GG Network: zmiany w Megapanelu wymierzone w Gadu-Gadu
GG Network krytykuje usunięcie z wyników Megapanelu parametru real users dla Gadu-Gadu. Spółka twierdzi, że to próba pomniejszenia wartości reklamowej komunikatora.
GG Network negatywnie ocenia wprowadzoną przez PBI zmianę w przedstawianiu wyników Megapanelu, w ramach której dla aplikacji parametr „real users” zastąpiono określeniem „aktywne programy” (więcej). Po raz pierwszy zaprezentowano tak rezultaty za styczeń bieżącego roku (więcej).
GG Network uważa, że taka zmiana jest wymierzona w kontrolowany przez tę spółkę komunikator Gadu-Gadu, nota bene zdecydowany lider wśród aplikacji. „Dotychczas PBI między innymi manipulowało liczbą użytkowników Gadu-Gadu, ukrywało liczbę generowanych przez nich odsłon albo odmawiało podawania czasu spędzanego na aktywnym korzystaniu z aplikacji. Teraz PBI próbuje przekonać reklamodawców, że reklama w komunikatorze dociera do programu, a nie do użytkownika. Zapomina jednak że komunikator jest właśnie przez użytkowników używany do komunikacji” – czytamy w oświadczeniu GG Network.
Przedstawiciele spółki uzasadniają taką postawę PBI swoim zaangażowaniem w inicjatywę dążącą do utworzenia otwartego i transparentnego pomiaru internetu. Celem tego projektu jest uwzględnienie interesów wszystkich podmiotów z branży internetowej, dlatego zdaniem GG Network podważa on bezpośrednio sens istnienia PBI kontrolowanego przez pięć firm.
Zdaniem Krzysztofa Łady - dyrektora Biura Reklamy GG Network „PBI od dawna stało nad merytoryczną przepaścią a teraz uczyniło istotny krok naprzód. Teraz już chyba nikt nie powinien mieć wątpliwości co do intencji działania tej firmy”.”
Dołącz do dyskusji: GG Network: zmiany w Megapanelu wymierzone w Gadu-Gadu