SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

'Dzień dobry TVN' wygrywa z 'Pytaniem na śniadanie' Dwójki

W kończącym się właśnie jesiennym sezonie telewizyjnym nadawany w dni powszednie morning show "Dzień dobry TVN" cieszy się większą popularnością niż konkurencyjne "Pytanie na śniadanie", które pokazuje na swojej antenie Dwójka.

W okresie od września do listopada br. "Dzień dobry TVN" w dni powszednie gromadziło 593 tys. widzów przy udziale w rynku na poziomie 18,03 proc. - wynika z danych AGB Nielsen Media Reserach przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Oznacza to wzrost w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, gdy średnia oglądalność programu wynosiła 509 tys. osób, a jego udział kształtował się na poziomie 14,29 proc. Trzeba jednak dodać, że obecnie "Dzień dobry TVN" emitowane jest między 8.30 a 10.55, a rok temu w okresie od września do początku października zaczynało się o 8.00 i kończyło przed 10.00.

Słabiej niż w ubiegłym roku radzi sobie natomiast emitowane w TVP 2 "Pytanie na śniadanie", które ustępuje w oglądalności komercyjnemu konkurentowi. W okresie od września do listopada br. nadawany od 8.00 do ok. 10.10 magazyn przyciągał bowiem przed ekrany 530 tys. widzów, zaś rok temu, gdy program zaczynał się o 9.00 i kończył ok. 10.50, gromadził więcej, bo 599 tys. oglądających. Przeniesienie pory emisji "Pytania..." sprawiło jednak, że mimo spadku widowni magazynu, nie zmalał, ale nawet nieco poszedł w górę jego udział w rynku - z 16,86 proc. jesienią 2007 roku do 16,91 proc. obecnie.

TVN jest zadowolona z rosnących wyników oglądalności swojego morning show, który został nowym porannym liderem. - Coraz więcej widzów wybiera naszą formułę porannego programu, ceni oryginalne pomysły, nowatorskie rozwiązania. Chcemy być aktualni i jak najbliżej widza. Pamiętamy, że nie robimy telewizji dla siebie - komentuje Remik Maścianica, producent "Dzień dobry TVN". Stacja snuje już plany na przyszły rok. - Otrzymujemy wiele sygnałów od naszych widzów, że program powinien zaczynać się wcześniej - zdradza Maścianica.

Dane telemetryczne pokazują, iż oba poranne magazyny przyciągają przed telewizory głównie kobiety, widzów w średnim wieku i starszych, mieszkańców największych miast i osoby z wykształceniem średnim. "Dzień dobry TVN" dodatkowo oglądają chętnie ludzie mieszkający w średnich miastach i legitymizujący się wykształceniem wyższym, natomiast "Pytanie..." cieszy się też dużą popularnością wśród mieszkańców wsi i widzów z wykształceniem podstawowym.

Wzrostowa tendencja oglądalności, jaką notuje tygodniowe wydanie "Dzień dobry TVN", nie jest obecna w przypadku wydania weekendowego. W okresie od 23 sierpnia do 30 listopada br. nadawany w soboty i niedziele morning show przyciągał 970 tys. osób, a jego udział w tynku wynosił 16,29 proc. Natomiast w analogicznym okresie 2007 roku widownia programu w te dni wynosiła 1,09 mln osób przy udziale w rynku, który kształtował się na poziomie 18,04 proc.

Wpływy reklamowe z wydań weekendowych w analizowanym okresie 2008 roku wyniosły 27,9 mln zł. Niewiele więcej, bo 30,4 mln zł z reklam, przyniosły TVN-owi wydania nadawane w dni powszednie, które miały o niecałą połowę mniej widzów niż odcinki weekendowe, ale za to w każdym tygodniu pojawiały się na antenie pięć razy, a nie dwa. Przychody ze spotów nadawanych w TVP 2 przy "Pytaniu na śniadanie" wyniosły natomiast 18,7 mln zł.

Widownia tygodniowego 'Dzień dobry TVN" i "Pytania na śniadanie" jesienią 2008 i 2007 roku

2008 Wszyscy +
16-49




Dzień dobry TVN - dni powszednie

Miesiąc AMR SHR % SHR %
Wrzesień 513 329 17,05% 19,11%
Październik 605 903 19,05% 22,16%
Listopad 667 755 17,89% 19,08%
średnia 593 381 18,03% 20,13%




Pytanie na śniadanie

Miesiąc AMR SHR % SHR %
Wrzesień 505 724 17,06% 16,32%
Październik 546 903 17,47% 16,10%
Listopad 539 620 16,03% 13,78%
średnia 530 031 16,91% 15,49%



2007 Wszyscy +
16-49




Dzień dobry TVN - dni powszednie

Miesiąc AMR SHR % SHR %
Wrzesień 411 026 12,82% 16,52%
Październik 494 004 14,46% 18,28%
Listopad 598 908 15,05% 18,23%
średnia 509 279 14,29% 17,82%




Pytanie na śniadanie

Miesiąc AMR SHR % SHR %
Wrzesień 596 025 18,12% 13,85%
Październik 572 692 16,55% 12,80%
Listopad 628 896 16,15% 12,52%
średnia 598 568 16,86% 13,02%


Widownia weekendowego "Dzień dobry TVN" jesienią 2008 i 2007 roku

Dzien dobry TVN - weekendy Wszyscy 4+
16-49
Okres AMR SHR % SHR %
23.08 - 30.11.2008 967 245 16,29% 17,90%
25.08 - 02.12.2007 1 087 984 18,04% 19,68%


Porównanie profilu widowni porannych magazynów



PnŚ
DDTVN


ADH % AFF ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 30,99% 64 29,51% 61

Kobiety 69,01% 133 70,49% 136
Wiek 4- 9 2,66% 43 1,67% 27

10- 15 2,05% 27 1,70% 22

16 - 19 1,24% 20 2,00% 32

20 - 24 2,94% 33 4,92% 56

25 - 29 4,54% 53 11,03% 129

30 - 34 8,28% 105 10,84% 138

35 - 39 6,15% 92 6,58% 98

40 - 44 6,32% 96 5,17% 79

45 - 49 7,10% 92 5,89% 76

50 - 54 9,20% 112 9,93% 121

55 - 59 15,03% 209 16,43% 228

60+ 34,47% 188 23,84% 130
Wlk.
miasta
Wieś 38,68% 101 20,76% 54

< 50 tys. 22,59% 95 21,24% 89

50-100 tys. 8,25% 92 7,94% 89

100-200 tys. 7,52% 94 12,56% 158

> 200 tys. 22,95% 110 37,50% 180
Zawód Top management 5,68% 69 10,91% 132

Pracownicy szczebla średniego 10,93% 81 15,16% 113

Pracownicy fizyczni i rolnicy 15,13% 77 15,93% 81

Emeryci 50,51% 195 38,46% 149

Inne 17,75% 54 19,54% 60
Wykształ. Podstawowe 51,17% 116 41,61% 94

Średnie 33,69% 112 40,35% 134

Wyższe 10,42% 87 14,67% 123

Inne 4,71% 34 3,37% 24
Dochód <= 1000 24,98% 172 17,03% 117

1001-1400 15,10% 108 11,30% 81

1401-2000 26,09% 100 27,99% 107

2001-2750 16,72% 86 19,87% 102

2751-3500 7,65% 60 13,02% 102

> 3500 9,47% 72 10,79% 82

Dołącz do dyskusji: 'Dzień dobry TVN' wygrywa z 'Pytaniem na śniadanie' Dwójki

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
danuta
Bardzo prosze zrobic porządek z Panią ,która dzisiaj prowadzi program a jest 18.10 2010r jest to nieprzyjemne ,kiedy "daje po łapkach" jak w szkole panu ,który z nią prowadzi program. Jest tak widoczne ,ze aż drazni . Pozdrawiam serdecznie. Bardzo prosze cos z tym zrobic ,bo lubie ten program i nie chciałabym zmienic stacji oglądania
20 12
odpowiedź