SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gość Niedzielny” i „Polityka” z największą sprzedażą wśród tygodników opinii w 2012

W 2012 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największy spadek zanotowały „Przekrój” i „Wprost”, a zyskał jedynie "Newsweek Polska".

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w 2012 roku wyniosła 141 596 egz. i była o 1,04 proc. niższa niż rok wcześniej.

Druga pozycja należała niezmiennie do tygodnika „Polityka” („Polityka” Spółdzielnia Pracy), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie spadła o 5,37 proc. do poziomu 127 335 egz.

Na ostatnim miejscu podium uplasował się tygodnik „Uważam Rze” (Presspublica), którego średnia sprzedaż ogółem w ostatnim roku wyniosła 125 356 egz., po spadku względem 2011 roku, gdy tytuł debiutował na rynku, o 5,71 proc.

Pismo w czerwcu ub.r. zdrożało z 2,90 zł do 3,90 zł. Z kolei pod koniec listopada ub.r. odwołano redaktora naczelnego tego tygodnika Pawła Lisickiego, a wraz z nim odeszła prawie cała redakcja (więcej na ten temat).

Na czwartym miejscu znalazł się „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem w ciągu całego 2012 roku wzrosła najbardziej w zestawieniu, bowiem o 15,14 proc. do 119 794 egz. Tygodnik jest od marca ub.r. kierowany przez Tomasza Lisa i od tego czasu jego sprzedaż cały czas idzie do góry.

 

Oczko niżej znalazł się tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”). W analizowanym okresie miał on średnią sprzedaż ogółem na poziomie 74 257 egz., notując spadek o 23,12 proc. Wyniki tego tygodnika zaczęły maleć po tym jak w lutym ub.r. ze stanowiska redaktora naczelnego odwołany został Tomasz Lis. Zastąpił go wówczas Michał Kobosko.

Za „Wprostem” znalazła się „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Tygodnik ten zanotował spadek średniej sprzedaży ogółem o 7,20 proc. i jego wynik w 2012 roku uplasował się na poziomie 65 421 egz.

>>> Sprzedaż „Uważam Rze” spadła o połowę, „W Sieci” na czwartym miejscu

Z kolei największy spadek w rankingu zanotował „Przekrój” (Presspublica), który spadł z pozycji siódmej na ósmą. Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała aż o 39,81 proc. i w analizowanym okresie wyniosła ona 19 935 egz. W październiku ub.r. nowymi naczelnymi tygodnika zostali Zuzanna Ziomecka i Marcin Prokop. Wcześniej szefem pisma był Roman Kurkiewicz (więcej na ten temat).

Wirtualnemedia.pl rok
ZKDP 2012 2011
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. Płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. Płatne razem Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 202294 142572 141596 203413 143427 143086
Polityka 186333 127346 127335 190459 134612 134562
Uważam Rze inaczej pisane 217913 125837 125356 270242 133120 132947
Newsweek Polska 184310 137568 119794 173370 115208 104046
Wprost 170612 131865 74257 178971 119401 96591
Gazeta Polska 137076 65959 65421 138119 71419 70496
Przegląd 60910 20295 20295 60986 21930 21930
Przekrój 51394 25745 19935 76490 38932 33119
Tygodnik Powszechny 35300 20371 16572 39163 22171 17396
Przewodnik Katolicki 35204 24997 2897 39412 27182 3286


Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej w 2012 roku liderem był „Tygodnik Angora” (Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 3,22 proc. do 353 354 egz. Z kolei średni wynik „Forum” („Polityka” Spółdzielnia Pracy) zmniejszył się o 9,28 proc. do poziomu 14 947 egz.

Wirtualnemedia.pl rok
ZKDP 2012 2011
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. Płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. Płatne razem Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 533254 353354 353354 533812 365121 365121
Forum 29230 14947 14947 30390 16476 16476

 
 

Dołącz do dyskusji: „Gość Niedzielny” i „Polityka” z największą sprzedażą wśród tygodników opinii w 2012

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
yogidługonogi
Wzorem stabilności pozostaje GN, nastawiony na tzw. długi marsz. URze w rękach geniusza prasowego Hajdarowicza okazało się efemerydą, Newsweek buduje pozycję na taniej sensacji i sztucznych problemach oraz na programie TV "Manipulacja Na Żywo". Stawiam tezę, że Do Rzeczy i W Sieci mocno zmienią układ sił.
0 0
odpowiedź
User
sun
Hej lewacy, GN to pewnie za darmo jest rozdawane a wydawnictwo dokłada do interesu. A na łamach KK reklamuje kościoły i rozdaje we własnych pociągach egzemplarze GN.
0 0
odpowiedź
User
:P
Sun - otworz szafe i mow DO RZECZY, co?
0 0
odpowiedź