SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grupa Żywiec stawia na piwa bezalkoholowe. Dystrybucja w punktach bez koncesji

W tym roku najważniejszym segmentem dla Grupy Żywiec są piwa bezalkoholowe. Koncern chce zwiększyć swoje udziały w rynku, na przykład przez rozwój siatki sprzedaży w lokalach gastronomicznych bez koncesji na dystrybucję napojów alkoholowych.

Od lewej: Małgorzata Lubelska i Magdalena Brzezińska z Grupy ŻywiecOd lewej: Małgorzata Lubelska i Magdalena Brzezińska z Grupy Żywiec

Ubiegły rok był wyjątkowo sprzyjający dla rynku piwa, a to za sprawą rekordowo ciepłego  długiego lata oraz Mundialu w Rosji. To sprawiło, że rynek piwa urósł o 7 proc. rdr, jeśli chodzi o wartość oraz o 3,5 proc., biorąc pod uwagę wolumeny.

Grupa Żywiec ma około 30 proc. udziałów w całym rynku piwa. Jak wskazali przedstawiciele firmy na spotkaniu z dziennikarzami, priorytetem na ten rok są piwa bezalkoholowe. Sprzedaż Grupy Żywiec w tym segmencie wzrosła w ubiegłym roku o rekordowe 79 proc. To więcej niż piwa smakowe (+24 proc. rdr.), piwne specjalności, np. lagery (+10,9 proc.) i piwa premium (+8 proc.).

Choć piwa bez alkoholu to wciąż relatywnie niewielki kawałek rynku (około 3 proc.), jednak szybkie tempo wzrostu wymusza rozwój portfolio i dotarcie do nowych grup klientów (np. mężczyzn wybierających dzisiaj z półki klasyczne lagery).

- Przeciętny Polak wypił w ubiegłym roku więcej piwa niż wody mineralnej. Liczymy na to, że spożycie będzie wzrastać, ale inaczej. Konsumenci będą szukać innowacji - wskazywała na konferencji dyrektor ds. marketingu Grupy Żywiec, Małgorzata Lubelska.

Marketerka oceniła, że w perspektywie kolejnych pięciu lat piwa bezalkoholowe będą stanowić już 10 proc. całego segmentu.

Żywiecki koncern chce też utrzymać mocną pozycję w segmentach piw premium (gdzie ma udział 45 proc. w rynku) i piw regionalnych (30 proc. udziałów w rynku).

- Zakładamy, że rynek będzie rozwijał się w tym roku bardziej wartościowo niż ilościowo - stwierdziła Małgorzata Lubelska.

Nowości w Grupie Żywiec na 2019 rok

- Łączmy sukcesy piwnych specjalności oraz piw bez procentów i wprowadzamy na rynek Żywiec Białe 0.0% oraz Żywiec Sesyjne IPA 0.0.%, czyli bezalkoholowe warianty znanych i lubianych specjalności naszej flagowej marki. Jesteśmy bardzo zadowoleni z pierwszych wyników sprzedaży i widzimy w Strefie Zero duży potencjał na przyszłość – mówiła Małgorzata Lubelska.

Dwie nowości uzupełniają wprowadzone w ubiegłym roku propozycje ze "Strefy Zero": Żywiec 0,0%, Heineken 0,0%  i dwa warianty Warki Radler 0,0%  (o smaku jabłko mięta i grejpfrut pomarańcza)

Kolejne nowości to wprowadzona wczesną wiosną Warka Radler 0,0% Ciemne Cytrynowe, które powstaje na bazie ciemnego piwa warzonego z kompozycji słodów: jasnego, karmelowego jasnego, monachijskiego, palonego i karmelowego ciemnego.

Grupa Żywiec wprowadzi w tym roku również nowe propozycje dla fanów piw smakowych - to Desperados Mojito oraz Dziki Sad o smaku mango. To pierwsze będzie od 20 maja reklamowane szeroką kampanią promocyjną, pod hasłem "We are the party".

Nowe centrum dystrybucji w Elblągu i program "Kierunek Ż"

- Inwestujemy od lat we własną logistykę, by działała efektywnie. W majówkę zainaugurowaliśmy prace nowego centrum dystrybucyjne w Elblągu. Ten zupełnie nowy magazyn pozwala nam efektywniej obsługiwać północ Polski - mówiła Magdalena Brzezińska, kierownik działu korporacyjnego Grupy Żywiec.

Wartość nowej inwestycji na elbląskiej Modrzewinie to kilkadziesiąt milionów złotych. Zatrudnienie w znajdzie tam blisko 100 osób.

Grupa Żywiec zainicjowała program lojalnościowy "Kierunek Ż" dla zawodowych kierowców. Ma zachęcać ich do realizowania przewozów dla Grupy Żywiec. Za każdy kilometr transportu wykonywanego na rzecz firmy, kierowcy zdobywają punkty, które wymieniają na atrakcyjne nagrody.

- Tak jak cały rynek, zmagamy się z problemem niewystarczającej liczby pracowników, także w transporcie. Kierowcy to specyficzna grupa, wielu z nich wybrało pracę na zachodzie Europy - oceniła Magdalena Brzezińska.

W programie zarejestrowało się już około 1,3 tys. kierowców.

Dołącz do dyskusji: Grupa Żywiec stawia na piwa bezalkoholowe. Dystrybucja w punktach bez koncesji

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Sprzedaż leży. W marketach półki się uginają i łamią pod tymi 0,00, bezalko itp. produktów których prawie nikt nie kupuje.
odpowiedź
User
assteta
SUPER FOTA!!!!11!
odpowiedź
User
Fotograf
Czy kiedykolwiek spotkałeś się z lepszym zdjęciem do artykułu?
odpowiedź