SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Historia Auschwitz w 33 przedmiotach" ma być pokazywana poza Polską. Trwają rozmowy z dystrybutorami

„Historia Auschwitz w 33 przedmiotach” to seria dokumentalna, która w połowie roku ma być emitowana na kanale Polsat Rodzina. Składa się z 11 odcinków. Powstaje też ich wersja anglojęzyczna, która już po pilocie wzbudziła zainteresowanie światowych dystrybutorów telewizyjnych.

„Historia Auschwitz w 33 przedmiotach” to seria dokumentalna ukazująca przerażającą skalę zbrodni nazistowskich, ogrom cierpienia ofiar i siłę oporu więźniów – poprzez przedmioty z Muzeum Auschwitz-Birkenau.

Pilot zaplanowanej na 11 odcinków serii został wyemitowany 27 stycznia br., w 76. rocznicę wyzwolenia KL Auschwitz, na antenie Polsat Rodzina oraz Polsat News. I jak zapewniają jego twórcy, był to najlepiej oglądany dokument w Polsacie News w roku 2021.

W serii „Historia Auschwitz w 33 przedmiotach” zostaną pokazane m.in. działająca w ramach Muzeum Auschwitz-Birkenau jedna z najnowocześniejszych na świecie pracowni konserwatorskich oraz miejsca i przedmioty, których na co dzień nie oglądają zwiedzający.

Poszczególne odcinki przywołują poruszające relacje Ocalałych z obozu. Seria powstaje w ścisłej współpracy z Państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu. Każdy odcinek to inne przedmioty i skrywające się za nimi ludzkie historie – ważne dla zachowania pamięci o ofiarach i stanowiące przestrogę dla kolejnych pokoleń.

Premiera serii zostanie pokazana widzom w połowie roku, wstępnie zaplanowano ją na czerwiec. Pomysłodawcą i scenarzystą jest Marek Zając (dyrektor Polsat Rodzina i przewodniczący rady Fundacji Auschwitz-Birkenau), który wspólnie z Radosławem Sławińskim (szef kanałów tematycznych Polsatu) odpowiada też za produkcję z ramienia Polsatu. Serię wyprodukowała firma Inbornmedia kierowana przez Macieja Pawełczyka i Radosława Wikierę. I to właśnie Inbornmedia prowadzi rozmowy z międzynarodowymi dystrybutorami telewizyjnymi. Efektem tych rozmów może być podpisanie nawet dwóch umów - jednej o charakterze międzynarodowym, a drugiej z wyłącznością na USA.

"Unikalny model współpracy"

- Od jakiegoś czasu staramy się wyjść z produkcjami na świat. Dlatego szczególną wagę przykładamy do serii „Historia Auschwitz w 33 przedmiotach”, ponieważ dostrzegliśmy w niej potencjał międzynarodowy. Jak się okazało Polsat jest bardzo elastycznym partnerem i umożliwił nam sformatowanie serii również pod rynek globalny. Wszystkie wywiady w serii przeprowadzamy również w języku angielskim, a na planie zdjęciowym jest Brytyjczyk, który czuwa nad angielszczyzną naszych polskich ekspertów, jeśli zachodzi taka potrzeba - mówi Maciej Pawełczyk, CEO Inbornmedia.

- To jest nowe podejście, które będziemy stosować przy innych tytułach. Czas zacząć eksportować polski content telewizyjny - dodaje Maciej Pawełczyk.

Koproducentami serii są Polsat, Inbornmedia i Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu. - Stworzyliśmy unikalny model współpracy między trzema podmiotami: Polsatem, Inbornmedia i Państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu, którego wsparcie i wkład w całe przedsięwzięcie trudno przecenić. Dlatego osiągamy zupełnie nową jakość. Tak o Auschwitz i Zagładzie nikt jeszcze w telewizji nie opowiadał. I to zarówno pod względem formy, jak i treści – zapewnia Marek Zając.

Inbornmedia znana jest z takich produkcji dokumentalnych jak „Złomowisko PL" dla Discovery Channel, „Górale" dla Telewizji Polsat, czy „Kossakowski 6 zmysł" dla TTV. Jest także koproducentem dokumentu "Chopin. Historia trzech fortepianów". To produkcja polsko-koreańska - ze strony koreańskiej odpowiada za nią GH E&M Korea.

Udział Polsat News w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2020 roku wyniósł 3,45 proc., a Polsat Rodzina - 0,05 proc.

Dołącz do dyskusji: "Historia Auschwitz w 33 przedmiotach" ma być pokazywana poza Polską. Trwają rozmowy z dystrybutorami

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Janko
A gdzie to: zainteresowanie światowych dystrybutorów telewizyjnych.? I dalej: jak zapewniają jego twórcy, był to najlepiej oglądany dokument w Polsacie News w roku 2021. Nie było to trudne bo emisja miała miejsce 27 stycznia!!!
0 0
odpowiedź
User
Obniżkao50
A gdzie to: zainteresowanie światowych dystrybutorów telewizyjnych.? I dalej: jak zapewniają jego twórcy, był to najlepiej oglądany dokument w Polsacie News w roku 2021. Nie było to trudne bo emisja miała miejsce 27 stycznia!!!


Ehhhh, te trolliki, który nawet txtu nie potrafią przeczytać

0 0
odpowiedź