SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

IMM: Onet nowym liderem cytowań, na podium także "Rzeczpospolita" i Wirtualna Polska

W sierpniu na prowadzenie w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce wysunął się Onet. Portal odnotował ponad 3,9 tys. cytowań. Drugie miejsce, również za sprawą awansu, zajęła “Rzeczpospolita”. Na informacje podawane przez dziennik powoływano się ponad 3,7 tys. razy. Z kolei ponad 3,2 tys. wzmianek pozwoliło Wirtualnej Polsce przeskoczyć o dwie pozycje w górę i zająć trzecie miejsce wśród najczęściej cytowanych mediów.

fot. materiały prasowe fot. materiały prasowe

W ubiegłym miesiącu kilka publikacji największych mediów sprawiło, że zmieniło się niemal całe podium rankingu TOP 15 najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce. Na pierwszym miejscu uplasował się Onet – jest to awans aż o trzy lokaty. Pozycję lidera portalowi zapewniło ponad 3,9 tys. cytowań. Jednym z materiałów, który szczególnie zainteresował dziennikarzy innych mediów, był artykuł Jacka Harłukowicza, który odsłonił przed czytelnikami m.in. liczne kontrowersje związane z rządowym programem „Narodowa Rezerwa Amunicyjna”.

Na drugie miejsce, za sprawą ponad 3,7 tys. wzmianek, awansowała “Rzeczpospolita”. Inne media często powoływały się m.in. na informacje dziennika dot. negocjacji zakupu czołgów K2 z Korei Południowej. Według doniesień dziennikarza Macieja Miłosza umowa na zakup kolejnych 180 pojazdów nie zostanie podpisana na początku września, a i same plany produkcji K2 w Polsce nie są pewne.

Z kolei na trzecie miejsce na podium awansowała Wirtualna Polska. Portal odnotował ponad 3,2 tys. cytowań m.in. dzięki artykułowi pt. „Paliwo do pełna, czyli jak wiceminister sprawiedliwości zatankował na nasz koszt podczas wakacji”. Ustalenia dziennikarzy WP – Pawła Figurskiego oraz Patryka Słowika – sprawiły, że Bartłomiej Ciążyński podał się do dymisji.  

Onet ponownie na czele mediów internetowych

Ponad 3,9 tys. wzmianek pozwoliło Onetowi utrzymać pozycję lidera wśród najbardziej opiniotwórczych mediów internetowych. Drugie miejsce po raz kolejny należy do Wirtualnej Polski. Dziennikarze powoływali się na informacje przekazane przez redakcję portalu ponad 3,2 razy. Sierpniowe podium rankingu mediów internetowych z liczbą niemal 1,7 tys. cytowań zamyka Interia. Blisko 900 wzmianek sprawiło, że w sierpniu portal Meczyki awansował aż o pięć pozycji. Piątą pozycję w rankingu utrzymały Wirtualnemedia.pl, na które powoływano się ponad 800 razy.
 

Nowy lider najczęściej cytowanych tytułów prasowych

W sierpniu ranking tytułów prasowych z liczbą ponad 3,7 tys. cytowań otwiera “Rzeczpospolita”. Drugie miejsce należy do lipcowego lidera – “Gazety Wyborczej”, na którą powołano się ponad 2,8 tys. razy. Na ostatnim miejscu podium po raz kolejny znalazł się “Fakt”, którego cytowano ponad 2,5 tys. razy.

Tytuł najczęściej cytowanego magazynu wśród tygodników i dwutygodników przypadł “Newsweekowi”, na który powołano się 697 razy. Na drugie miejsce z liczbą 560 wzmianek awansował dwutygodnik “Viva”. Z kolei podium zamyka tygodnik Wprost. W sierpniu inne media powoływały się na doniesienia tej redakcji 276 razy. Do TOP 5 najbardziej opiniotwórczych tygodników i dwutygodników dołączyła “Polityka”. W ubiegłym miesiącu dziennikarze wzmiankowali materiały magazynu 194 razy.
 

W sierpniu listę najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników otwiera “Press”. Drugie miejsce przypadło magazynowi “Forbes”, który w ubiegłym miesiącu odnotował 388 cytowań. Trzecie miejsce zajmuje “Twój Styl”, który przywoływano 177 razy.


Duży awans Eurosportu w rankingu stacji telewizyjnych

Na pierwszym miejscu zestawienia najczęściej cytowanych stacji telewizyjnych ponownie znalazło się TVN24. W sierpniu na informacje podawane przez stację powołano się ponad 2,8 tys. razy. Drugie miejsce z liczbą ponad 2,4 tys. cytowań zajął Polsat News. Podium rankingu zamyka TVP Sport, które w ubiegłym miesiącu odnotowało blisko 1,9 tys. wzmianek.

Jedyną stacją, która w sierpniu przeskoczyła o kilka miejsc w górę, był Eurosport, który awansował o pięć pozycji i miał ponad 1,6 tys. cytowań. 
 

Na podium rankingu stacji radiowych bez zmian

Po raz kolejny pozycja lidera wśród najczęściej cytowanych stacji radiowych należy do RMF FM. Stacja odnotowała przeszło 1,8 tys. cytowań. Drugie miejsce, podobnie jak w lipcu, przypadło Radiu ZET. Inne media wzmiankowały informacje podawane przez redakcję blisko 1,4 tys. razy. W TOP 3 najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych znalazł się również Program I Polskiego Radia. Pozycję na podium zagwarantowały mu 684 cytowania.


Business Insider na szczycie podium rankingu portali o tematyce ekonomiczno-biznesowej

W sierpniu zmienił się lider zestawienia portali o tematyce ekonomiczno-biznesowej. Na prowadzenie wysunął się Business Insider z cytowaniami na poziomie 717 wzmianek. Druga lokata przypadła portalowi Money, który w sierpniu cytowano 617 razy. Podium zamyka Bankier. Inne media wzmiankowały informacje tego biznesowego portalu 220 razy.


“Gazeta Pomorska” awansuje i dołącza do TOP 5 mediów regionalnych

“Gazeta Krakowska” utrzymuje pozycję lidera rankingu najczęściej cytowanych mediów regionalnych z liczbą 329 cytowań. Drugie miejsce za sprawą awansu o trzy lokaty zdobywa “Gazeta Wrocławska” z liczbą 217 wzmianek. Na ostatnim miejscu podium znalazł się “Głos Wielkopolski”, który w sierpniu wzmiankowano 198 razy. 
Sporym awansem może poszczycić się “Gazeta Pomorska”. Dziennik wspiął się o dziesięć pozycji i tym samym w sierpniu zajął czwarte miejsce – 110 cytowań. Do najczęściej cytowanej piątki mediów regionalnych dołączył również “Dziennik Zachodni” – 105 odwołań.
 


Zmiany na podium najbardziej opiniotwórczych wydawnictw

Pierwsze miejsce rankingu wydawnictw po raz kolejny należy do Ringier Axel Springer Polska. Na media należące do grupy (Onet, Fakt, Przegląd Sportowy, Business Insider, Newsweek, Plejada, Forbes, Medonet, Noizz) powołano się łącznie blisko 9,9 tys. razy. Na drugie miejsce awansuje Wirtualna Polska Media (Wirtualna Polska, Sportowe Fakty, Money, Pudelek, o2, Dobre Programy, ABC Zdrowie, Autokult) z liczbą blisko 6,3 tys. cytowań. Trzecie miejsce również za sprawą awansu zdobywa Cyfrowy Polsat (Polsat News, Interia, Polsat, Polsat Sport, Pomponik, TV4), który odnotował niemal 5,8 tys. wzmianek.
 

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne redakcje przeprowadzono na podstawie 58 843 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1 – 31 sierpnia 2024 roku.

 

Dołącz do dyskusji: IMM: Onet nowym liderem cytowań, na podium także "Rzeczpospolita" i Wirtualna Polska

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl