Facebook ze wzrostem przychodu i zysku. 1,4 mld aktywnych użytkowników w tym 1,19 mld mobilnych
Kolejnymi bardzo dobrymi wynikami pochwalił się Facebook. Zarówno w IV kwartale, jak i całym 2014 roku społecznościowy portal zanotował wzrosty w kluczowych obszarach.
Przychód Facebooka sięgnął w IV kwartale 2014 roku 3,85 miliarda dolarów. To o 49 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013 (2,59 mld USD).
Przychód z reklam społecznościowego portalu wyniósł 3,59 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 53 proc. w ujęciu rocznym. Urządzenia mobilne zapewniły serwisowi ok. 69 proc. całego przychodu z reklam (wobec ok. 53 proc. w IV kw. 2013 r.). Natomiast 257 milionów dolarów otrzymał on za pośrednictwem różnego rodzaju opłat (wzrost o 7 proc. r/r).
Facebook zanotował w IV kwartale minionego roku zysk netto w wysokości 701 milionów dolarów, w porównaniu do 523 milionów dolarów zysku w IV kwartale roku 2013 (wzrost o 34 proc.).
Z kolei w całym 2014 roku firma zanotowała 12,47 miliarda dolarów przychodu, co oznacza wzrost o 58 proc. wobec roku 2013 (7,87 mld USD). Zysk netto wzrósł z 1,5 miliarda dolarów do 2,94 miliarda dolarów.
Miesięczna liczba aktywnych użytkowników Facebooka na koniec grudnia 2014 r. wynosiła 1,39 miliarda - o 13 proc. więcej w skali roku. O 18 proc. wzrosła liczba osób codzienne odwiedzających portal - do 890 milionów.
Jeśli chodzi o mobilną odsłonę Facebooka, pod koniec IV kwartału ub.r. korzystało z niej średnio 1,19 miliarda osób miesięcznie, co oznacza 26 proc. wzrost rok do roku. Ponadto serwis miał 526 milionów użytkowników korzystających z niego wyłącznie z poziomu urządzeń mobilnych (o 230 mln więcej niż przed rokiem).
Dołącz do dyskusji: Facebook ze wzrostem przychodu i zysku. 1,4 mld aktywnych użytkowników w tym 1,19 mld mobilnych