Funwisher chce rozwijać się globalnie, idzie po finansowanie z crowdfundingu. Kuźniar: stawiamy na rozwój z bohaterami bajkowymi
Platforma Funwisher, pozwalająca zamawiać spersonalizowane życzenia wideo od znanych postaci, stawia na globalny rozwój oparty na personalizowanych filmach dla dzieci. W tym celu, jeszcze w czwartym kwartale roku ma odbyć się emisja crowdfundingowa spółki w limicie do 1 mln euro. Środki pomogą w realizacji ogłoszonej strategii rozwoju. - Chcielibyśmy zebrać kilku światowych bajkowych bohaterów i pójść z nimi bardzo daleko w świat - deklaruje Jarosław Kuźniar, współwłaściciel Funwishera.
Funwisher chce w crowdfundingu udziałowego pozyskać środki na udział w światowym rynku personalizowanych filmów dla dzieci, wartym prawie 2 mld dolarów. Do 2026 roku chce sprzedawać swoje produkty w 6 językach na terenie 14 krajów.
Obecnie na platformie Funwisher, oprócz życzeń od polskich gwiazd, można zamówić personalizowane życzenia na urodziny, imieniny, dzień dziecka czy święta od Pszczółki Mai i Baranka Shauna. Już wkrótce dołączy do nich popularna Biedronka i czarny kot, czyli Miraculous. W planach jest zwiększenie portfolio o 18 nowych postaci, takich jak Psi Patrol, Strażak Sam czy Tomek i przyjaciele.
Bajkowe postaci motorem rozwoju Funwishera
Podczas prezentacji przedstawiciele Funwishera wskazywali, ze model biznesowy zakładający sprzedaż personalizowanych filmów z postacią bajkową w roli głównej jest bardziej opłacalny niż w przypadku filmów ze znanymi osobami. 80 proc. dochodu z jednego filmu z postacią fikcyjną trafia do Funwishera, a 20 proc. do licencjodawcy. W przypadku filmów z celebrytami te proporcje wynoszą 70 do 30. Menadżerowie spółki wskazali, że Funwisher wypracował do tej pory około 1,3 mln przychodów, a około 150 tys. zł zostało przekazane na cele charytatywne, zgodnie z pierwotnym założeniem platformy.
Funwisher oferuje już pierwsze produkty dostępne poza Polską. Dzięki partnerstwu ze studiem Aardman Animations klienci z Wielkiej Brytanii mogą zamówić anglojęzyczne życzenia od Baranka Shauna. To Wielka Brytania, wraz z USA, Kanadą i Australią jest pierwszym kierunkiem ekspansji polskiej spółki technologicznej. W następnej kolejności materiały mają być dostępne po niemiecku, francusku, hiszpańsku i portugalsku. Do 2026 roku Funwisher sprzedawać swoje produkty na 14 rynkach w 6 wersjach językowych.
- Potrzebujemy zdecydowanego przyspieszenia, globalnej skali, żeby móc pójść w świat. Z bohaterami bajkowymi, które znane są na całym świecie, wierzymy, że to będzie łatwiejsze - mówił Jarosław Kuźniar. kierujący zespołem Funwisher.
Magdalena Weremiuk, dyrektor ds. licencji i rozwoju biznesu wskazała, że Funwisher strategicznie stawia na "rozwój oferty evergreen", a więc bohaterów powszechnie znanych od wielu lat.
- Nawiązujemy współpracę z licencjodawcami, którzy budują swój brand przez długie lata, umacniają pozycję przez stałą obecność w telewizji, przez zabawki na półce książki - to co najbardziej buduje relacje dziecka z bohaterem bajkowym. Brakuje elementów styku z danym bohaterem, chcemy wypełnić tę lukę - powiedziała podczas konferencji Magdalena Weremiuk.
Przedstawiciele Funwisher podkreślili, ze wybierają licencje "topowe globalnie", co na pomóc w strategicznym planie rozwoju platformy na świecie. Tylko do końca 2022 roku Funwisher chce mieć 8 licencji na bohaterów bajkowych.
Crowdfunding udziałowy planem Funwishera
Funwisher chce zaprosić inwestorów społecznościowych do grona akcjonariuszy, by mogli uczestniczyć w planowanej ekspansji, dlatego spółka zapowiedziała emisję crowdfundingową do kwoty 1 mln euro.
Będzie ona promowana przez platformę Crowdway, a środki zostaną przeznaczone na szybsze osiągnięcie wymaganej skali działalności, m.in. przez zakup nowych licencji i rozwój e-commerce oraz rozbudowę zespołu, liczącego dziś 5 osób . Spółka nie wyklucza dalszego finansowania poprzez ofertę publiczną na giełdzie.
Funwisher chce udoskonalać technologię personalizacji wideo
Dla rozwoju spółki ważne jest także ciągłe udoskonalanie technologii. Dzięki technikom personalizacji treści, gwiazda lub bohater bajki nie tylko zwraca się do odbiorcy filmu po imieniu, ale też pokazuje i komentuje zdjęcia bohatera filmu lub jego bliskich.
- Ostatnie trzy lata poświęciliśmy nie tylko na zrozumienie potrzeb odbiorcy, ale także na zbadanie jakie interakcje z postaciami wzbudzają największe emocje. Celem było dostarczenie ich maksymalnej liczby w postaci personalizowanych efektów. Podstawą naszej działalności jest technologia, nie tylko jeśli chodzi o produkcję, ale także dystrybucję treści przez e-commerce i partnerów - powiedział Grzegorz Miśta, wiceprezes i dyrektor ds. operacyjnych Funwisher.
W przypadku życzeń od gwiazd, każdy film jest nagrywany osobiście w profesjonalnym studiu, a potem dostosowywany do potrzeb personalizacji. Życzenia od animowanych postaci są dubbingowane i następnie dostosowane do możliwości spersonalizowania. Filmy w wysokiej jakości (do 4k) realizowane są maksymalnie w 24 godziny, a w wersji ekspres w godzinę.
- Nauczeni doświadczeniem, chcąc skalować biznes i poprawiać jego rentowność, chcemy rozwinąć obszar personalizacji bajkowych animacji. Sengment kids & family bardzo dynamicznie się rozwija, brakuje digitalizowanych produktów dla młodego pokolenia fanów. Skalowalna technologia pozwalająca na równoczesne utrzymanie jakości to nasz wyróżnik, na którym chcemy oprzeć ekspansję. Crowdfunding udziałowy pozwoli nam na szybsze wdrożenie naszej strategii w życie - mówi Szymon Pawlica, który w spółce odpowiada za strategię.
Funwisher na rynku od 2018 roku
Funwisher rozpoczął działalność w 2018 roku. Na platformie można zamówić krótkie wideo ze spersonalizowanymi życzeniami od znanych osób, m.in. Roberta Lewandowskiego (udziałowiec spółki), Kuby Wojewódzkiego, Czesława Mozila i Borysa Szyca. Witryna należy do spółki Jarosława Kuźniara z Onetu i Szymona Pawlicy, szefa firmy Vintom produkującej treści wideo.
Dołącz do dyskusji: Funwisher chce rozwijać się globalnie, idzie po finansowanie z crowdfundingu. Kuźniar: stawiamy na rozwój z bohaterami bajkowymi