SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Wyborcza” zarobiła mniej z reklam, zyskała "Rz"

W styczniu br. gazety zarobiły z reklam 5,6 proc. mniej niż rok wcześniej. Wśród głównych tytułów wzrosty tych przychodów zanotowały „Fakt” i „Rz”, a spadki – „Gazeta Wyborcza” i „Polska”.

Z danych Kantar Media (Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu br. z polskich gazet największe wpływy zanotowała „Gazeta Wyborcza” (Agora). „GW” była też liderem pod tym względem w całym ub.r. (szczegółowe informacje na ten temat). Przy czym w styczniu br. zarobiła z reklam 8 proc. mniej niż rok wcześniej.

Jeszcze większe spadki przychodów reklamowych w skali roku zanotowały „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), „Polska The Times” (Polskapresse) i „Metro” (Agora) – odpowiednio 13, 18 i 19 proc. Natomiast regionalny „Express Bydgoski” (Express Media) zarobił 7 proc. mniej.

Z drugiej strony „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) osiągnął wpływy reklamowe o 10 proc. wyższe, „Rzeczpospolita” (Presspublica) – o 13 proc. wyższe, a „Super Express” – o 9 proc. wyższe. Jeszcze większe wzrosty tych przychodów zanotowały „Echo Miasta” (Polskapresse) i „Puls Biznesu” (Bonnier Businness Polska) – odpowiednio o 20 i 24 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji)
 I.2011I.2010
Gazeta Wyborcza47 180 678 zł51 472 462 zł
Fakt16 332 125 zł14 807 348 zł
Polska The Times15 812 420 zł19 180 384 zł
Rzeczpospolita11 187 084 zł9 866 315 zł
Super Express6 651 896 zł6 086 262 zł
Metro6 278 354 zł7 792 476 zł
Dziennik Gazeta Prawna5 449 041 zł6 268 562 zł
Express Bydgoski2 776 957 zł2 994 375 zł
Echo Miasta2 294 281 zł1 913 984 zł
Puls Biznesu2 280 355 zł1 844 206 zł
monitorowane tytuły razem142 127 209 zł150 491 087 zł


 

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” zarobiła mniej z reklam, zyskała "Rz"

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
krakus
Bo coraz mniej chętnych na szmatławy brukowiec. Niech zaczną dołączać po dwie płyty CD, potem po trzy i reklamować się w TV.
odpowiedź
User
lol
Po co kupować skoro jest za darmo w sieci?!
odpowiedź
User
ciekawy
Kochani, czy ktoś mi powie gdzie budynek GW ma płot? Bo kolega tak twierdzi, a ja że sondaż przedwyborczy [prezydencki] i potwornie naciągnięty przyklejono im na drzwiach z pozdrowieniami od SB-ka Maleszki.
Dawno tam nie przejeżdżałem, ale od frontu nie ma płotu. No i dlaczego nazywają na forach że to "Tel Aviv Zeitung"? Lub "tuba Adenauera"? Nie jestem mundry i piiisss help.:)
odpowiedź