SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Festiwal w Opolu stracił 900 tys. widzów, ale Jedynka pozostała liderem

Tegoroczny festiwal w Opolu oglądało w TVP1 średnio 2,83 mln widzów, o 890 tys. mniej niż ubiegłoroczną edycję widowiska. Jednak stacja w czasie transmisji imprezy była zdecydowanym liderem rynku. Wpływy z reklam wyniosły 2,92 mln zł.

51. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej Opole 2014 pokazywany był na antenie TVP1 w okresie od 6 do 8 czerwca br. Średnia widownia trzydniowej imprezy wyniosła w Jedynce 2,83 mln osób. Przełożyło się to na 28,33 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 22,56 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.

Imprezę równolegle oglądać można było na antenie TVP Polonia, gdzie śledziło ją 142 tys. osób (miała odpowiednio 1,42 proc. i 1,31 proc. udziału). Warto dodać, iż przez przynajmniej jedną minutę muzyczne widowisko śledziło przed telewizorami ponad 18 mln widzów.

Największą oglądalność podczas trwania festiwalu osiągnęły nadane w sobotę „SuperJedynki”. Ich widownia w TVP1 uplasowała się na poziomie 3,96 mln osób. Drugie miejsce należało do piątkowych „SuperPremier” - miały one 3,66 mln widzów.

Topowe koncerty 51. KFPP Opole 2014

51. KFPP Opole 2014

Wszyscy 4+

Program

Data

Start

Koniec

AMR

SHR %

OPOLE 2014 - SUPERJEDYNKI

07-06-2014

20:30

23:16

3 960 432

33,69%

OPOLE 2014 - SUPERPREMIERY

06-06-2014

20:30

22:46

3 658 503

26,83%

OPOLE 2014-25 LAT WOLNOSC KOCHAM I ROZUMIEM - CZ.1

08-06-2014

20:31

22:21

3 313 365

23,09%


Tegoroczna edycja muzycznego widowiska w porównaniu do ubiegłorocznej zgromadziła o 890 tys. widzów mniej. Rok temu średnia oglądalność festiwalu w TVP1 wyniosła 3,72 mln osób, co przełożyło się na odpowiednio 36,57 proc. i 27,99 proc. udziału (więcej na ten temat).

Podczas nadawania transmisji z tegorocznych opolskich koncertów TVP1 była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął TVN, którego udział wyniósł już tylko 9,03 proc. Dalej uplasowały się takie stacje jak: Polsat (7,79 proc.) i TVP2 (6,28 proc.). Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.

Oglądalność konkurencji w czasie emisji festiwalu

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

16-49

Stacja

AMR

SHR %

SHR %

TVP1 - 51. KFPP Opole 2014

2 831 211

28,33%

22,56%

TVN

902 489

9,03%

11,55%

Polsat

778 155

7,79%

8,55%

TVP2

627 422

6,28%

6,69%


Cennikowe wpływy z reklam nadanych wokół opolskich koncertów wyniosły 2,92 mln zł. Przed rokiem były one zdecydowanie wyższe - uplasowały się na poziomie 7,8 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

51. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu miał wyższą widownię niż pokazywany przez Polsat tydzień wcześniej festiwal TOPtrendy 2014. Średnio oglądało go bowiem 2,62 mln widzów przy udziale w grupie 4+ na poziomie 21,76 proc. Jednak to impreza Polsatu osiągnęła wyższy udział w grupie 16-49 - wyniósł on 24,36 proc. (dowiedz się więcej).

Dołącz do dyskusji: Festiwal w Opolu stracił 900 tys. widzów, ale Jedynka pozostała liderem

31 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dabiabu
Oto problem: czy szklanka jest w połowie pełna, czy w połowie pusta? :) Klęska, bo o ileśset tysięcy mniej, czy sukces, bo lepiej niż Polsat i Top Trendy? Idę o zakład, że tutejsza hejterska większość orzeknie: klęska, klęska! Bo hejter inaczej nie potrafi, żadnej dwuznaczności, świat jest czarno-biały, bo inaczej hejter nie potrafi go zrozumieć :)
0 0
odpowiedź
User
51 lat festiwalu
Opole ma swoją długą i świetną historię i długo jeszcze będzie przyciągać swoich fanów. Trzy dni koncertów mogą dać TVP nawet trzy punkty procentowe. Tegoroczne nie miało dawnej świetności, zdominowane przez telewizyjną tandetę. Ostatnie "mocne" Opole było związane z benefisem Ewy Demarczyk, trzy lub cztery lata temu.
0 0
odpowiedź
User
Gościu
Czy ktoś zna odpowiedź na pytanie po co w Opolu Kabareton? Traktowany po macoszemu, w porze emisji w której musi walczyć z soft porno na innych kanałach. Szkoda artystów, szkoda widowni, szkoda czasu i pieniędzy na kolejne nowe konwencje i udziwnienia. Zasada jest prosta, nie chcemy i nie umiemy wymyślić oraz przygotować... To nie róbmy! Maryla po raz enty zrobiła lepsze show!
0 0
odpowiedź