SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jakie filmy i seriale najchętniej oglądają polscy subskrybenci platformy Disney+?

Disney+ pojawił się w Polsce w połowie czerwca z bogatą ofertą filmów i seriali. Jakie tytuły w ciągu pół roku zyskały największą popularność?

„Chirurdzy”, Disney+ „Chirurdzy”, Disney+

Ciekawie prezentuje się lista seriali, które najchętniej oglądają polscy subskrybenci. Na pierwszym miejscu znajdują się „Chirurdzy”. Disney+ to aktualnie jedyna platforma, gdzie można w Polsce obejrzeć osiemnaście sezonów serialu Shondy Rhimes. Zaskakujące może być jedynie, że serial po tylu latach od premiery (zadebiutował w 2005) wciąż cieszy się popularnością. W lutym 2023 z obsady odejdzie ostatnia z głównych postaci, które oglądaliśmy od pierwszego odcinka.

Najchętniej oglądane seriale

Na liście znajdziemy także animację „Family Guy” oraz „Gotowe na wszystko”. Serial „Gotowe na wszystko” emitowany był w czasie premierowej emisji w Polsacie (2004-2012), a teraz, dziesięć lat po premierze ostatniego odcinka wciąż cieszy się powodzeniem.

Z ciekawszych pozycji, na liście znajdziemy także „Star Wars: Andor” oraz „The Mandalorian”. Listę zamyka sitcom „Modern Family”, którego emisja zakończyła się w 2020, a także show poświęcony rodzinie Kardashian.

Wygląda zatem na to, że subskrybenci Disneya+ szukają głównie starszych seriali, na liście bowiem zabrakło nowości jak „Pam i Tommy”, „Candy”, „Zbrodnie po sąsiedzku”, czy „Atlanta”.

 

Popularne filmy

Jeśli chodzi o pierwszą dziesiątkę filmów, to widzimy na niej, m.in. animację „Nasze magiczne Encanto”, „Avatara” (to pewnie seans powtórkowy przed drugą częścią filmu, która dostępna jest w kinach), a także z racji sezonu świątecznego – „Kevina samego w domu”.
Filmową listę zamyka „Zwierzogród” z 2016, a więc widzowie chętnie korzystają także z oryginalnych produkcji Disneya.

To dopiero pół roku dostępności platformy w naszym kraju, z pewnością przyszłoroczna lista będzie bardziej miarodajna w zakresie tego, co lubimy i czego szukamy na Disney+.

Disney+ ma 164,1 mln subskrybentów

Na początku października z Disney+ (licząc z indyjską ofertą Hotstar) korzystało 164,1 mln subskrybentów, o 12,1 mln więcej niż kwartał wcześniej. Kwartalne wpływy segmentu streamingowego Disneya (obejmującego też Hotstar, ESPN+ i Hulu) wzrosły o 8 proc. do 4,91 mld dolarów, a strata operacyjna pogłębiła się z 630 mln do 1,47 mld dolarów.

Disney+ 1 października br. bez uwzględnienia dużo tańszej oferty Hotstar miał 102,9 mln subskrybentów, wobec 93,6 mln na początku lipca br., a 74,8 mln 1 października ub.r. W ciągu roku liczba klientów w USA i Kanadzie wzrosła z 38,8 do 46,4 mln, a w pozostałych krajach - z 36 do 56,5 mln (bez oferty Hotstar dostępnej w Indiach).

Średni przychód miesięczny od subskrybenta Disney+ zmalał rok do roku z 6,24 do 5,96 dolarów, głównie wskutek spadku w USA i Kanadzie z 6,81 do 6,10 dolarów. Na pozostałych rynkach nastąpił wzrost z 5,62 do 5,83 dolarów, a w przypadku Hotstara - spadek z 0,64 do 0,48 dolara.

Serwis Disney+ wystartował w listopadzie 2019 r. Obecnie jest dostępny m.in. w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii, Nowej Zelandii, Puerto Rico, Belgii, Danii, Finlandii, Islandii, Luksemburgu, Norwegii, Szwecji, Portugalii, Austrii, Francji, Hiszpanii, Indiach, Indonezji, Irlandii, Japonii, Monako, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Włoszech. W Polsce działa od 14 czerwca br.

Dołącz do dyskusji: Jakie filmy i seriale najchętniej oglądają polscy subskrybenci platformy Disney+?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl