Grupy Interia.pl zanotowały więcej krajowych odsłon mobilnych niż te należące do Grupy Gazeta.pl. Zdecydowanym liderem pod względem ruchu mobilnego pozostaje Grupa Allegro-GG, wyprzedzająca Grupę Wirtualna Polska i Grupę Onet-RASP.
Jak wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl, strony i aplikacje Grupy Allegro-GG w marcu br. zanotowały 950,1 mln krajowych odsłon mobilnych, stanowiących 18,3 proc. ich wszystkich odsłon. W skali miesiąca zyskały 140 mln odsłon, a z roku na rok ich wynik się potroił (w marcu ub.r. pomiarem site-centric nie były jeszcze objęte aplikacje , m.in. komunikator GG).
W serwisach i aplikacjach Grupy Wirtualna Polska wykonano w marcu br. 658,4 mln krajowych odsłon mobilnych (więcej o 30,6 mln niż miesiąc wcześniej i o 232,8 mln niż rok wcześniej), a w tych Grupy Onet-RASP - 598,7 mln (wzrost o 47,4 mln w skali miesiąca i 231,3 mln w skali roku). Zaznaczmy, że obaj wydawcy w ciągu roku przejęli po kilka mniejszych serwisów: Grupa WP - Sportowefakty.pl, Homebook.pl, Domodi.pl i Grupę Money.pl, a Grupa Onet - Skąpca.pl, Opineo.pl i NK.pl.
Na czwarte miejsce wskoczyła Grupa Interia.pl, która zyskała w skali miesiąca 28,2 mln krajowych odsłon mobilnych i wyprzedziła Grupę Gazeta.pl, mającą o 12,5 mln więcej takich odsłon niż w lutym br.
Wśród czołowych serwisów zdecydowanie największy udział krajowych odsłon mobilnych w całym swoim ruchu ma niezmiennie Ulub.pl (58,32 proc.), a wśród wydawców - NextWeb Media (34,74 proc.) i Grupa Gazeta.pl (30,87 proc.).
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych MARZEC 2015 |
|||
lp. |
węzeł |
odsłony krajowe mobilne |
odsłony krajowe mobilne (%) |
1 |
Grupa Allegro - GG |
950 154 735 |
18,30% |
2 |
Grupa Wirtualna Polska |
658 445 001 |
16,05% |
3 |
Grupa Onet - RASP |
598 737 885 |
16,28% |
4 |
Grupa Interia.pl |
244 891 478 |
19,06% |
5 |
Grupa Gazeta.pl |
241 362 231 |
30,87% |
6 |
Grupa Fotka.pl |
79 658 970 |
22,21% |
7 |
Grupa Polska Press |
65 111 737 |
19,50% |
8 |
ulub.pl |
60 858 021 |
58,32% |
9 |
Grupa TVN |
45 324 120 |
20,86% |
10 |
Grupa Demotywatory.pl |
43 057 177 |
13,69% |
11 |
bezuzyteczna.pl |
35 956 769 |
27,67% |
12 |
Grupa ZPR Media |
31 255 436 |
26,16% |
13 |
filmweb.pl |
25 906 382 |
12,60% |
14 |
Grupa Edipresse.pl |
20 825 407 |
26,31% |
15 |
cda.pl |
19 526 039 |
14,48% |
16 |
wiocha.pl |
16 253 764 |
19,74% |
17 |
trojmiasto.pl |
15 269 232 |
28,88% |
18 |
Grupa Ceneo.pl |
14 922 339 |
18,25% |
19 |
Grupa NextWeb Media |
13 547 318 |
34,74% |
20 |
besty.pl |
12 998 977 |
31,67% |
W serwisach i aplikacjach Grupy Onet-RASP wygenerowano w marcu br. 15,76 mln krajowych cookies mobilnych, o 1,19 mln więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 8,2 proc.), a w tych należących do Grupy Wirtualna Polska - 12,8 mln, o 703,2 tys. więcej (5,8 proc. w górę).
Zdecydowanie największy wzrost procentowy w czołówce zanotowała Grupa TVN - o 27,5 proc., czyli 1,15 mln, do 5,32 mln.
Onet.pl zanotował w marcu 497,4 mln krajowych odsłon mobilnych, o 34,5 mln więcej niż w lutym br. i o 179,6 mln niż w marcu br. WP.pl zyskała w skali miesiąca 27,2 mln takich odsłon, a w skali roku 93,2 mln, natomiast Interia.pl - odpowiednio 19,8 i 49,3 mln.
Na Pudelek.pl już 38,78 proc. wszystkich odsłon stanowiły krajowe odsłony mobilne (wobec 36,67 proc. przed miesiącem i 24,77 proc. rok wcześniej), a na Sport.pl - 34,99 proc. (w lutym br. było to 35,47 proc., a w marcu ub.r. - 30,24 proc.).
Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych MARZEC 2015 |
|||
lp. |
węzeł |
odsłony krajowe mobilne |
odsłony krajowe mobilne (%) |
1 |
onet.pl |
497 386 519 |
17,43% |
2 |
wp.pl |
362 975 157 |
14,55% |
3 |
interia.pl |
140 364 598 |
16,23% |
4 |
pudelek.pl |
79 786 581 |
38,78% |
5 |
gazeta.pl |
75 680 573 |
22,00% |
6 |
fotka.pl |
74 437 665 |
22,59% |
7 |
o2.pl |
72 280 157 |
10,58% |
8 |
allegro.pl |
67 298 475 |
2,71% |
9 |
ulub.pl |
60 858 021 |
58,32% |
10 |
kwejk.pl |
40 860 657 |
17,33% |
11 |
fakt.pl |
37 314 085 |
24,14% |
12 |
otomoto.pl |
36 564 410 |
15,24% |
13 |
bezuzyteczna.pl |
35 956 769 |
27,67% |
14 |
tvn24.pl |
33 061 438 |
27,02% |
15 |
filmweb.pl |
25 906 382 |
12,60% |
16 |
sport.pl |
25 340 967 |
34,99% |
17 |
nocoty.pl |
22 683 040 |
17,65% |
18 |
demotywatory.pl |
21 765 628 |
13,93% |
19 |
cda.pl |
19 526 039 |
14,48% |
20 |
plotek.pl |
19 242 996 |
28,01% |
Wśród aplikacji liderem z ogromną przewagą jest mobilna wersja komunikatora GG, która w marcu br. zanotowała 817,4 mln odsłon ogółem, prawie dziesięć razy więcej niż zajmujące drugą pozycję mobilne OpenFM z 83,4 mln odsłon (obie aplikacje należą do Grupy Allegro-GG).
Po ponad 50 mln odsłon wygenerowano w aplikacjach Gazeta.pl Live (Grupa Gazeta.pl) i Czateria (Grupa Interia.pl), a po ponad 30 mln - w Sport.pl Live (Grupa Gazeta.pl) i Pudelek.pl (Grupa Wirtualna Polska).
Ranking aplikacji objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon ogółem MARZEC 2015 |
||
lp. |
węzeł |
odsłony ogółem |
1 |
Komunikator GG mobile |
817 364 102 |
2 |
OpenFM mobile |
83 439 130 |
3 |
Gazeta.pl Live |
58 499 533 |
4 |
Czateria |
52 521 526 |
5 |
Sport.pl Live |
37 275 673 |
6 |
Pudelek.pl |
32 045 840 |
7 |
Agrofoto |
2 773 854 |
8 |
WP Info |
5 008 355 |
9 |
Moja Ciąża |
1 401 983 |
10 |
Dziennik Metro |
367 202 |
Dołącz do dyskusji: Interia wyprzedziła Gazetę.pl w mobile’u, liderem Allegro z GG przed Wirtualną Polską i Onetem z RASP