Facebook z rekordowymi wpływami i zyskiem. Ma 3,3 mld użytkowników, na każdym zarabia 8,62 dolara
W czwartym kwartale ub.r. Facebook osiągnął rekordowe w swojej historii przychody (28,07 mld dolarów) i zysk netto (11,2 mld dolarów). Z jego serwisów i aplikacji korzysta miesięcznie już 3,3 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,8 mld. Z każdego użytkownika koncern zarabia kwartalnie 8,62 dolara.
Rok do roku kwartalne przychody Facebooka zwiększyły się o 33 proc. do 28,07 mld dolarów. Stanowiące zdecydowaną większość wpływy reklamowe poszły w górę o 31 proc. do 27,19 mld dolarów, a przychody z innych źródeł (m.in. płatności od użytkowników) - o 156 proc. do 885 mln dolarów.
W całym ub.r. dynamika była znacznie niższa z powodu zahamowania gospodarczego wiosną po wybuchu epidemii. Całoroczne przychody Facebooka zwiększyły się o 22 proc. do 85,96 mld dolarów, wpływy reklamowe - o 21 proc. do 84,17 mld dolarów, a pozostałe przychody - o 72 proc. do 1,8 mld dolarów.
28,07 mld dolarów to zdecydowanie najwyższe kwartalne wpływy w historii Facebooka. Wcześniej dwa razy koncern przekroczył poziom 20 mld dolarów, natomiast w czwartym kwartale 2018 roku miał 16,91 mld dolarów wpływów, czyli 66 proc. mniej niż w zeszłym kwartale.
Prawie połowa wpływów w USA i Kanadzie
Przychody Facebooka w USA i Kanadzie wyniosły w zeszłym kwartale 13,73 mld dolarów, po wzroście o 34 proc. rok do roku. Wpływy w Europie zwiększyły się o 35,9 proc. - z 5,16 do 7,01 mld dolarów.
We wszystkich regionach swojej działalności koncern osiągnął rekordowe przychody kwartalne.
3,3 mld użytkowników platform Facebooka
Z należących do koncernu platform Facebook, Messenger, Instagram i WhatsApp na koniec ub.r. korzystało miesięcznie 3,3 mld internautów, wobec 2,89 mld rok wcześniej i 2,64 mld na koniec 2018 roku.
Natomiast każdego dnia platformy miały 2,6 mld użytkowników, wobec 2,26 mld przed rokiem.
Facebook mocno rośnie w Azji, Afryce i Ameryce Południowej
Z samego Facebooka na koniec ub.r. korzystało miesięcznie 2,8 mld internautów, po wzroście z 2,5 mld rok wcześniej.
Zdecydowaną większość tego wzrostu zapewniły Azja i region Pacyfiku (tam liczba użytkowników Facebooka zwiększyła się z 1,04 do 1,2 mld) oraz regiony pozostałe, czyli głównie Afryka, Ameryka Południowa i Środkowa oraz Australia (wzrost z 817 do 921 mln).
W Europie liczba użytkowników Facebooka zwiększyła się z 394 do 419 mln, a w USA i Kanadzie - z 248 do 258 mln.
Każdego dnia z Facebooka korzystało w zeszłym kwartale 1,84 mld internautów, wobec 1,66 mld rok wcześniej. To dwie trzecie wszystkich użytkowników platformy w skali miesiąca.
1,2 dolara więcej od użytkownika
Przychody Facebooka urosły nie tylko dzięki większej bazie użytkowników, lecz także ich lepszej monetyzacji. W zeszłym kwartale średni przychód koncernu od użytkownika wyniósł 8,62 dolara. Rok wcześniej było to 7,38 dolara, a w czwartym kwartale 2018 roku - 6,52 dolara.
Kwartalne wpływy reklamowe w przeliczeniu na użytkownika poszły w górę rok do roku z 7,26 do 8,35 dolara w zeszłym kwartale, a przychody z innych źródeł - z 0,12 do 0,27 dolara.
Rekordowy zysk, niższe podatki
W minionym kwartale Facebook osiągnął swój rekordowy kwartalny zysk netto - 11,2 mld dolarów. Przed rokiem zysk wyniósł 7,35 mld dolarów, a rok wcześniej - 6,88 mld dolarów.
W całym ub.r. zysk netto koncernu zwiększył się z 18,48 do 29,15 mld dolarów. Firma poprawiła też marżę operacyjną - z 34 do 38 proc. w całym ub.r. i z 42 do 46 proc. w zeszłym kwartale.
Efektywna stopa opodatkowania Facebooka zmalała z 25 proc. w 2019 roku do 12 proc. w ub.r. W 2019 roku rentowność koncernu obniżyło 5 mld dolarów kary, którą zapłacił na mocy ugody z Federalną Komisją Handlu.
Facebook ma 62 mld dolarów i 59 tys. pracowników
Na koniec ub.r. Facebook zatrudniał 58 604 osób, o 30 proc. więcej niż rok wcześniej.
W ub.r. wydatki koncernu wyniosły 53,29 mld dolarów, wobec 46,71 mld dolarów w 2019 roku. Koszty uzyskania przychodów wzrosły rok do roku z 12,77 do 16,69 mld dolarów, badań i rozwoju - z 13,6 do 18,45 mld dolarów, a marketingu i sprzedaży - z 9,88 do 11,59 mld dolarów.
Facebook na koniec ub.r. miał 61,95 mld dolarów wolnych środków pieniężnych. Posiadana przez firmę gotówka zmalała się rok do roku z 19,08 do 17,58 mld dolarów, a wartość papierów wartościowych wzrosła z 35,78 do 44,38 mld dolarów.
Kurs Facebooka na amerykańskiej giełdzie Nasdaq w środę na koniec sesji wynosił 272,14 dolarów, co daje kapitalizację firmy w wysokości 775,13 mld dolarów. W handlu po sesji akcje taniały o 1,9 proc.
Dołącz do dyskusji: Facebook z rekordowymi wpływami i zyskiem. Ma 3,3 mld użytkowników, na każdym zarabia 8,62 dolara