GM zamraża budżet reklamowy
General Motors zamroził sumę 2,1 miliarda dolarów, która miała zostać przeznaczona na globalne wydatki medialne.
Amerykański koncern motoryzacyjny, który w związku z gospodarczym kryzysem wszędzie szuka oszczędności, nie wykluczył również cięć etatów marketingowych - informuje serwis Marketing Week.
GM zawiesił wszystkie medialne wydatki na nowe kampanie. Nie dotyczy to uruchomionych i już zaplanowanych kampanii.
Firma ostrzegła, że w pierwszej połowie przyszłego roku straci płynność finansową jeśli warunki rynkowe się nie poprawią. Każdego miesiąca koncern potrzebuje co najmniej 11 miliardów dolarów tylko na zapłacenie rachunków.
Za oceanem GM zaoszczędzi około 5 miliardów dolarów na cięciu wydatków, produkcji oraz promocjach. Decyzja o zamrożeniu wydatków medialnych w Europie ma przynieść podobne oszczędności.
Dołącz do dyskusji: GM zamraża budżet reklamowy