Gremi Media ze wzrostem wpływów o 3,9 proc. i 6,4 mln zł zysku
W ub.r. grupa kapitałowa Gremi Media (wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” oraz akcjonariusz m.in. E-Kiosku) zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 3,9 proc. do 101,84 mln zł oraz 6,43 mln zł zysku netto (wobec 686 tys. zł rok wcześniej).
Wpływy gotówkowe grupy Gremi Media zwiększyły się z 85,71 mln zł w 2017 roku do 91,29 mln zł w ub.r. (to 6,5 proc. w górę), a przychody barterowe zmalały z 12,28 do 10,55 mln zł (czyli o 14,1 proc.).
Zysk EBITDA zwiększył się z 4,58 do 13,22 mln zł, a zysk netto - z 686 tys. zł do 6,43 mln zł.
W samym czwartym kwartale ub.r. przychody sprzedażowe grupy Gremi Media poszły w górę w skali roku o 5,1 proc. do 27,36 mln zł, z czego te gotówkowe o 3,9 proc. do 25,58 mln zł, a barterowe o 16,8 proc. do 2,78 mln zł. Firma zanotowała 3,33 mln zł zysku EBITDA (wobec 958 tys. zł rok wcześniej) i 636 tys. zł zysku netto (w czwartym kwartale 2017 roku wyniósł on 342 tys. zł).
Z kolei spółka Gremi Media, wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” oraz jednostka dominująca grupy kapitałowej, zanotowała w ub.r. 95,178mln zł wpływów sprzedażowych, 2 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody gotówkowe wzrosły o 4,5 proc. do 84,53 mln zł, a barterowe zmalały o 14,3 proc. do 10,65 mln zł. Zysk EBITDA poszedł w górę z 4,55 do 12,9 mln zł, a zysk netto ze 154 tys. zł do 5,58 mln zł.
Tylko w czwartym kwartale spółka miała 25,54 mln zł wpływów sprzedażowych (po wzroście o 5,1 proc. w skali roku), 3,71 mln zł zysku EBITDA (wobec 575 tys. zł rok wcześniej) i 1,24 mln zł zysku netto (przed rokiem zanotowała 808 tys. zł straty netto).
- Naszym głównym zadaniem w 2018 roku było doprowadzenie do poprawy wyników najważniejszej spółki z Grupy, czyli Gremi Media S.A., co nam się zdecydowanie udało. W 2019 roku poza kontynuacją tego trendu pracujemy nad doprowadzeniem do pełnej efektywności wszystkich spółek zależnych - komentuje Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media. - Cieszy nas to, że skokowa poprawa wyników finansowych była możliwa pomimo bardzo trudnego otoczenia rynkowego i znaczących odpisów, jakich byliśmy zmuszeni dokonać ze względu na upadłość jednego z dystrybutorów - dodaje.
Niższe koszty pracowników i usług obcych, odpis na należności od Ruchu
W ub.r. grupa Gremi Media zanotowała spadek kosztu własnego sprzedaży (z 62,46 do 53,39 mln zł) oraz wzrosty kosztów ogólnego zarządu (z 9,41 do 12,32 mln zł) oraz pozostałych kosztów operacyjnych (z 1,8 do 6,53 mln zł).
Te ostatnie koszty zwiększyły się głównie z powodu odpisu na przeterminowane należności firmy od Ruchu. Wynoszą one 4,9 mln zł, w listopadzie ub.r. Gremi Media odpisało połowę tej kwoty, a w lutym br. - dodatkowe 1,47 mln zł.
Wydatki na świadczenia pracownicze zmalały z 16,5 mln zł w 2017 roku do 15,9 mln zł w ub.r., nakłady na usługi obce - z 67,59 do 60,69 mln zł, a pozostałe koszty - z 9,35 do 8,67 mln zł.
Zatrudnienie stałe w firmie zmalało w ciągu roku z 76 do 64 etatów.
Na koniec ub.r. spółka Gremi Media miała 18 mln zł zobowiązań kredytowych: 8,6 mln zł z tytułu odnawialnego kredytu obrotowego oraz 9,4 mln zł z kredytu inwestycyjnego.
Natomiast koszty finansowe całej grupy Gremi Media w ub.r. wyniosły 1,57 mln zł, wobec 1,8 mln zł rok wcześniej.
W ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Rzeczpospolitej” wynosiła 45 055 egz., a „Parkietu” - 3 823 egz. (według danych ZKDP). Natomiast w styczniu br. portal Rp.pl zanotował 4,53 mln realnych użytkowników i 17,82 mln odsłon, a Parkiet.com - 202,4 tys. użytkowników i 1,72 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).
Oprócz spółki Gremi Media do grupy kapitałowej Gremi Media należy m.in. nieco ponad 50 proc. akcji spółek e-Kiosk i ComPress, 49 proc. akcji spółki prowadzącej serwis Kariera.pl oraz 47 proc. spółki MMC Conferences organizującej konferencje biznesowe.
Większościowym akcjonariuszem Gremi Media jest kontrolowana przez Grzegorza Hajdarowicza spółka KCI - ma akcje stanowiące 84,2 proc. kapitału.
Dołącz do dyskusji: Gremi Media ze wzrostem wpływów o 3,9 proc. i 6,4 mln zł zysku
K