KER: „Gang Słodziaków” Biedronki nie oswaja dzieci z nomenklaturą przestępczą
Komisja Etyki Reklamy nie podzieliła zarzutu skarżącego reklamę „Gangu Słodziaków” sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska), który stwierdził, że narusza ona kodeks etyczny przez zachęcanie dzieci do przestępstw i zapoznawanie ich z nomenklaturą przestępczą.
Skarga złożona do KER dotyczyła reklamy internetowej akcji „Gang Słodziaków” prowadzonej przez sklepy Biedronka. Zdaniem jej autora reklama ta łamie przyjęte zasady norm etyczny przez zachęcanie dzieci do przestępstw i zapoznawanie je z nomenklaturą przestępczą. „Gang jak wiemy jest zorganizowaną grupą przestępczą, poprzez zbitkę słów "Gang Słodziaków" oswajamy dzieci z przestępczością oraz pokazujemy, że nie ma nic złego w grupach przestępczych” - napisano w skardze.
Z zarzutem tym nie zgodzili się przedstawiciele Jeronimo Martins Polska, właściciela sklepów Biedronka. Wyjaśnili, że na żadnym etapie prowadzenia akcji nie przedstawiono w materiałach promocyjnych oraz spotach treści, które mogłyby być utożsamiane lub kojarzone z działaniami grup przestępczych, a wręcz przeciwnie.
„Akcja Promocyjna przedstawia grupę zwierząt - przyjaciół, która przeżywa przygody oraz bawi się w swoim naturalnym środowisku, czyli w lesie. W żadnym przypadku nie można stwierdzić, że bohaterów Akcji powinno utożsamiać się z członkami grup przestępczych lub innych zorganizowanych podmiotów, których celem jest działalność zarobkowa oparta na działaniach przestępczych” - napisano w odpowiedzi na skargę. Podkreślono ponadto, że akcja promowała wśród dzieci czytelnictwo, kreatywność, wyobraźnię, wartości rodzinne i wagę przyjaźni.
KER podzieliła stanowisko Jeronimo Martins Polska uznając, że w reklamie dochowano należytej staranności i nie zawiera ona treści sprzecznych z dobrymi obyczajami.
Dołącz do dyskusji: KER: „Gang Słodziaków” Biedronki nie oswaja dzieci z nomenklaturą przestępczą