SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Google chce zwiększyć ochronę nieletnich w swoich produktach

Google zapowiedziało wprowadzenie wielu zmian w swoich produktach i usługach, których celem jest zwiększenie bezpieczeństwa nieletnich użytkowników internetu i zapewnienie im większej ochrony prywatności.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Zapowiedziane przez Google nowe zasady i aktualizacje będą wprowadzane w skali globalnej. Dotyczą one wielu produktów i usług internetowego giganta, w tym wyszukiwarki, YouTube, Asystenta, Google Play, a także lokalizacji i reklam.

Wyszukiwarka

Google ogłosiło, że w najbliższych tygodniach wprowadzi nowe zasady, dzięki którym każda osoba poniżej 18. roku życia, jej rodzic lub opiekun, będzie mogła poprosić o usunięcie swoich zdjęć z wyników wyszukiwania grafiki. Firma ma nadzieję, że ta zmiana zapewni młodym ludziom większą kontrolę nad ich wizerunkiem w sieci.

Ponadto, funkcja SafeSearch w nadchodzących miesiącach zostanie włączona dla zalogowanych użytkowników poniżej 18. roku życia i będzie to ustawieniem domyślnym dla nastolatków zakładających nowe konta.

SafeSearch po włączeniu pomaga odfiltrować z wyników wyszukiwania treści przeznaczone dla pełnoletnich. Obecnie funkcja ta jest już domyślnie włączona dla wszystkich zalogowanych użytkowników poniżej 13. roku życia, którzy mają konta zarządzane przez Family Link.

YouTube i YouTube Kids

W nadchodzących tygodniach Google zacznie stopniowo dostosowywać domyślne ustawienia przesyłania treści na YouTube. Dla użytkowników w wieku 13-17 lat będą one ustawione na najbardziej prywatną opcję. Przy użyciu ustawień prywatności filmu dany materiał może być wyświetlany tylko przez użytkownika i wybrane przez niego osoby.

Google zapewnia, że chce pomóc młodszym użytkownikom w podejmowaniu przemyślanych decyzji dotyczących ich widoczności w sieci i prywatności, w tym zachęcić ich do dokonania świadomego wyboru o upublicznianiu swoich treści. Jeśli użytkownik chce opublikować swoje materiały, może zmienić domyślne ustawienie widoczności przesyłania, a Gogole będziemy mu przypominać, kto może zobaczyć jego wideo.

Wszystkim użytkownikom w wieku 13-17 lat na YouTube domyślnie włączone zostaną przypomnienia o przerwie i porze snu, a domyślnie wyłączone zostanie autoodtwarzanie. Jeśli użytkownicy uznają, że to nie są odpowiadające im funkcje, będą mogli te domyślne ustawienia zmienić.

Jednocześnie w YouTube Kids pojawi się opcja autoodtwarzania, która domyślnie będzie wyłączona.

W najbliższych miesiącach wprowadzone zostaną także dodatkowe funkcje kontroli rodzicielskiej w YouTube Kids, w tym możliwość wyboru przez rodzica "blokady" domyślnego ustawienia automatycznego odtwarzania.

Google wprowadzi również zmiany w sposobie traktowania treści komercyjnych, które są przeznaczone dla dzieci i rodzin. Firma podkreśla, że nigdy nie zezwalała na płatne lokowanie produktów w YouTube Kids, a w najbliższych tygodniach zacznie też usuwać z serwisu materiały o mocnym charakterze komercyjnym, takie jak filmy, które skupiają się wyłącznie na opakowaniu produktu lub bezpośrednio zachęcają dzieci do wydawania pieniędzy.

Niedawno Google zaktualizowało informacje na YouTube, które pojawiają się zarówno przy treściach "przeznaczonych dla dzieci", jak i na nadzorowanych kontach, w których twórca oznaczył płatną promocję. Opisy te, opracowane we współpracy z ekspertami zajmującymi się rozwojem dzieci, mają postać łatwego do zrozumienia tekstu i zawierają link do przyjaznego dla dzieci animowanego filmu, który dostarcza dodatkowych informacji na temat płatnego lokowania produktów. Udostępniony został również poradnik dla rodziców, w którym Google podpowiada, jak mogą oni pomóc dzieciom zrozumieć treści, które oglądają na YouTube, w tym płatne promocje produktów.

Asystent Google

Google podkreśla, że stara się zapobiegać pojawianiu się treści dla dorosłych podczas korzystania przez dziecko z Asystenta Google na współdzielonych urządzeniach. W nadchodzących miesiącach firma wprowadzi nowe domyślne zabezpieczenia, w tym zastosuje technologię SafeSearch w przeglądarce internetowej na inteligentnych wyświetlaczach.

Historia lokalizacji

To ustawienie konta Google już teraz jest domyślnie wyłączone dla wszystkich kont, a dzieci, których konta są nadzorowane, nie mają możliwości jej włączenia. Wkrótce tymi ustawieniami objęci zostaną wszyscy użytkownicy poniżej 18. roku życia na całym świecie, co oznacza, że historia lokalizacji pozostanie wyłączona (bez możliwości jej włączenia).

Google Play

Google zapowiedziało uruchomienie w sklepie z aplikacjami dla systemu Android nowej sekcji bezpieczeństwa, która poinformuje rodziców, które aplikacje są zgodne z firmowymi zasadami dotyczącymi aplikacji dla rodzin.

Aplikacje będą także musiały bardziej szczegółowo informować, w jaki sposób wykorzystują gromadzone przez siebie dane. Ma to ułatwić rodzicom podjęcie decyzji, czy dana aplikacja, zanim ją pobiorą, jest odpowiednia dla ich dziecka.

Google Workspace for Education

W celu zwiększenia bezpieczeństwa przeglądania stron internetowych, w szkołach podstawowych i średnich domyślnie włączona będzie technologia SafeSearch, a przełączanie się na Tryb gościa i Tryb incognito podczas przeglądania stron internetowych będzie domyślnie wyłączone.

Zmiany reklamowe

Google zapowiedziało, że będzie rozszerzać zabezpieczenia, aby zapobiec wyświetlaniu nastolatkom kategorii reklam o charakterze kontrowersyjnym. Zablokowane zostanie kierowanie reklam na podstawie wieku, płci lub zainteresowań osób poniżej 18. roku życia. W ciągu najbliższych miesięcy aktualizacje te będą wprowadzane we wszystkich usługach Google na całym świecie.

Cyfrowa równowaga

W Family Link rodzice mogą ustawić limity czasu ekranowego i przypomnienia dla nadzorowanych urządzeń swoich dzieci. Na inteligentnych urządzeniach z Asystentem rodzice mają kontrolę dzięki narzędziom Digital Wellbeing dostępnym w aplikacji Google Home.

W nadchodzących miesiącach Google wprowadzi nowe filtry Digital Wellbeing, które pozwolą blokować wiadomości, podcasty i dostęp do stron internetowych na urządzeniach inteligentnych z Asystentem.

Google podkreśla też, że zadaniem firmy jest ułatwienie dzieciom i nastolatkom zrozumienia, jakie dane są gromadzone, dlaczego i w jaki sposób są wykorzystywane. Na podstawie badań firma opracowuje materiały dla młodych ludzi i ich rodziców, aby pomóc im lepiej zrozumieć praktyki Google dotyczące danych. Materiały te będą udostępniane na całym świecie w najbliższych miesiącach.

W minionym kwartale koncern Alphabet, właściciel m.in. Google’a, osiągnął wzrost przychodów o 61,6 proc. do 61,88 mld dolarów i zysku netto z 6,96 do 18,52 mld dolarów. To wyniki dużo wyższe od oczekiwań rynku.

Dołącz do dyskusji: Google chce zwiększyć ochronę nieletnich w swoich produktach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl