Facebook przed WP i RASP. Interia i o2 ze wzrostami - w dół Netflix i SE.pl (Mediapanel z lutego)
W lutym przeglądarkowy Facebook miał w Polsce więcej użytkowników niż strony i aplikacje Grupy Wirtualna Polska i Ringier Axel Springer Polska. Wzrosty w porównaniu ze styczniem osiągnęły Interia.pl i o2.pl, a także aplikacje mobilne Allegro, Playera i Ipli. Natomiast mocno zmalały wyniki Netflixa na komputerach i portalu SE.pl.
Według badania Mediapanel w lutym br. serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 27,97 mln polskich użytkowników, co dało 96,5 proc. zasięgu, a należący do Google’a YouTube miał 25,09 mln odwiedzających i 86,5 proc. zasięgu.
Obie platformy tak samo jak zdecydowana większość serwisów i wydawców z zestawienia zanotowały spadki wyników w porównaniu ze styczniem, dłuższym od lutego o trzy dni. Grupa Google miała w styczniu 28,33 mln użytkowników i 97,4 proc. zasięgu, a YouTube - 25,88 mln użytkowników i 89 proc. zasięgu.
Do września ub.r. było realizowane badanie Gemius/PBI oparte na inne metodyce, dlatego zestawianie wyników jego wyników z lutego ub.r. z danymi z Mediapanelu z lutego br. jest niemiarodajne.
Facebook wyprzedził Wirtualną Polskę i RASP
Przeglądarkowy Facebook osiągnął miesiąc do miesiąca wzrost liczby użytkowników z 21,36 do 21,75 mln. Dzięki temu wyprzedził Grupę Wirtualna Polska (spadek z 21,75 do 21,44 mln odwiedzających) i Ringier Axel Springer Polska (spadek z 21,6 do 21,22 mln).
Wśród nadawców telewizyjnych zdecydowanym liderem w internecie jest Polsat po przejęciu w połowie ub.r. Grupy Interia. W lutym br. witryny i aplikacje Grupy Polsat Interia odwiedziło 19,93 mln internautów, Grupa TVN miała 14,05 mln użytkowników, a Grupa TVP - 9,89 mln.
Z nadawców radiowych Grupa Eurozet z 12,01 mln odwiedzających wyprzedza Grupę RMF FM (10,64 mln). Najpopularniejszym wydawcą e-commerce’owym jest niezmiennie Grupa Allegro (21,04 mln użytkowników), a niżej są Grupa OLX (17,89 mln), należąca do Allegro Grupa Ceneo.pl (12,74 mln) i Mediaexpert.pl (9,56 mln).
29 mln internautów w Polsce
Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w badaniu Mediapanel na 29 mln, o 0,1 mln mniej niż w styczniu.
Natomiast liczba użytkowników korzystających z sieci codziennie zmalała miesiąc do miesiąca z 25,4 do 23,9 mln.
Interia.pl przed OLX, w dół SE.pl
Google.com miało 27,01 mln polskich internautów i 93,2 proc. zasięgu (wobec 27,33 mln użytkowników i 94 proc. zasięgu miesiąc wcześniej), a Google.pl - 12,01 mln użytkowników i 41,4 proc. zasięgu (w styczniu było to 11,16 mln odwiedzających i 38,4 proc. zasięgu).
W pierwszej siódemce nie nastąpiły żadne roszady. Natomiast Interia.pl osiągnęła wzrost z 13,8 do 13,97 mln użytkowników, wyprzedzając OLX.pl, na którym liczba internautów zmalała z 14,54 do 13,93 mln.
o2.pl zanotował wzrost z 12,11 do 12,23 mln użytkowników, dzięki czemu awansowało o trzy pozycje. Natomiast na SE.pl liczba odwiedzających zmniejszyła się z 12,38 do 11,7 mln zł, co przełożyło się na spadek o trzy miejsca.
Na komputerach zyskał Instagram, Netflix ze spadkiem
Strony i aplikacje Grupy Google na komputerach odwiedziło 22,01 mln internautów, co dało 75,9 proc. zasięgu. Miesiąc wcześniej wydawca miał 22,27 mln użytkowników i 76,6 proc. zasięgu.
Natomiast YouTube osiągnął wzrost liczby odwiedzających z 16,07 do 16,4 mln, a przeglądarkowy Facebook - z 15,23 do 15,71 mln.
Netflix zanotował spadek z 5,5 do 5,06 mln użytkowników, a przeglądarkowy Instagram - wzrost z 4,65 do 4,91 mln. Do czołowej dwudziestki awansowała Grupa TVN z 4,59 mln internautów.
Na komputerach Google.pl zanotowało miesiąc do miesiąca spadek z 21,79 do 21,56 mln użytkowników, a Google.pl - wzrost z 9,2 do 9,84 mln.
Na Allegro.pl liczba internautów zmalała z 12,17 do 11,7 mln, a na Onecie zwiększyła się z 9,08 do 9,22 mln.
Dołącz do dyskusji: Facebook przed WP i RASP. Interia i o2 ze wzrostami - w dół Netflix i SE.pl (Mediapanel z lutego)