Google zaostrza reżimy reklamowe. 2,3 miliarda reklam usuniętych w 2018 roku
W 2018 roku Google usunął ze swojego ekosystemu 2,3 miliarda reklam niezgodnych z jego standardami i wprowadzających w błąd odbiorców. Zamknięto także prawie milion kont reklamowych dostarczających treści wątpliwej jakości. Koncern wprowadził 31 nowych standardów reklamowych i zwiększył udział sztucznej inteligencji w rozpoznawaniu szkodliwych reklam. - Algorytmy nigdy nie przejmą całkowicie walki ze szkodliwymi reklamami. Zawsze będą potrzebni ludzie - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Piotr Marzec, regionalny szef Google Marketing Platform.
Google poinformował w corocznym raporcie o efektach swojej walki ze szkodliwymi reklamami zamieszczanymi w ramach serwisów i usług prowadzonych przez koncern.
W komunikacie przesłanym do redakcji Wirtualnemedia.pl Google podaje, że w 2018 r. usunął 2,3 mld reklam w związku z naruszeniem zasad, w tym prawie 207 tys. reklam oferujących odsprzedaż biletów, ponad 531 tys. ogłoszeń o poręczeniach za kaucją i około 58,8 mln reklam wyłudzających informacje za pomocą tzw. phishingu – średnio usuwano ponad 6 mln szkodliwych reklam każdego dnia.
Nowe standardy i technologie
Google zaznacza, że w 2018 r. wprowadził nowe zasady klasyfikacji przekazów reklamowych i wykorzystywał opracowane przez siebie rozwiązania pozwalające na walkę ze szkodliwym przekazem reklamowym.
- Łącznie w 2018 roku pojawiło się 31 nowych standardów reklamowych, które mają zredukować liczbę możliwych oszustw w obszarach takich jak drugi obieg biletów, kryptowaluty, poręczenia za kaucją czy ośrodki odwykowe - wyjaśnia w komunikacie Scott Spencer, szef segmentu Sustainable Ads w Google. - W ubiegłym roku wspólnie podjęliśmy starania, aby nie tylko usuwać złe reklamy, ale też wykluczać reklamodawców, którzy byli za nie odpowiedzialni. Korzystając z udoskonalonej technologii uczenia maszynowego udało nam się zidentyfikować i zamknąć prawie milion kont reklamowych, które dostarczały treści wątpliwej jakości. To prawie dwukrotnie więcej niż w roku 2017. Działania na poziomie kont wyeliminowały główną przyczynę złych reklam i wpłynęły na zwiększenie ochrony użytkowników.
Google informuje też, że w 2018 r. wprowadził 330 nowych kryteriów wykrywania, które pomagają lepiej identyfikować szkodliwość na poziomie strony - to prawie trzykrotny wzrost w stosunku do 2017 r.
Firma twierdzi, że stosując kombinację ręcznej moderacji i uczenia maszynowego jest w stanie skutecznie namierzać tego rodzaju naruszenia na poziomie stron. Dzięki temu usunięto reklamy z blisko 28 mln witryn. Jednocześnie z sieci reklamowej zniknęło prawie 734 tys. wydawców i deweloperów, a reklamy zostały zablokowane w blisko 1,5 mln aplikacji.
Algorytmy to nie wszystko
Scott Spencer przyznaje, że w 2018 r. Google wciąż walczył z dezinformacją i witrynami o wątpliwej wiarygodności, modyfikując standardy tak, by wspierać legalnych wydawców dostarczających rzetelne treści.
- W związku z tym usunęliśmy reklamy z około 1,2 mln stron, ponad 22 tys. aplikacji i niemal 15 tys. witryn dostępnych w naszej sieci reklamowej – ujawnia menedżer Google. - Powodem były naruszenia naszej polityki związane z publikacją treści fałszywych lub nienawistnych. Ogółem - zdjęliśmy reklamy na prawie 74 tys. stron z powodu naruszenia naszych reguł dotyczących treści „niebezpiecznych lub obraźliwych" i zlikwidowaliśmy około 190 tys. reklam naruszających te same zasady. Standardy te obejmują m.in. zakaz szerzenia nienawiści, a tym samym chronią naszych użytkowników, reklamodawców i wydawców przed stycznością z tego typu treściami na platformach.
W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotr Marzec, szef Google Marketing Platform w regionie Europy Środkowo-Wschodniej zaznacza, że choć firma stosuje w coraz szerszym zakresie sztuczną inteligencję do walki ze szkodliwymi reklamami, to jednak algorytmy nigdy nie będą jedynym narzędziem.
- To zrozumiale że do walki ze szkodliwymi zjawiskami w naszym ekosystemie angażujemy w coraz większym stopniu rozwiązania oparte na AI i uczeniu maszynowym, bowiem ludzie stojący po przeciwnej stronie barykady także stosują zaawansowane systemy – wyjaśnia Piotr Marzec. - Nie przewidujemy jednak scenariusza, w którym wykrywanie i likwidowanie zagrożeń będzie oparte wyłącznie na algorytmach. Udział wykwalifikowanych pracowników będzie zawsze niezbędny choćby z tego względu, że każdy z rynków ma swoją specyfikę, na którym trzeba znać lokalny język i kulturę. Maszyny pozostawione same sobie jeszcze długo się tutaj w pełni nie sprawdzą.
Google nie podaje dokładnych statystyk dotyczących liczby reklam usuniętych w Polsce. Marzec zaznacza jednak, że skala odwołań od decyzji o zablokowaniu konkretnych treści jest niewielka.
Zysk netto holdingu Alphabet, do którego należy Google wyniósł w IV kwartale 2018 r. 8,95 miliarda dolarów, w porównaniu do 3,02 miliarda dolarów straty w analogicznym okresie roku 2017. W tym samym czasie o 22 proc. zwiększył się przychód Alphabet - z 32,32 do 39,28 miliarda dolarów.
Dołącz do dyskusji: Google zaostrza reżimy reklamowe. 2,3 miliarda reklam usuniętych w 2018 roku
Z a p o m o c ą , t a n i e j , d o ż y w o t n i e j , w e r s j i , a p l i k a c j i , A d G u a r d , n a w s z y s t k i e , s y s t e m y .
B l o k u j ą c ą , s z k o d l i w ą , z a w a r t o ś ć , w i t r y n , z k a ż d e j , p r z e g l ą d a r k i , c z y a p l i k a c j i , p l u s , k o n t r o l a , r o d z i c i e l s k a i t r y b , n i e w i d z i a l n o ś c i .
N i e , d a j , z a r a b i a ć , k l i c k b a i t p o r t a l o m ! C h r o ń , s w o j ą p r y w a t n o ś ć i f i n a n s e !
a d g u a r d . c o m / p l / w e l c o m e . h t m l
Z a c h u d z i w u s z a c h a z a g r u b i w u d z i e , a b y m i z a b l o k o w a c w p i s y t r u t n i e :-D
D e r i c k
Z a p o m o c ą , t a n i e j , d o ż y w o t n i e j , w e r s j i , a p l i k a c j i , A d G u a r d , n a w s z y s t k i e , s y s t e m y .
B l o k u j ą c ą , s z k o d l i w ą , z a w a r t o ś ć , w i t r y n , z k a ż d e j , p r z e g l ą d a r k i , c z y a p l i k a c j i , p l u s , k o n t r o l a , r o d z i c i e l s k a i t r y b , n i e w i d z i a l n o ś c i .
N i e , d a j , z a r a b i a ć , k l i c k b a i t p o r t a l o m ! C h r o ń , s w o j ą p r y w a t n o ś ć i f i n a n s e !
a d g u a r d . c o m / p l / w e l c o m e . h t m l
Z a c h u d z i w u s z a c h a z a g r u b i w u d z i e , a b y m i z a b l o k o w a c w p i s y t r u t n i e :-D
D e r i c k
Z a p o m o c ą , t a n i e j , d o ż y w o t n i e j , w e r s j i , a p l i k a c j i , A d G u a r d , n a w s z y s t k i e , s y s t e m y .
B l o k u j ą c ą , s z k o d l i w ą , z a w a r t o ś ć , w i t r y n , z k a ż d e j , p r z e g l ą d a r k i , c z y a p l i k a c j i , p l u s , k o n t r o l a , r o d z i c i e l s k a i t r y b , n i e w i d z i a l n o ś c i .
N i e , d a j , z a r a b i a ć , k l i c k b a i t p o r t a l o m ! C h r o ń , s w o j ą p r y w a t n o ś ć i f i n a n s e !
a d g u a r d . c o m / p l / w e l c o m e . h t m l
Z a c h u d z i w u s z a c h a z a g r u b i w u d z i e , a b y m i z a b l o k o w a c w p i s y t r u t n i e :-D
D e r i c k