„Forbes” i „Claudia” mocno w górę, „Polityka” i „Newsweek” w dół
W lutym br. polskie magazyny cennikowo zarobiły z reklam 11 proc. więcej niż rok wcześniej. Bardzo duże wzrosty tych wpływów zanotowały „Forbes” i „Claudia”, a spory spadek – „Polityka”.
Dane Kantar Media (Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że miesięcznik „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w lutym br. zarobił z reklam (cennikowo, bez autopromocji) o 120 proc. więcej niż rok wcześniej. Bardzo duże wzrosty wpływów reklamowych w skali rok do roku zanotowały również „Claudia” (G+J Polska) – 65,6 proc., „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) – 57,7 proc. i „Wprost” (AWR Wprost) – 52,7 proc. Więcej niż przed rokiem z reklam – o 27,8 proc. – zarobiła też „Gala” (G+J Polska).
Z kolei minimalne zmiany wpływów reklamowych w skali roku odnotowały z lutym „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – wzrost o 0,5 proc. – i „Viva!” (Edipresse Polska) – spadek o 0,9 proc. Za to „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) zarobił z reklam 18,8 proc. mniej niż rok wcześniej, a „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) – o 25 proc. mniej.
Wpływy reklamowe dzienników: „Gazeta Wyborcza” w dół, „Puls Biznesu” w górę
Ogółem cennikowe wpływy reklamowe wszystkich magazynów (bez autopromocji) były w lutym o 11,3 proc. większe niż rok wcześniej. Wzrost wpływów obejmujących autopromocję był minimalnie niższy.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji) | ||
II.2011 | II.2010 | |
Tele Tydzień | 7 729 030 zł | 7 687 098 zł |
Newsweek Polska | 6 185 526 zł | 7 613 075 zł |
Wprost | 5 977 017 zł | 3 912 925 zł |
Forbes | 4 797 000 zł | 2 180 749 zł |
Viva! | 4 674 517 zł | 4 716 459 zł |
Polityka | 4 653 800 zł | 6 207 450 zł |
Claudia | 4 252 848 zł | 2 567 635 zł |
Twój Styl | 3 871 790 zł | 2 454 336 zł |
Gala | 3 395 034 zł | 2 655 448 zł |
Party | 3 161 790 zł | 3 559 359 zł |
monitorowane tytuły razem | 159 418 140 zł | 143 250 698 zł |
monitorowane tytuły razem (z autopromocją) | 179 024 705 zł | 160 951 461 zł |
Dołącz do dyskusji: „Forbes” i „Claudia” mocno w górę, „Polityka” i „Newsweek” w dół