'Dzień dobry TVN' wygrywa z 'Pytaniem na śniadanie' Dwójki
W kończącym się właśnie jesiennym sezonie telewizyjnym nadawany w dni powszednie morning show "Dzień dobry TVN" cieszy się większą popularnością niż konkurencyjne "Pytanie na śniadanie", które pokazuje na swojej antenie Dwójka.
W okresie od września do listopada br. "Dzień dobry TVN" w dni powszednie gromadziło 593 tys. widzów przy udziale w rynku na poziomie 18,03 proc. - wynika z danych AGB Nielsen Media Reserach przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Oznacza to wzrost w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, gdy średnia oglądalność programu wynosiła 509 tys. osób, a jego udział kształtował się na poziomie 14,29 proc. Trzeba jednak dodać, że obecnie "Dzień dobry TVN" emitowane jest między 8.30 a 10.55, a rok temu w okresie od września do początku października zaczynało się o 8.00 i kończyło przed 10.00.
Słabiej niż w ubiegłym roku radzi sobie natomiast emitowane w TVP 2 "Pytanie na śniadanie", które ustępuje w oglądalności komercyjnemu konkurentowi. W okresie od września do listopada br. nadawany od 8.00 do ok. 10.10 magazyn przyciągał bowiem przed ekrany 530 tys. widzów, zaś rok temu, gdy program zaczynał się o 9.00 i kończył ok. 10.50, gromadził więcej, bo 599 tys. oglądających. Przeniesienie pory emisji "Pytania..." sprawiło jednak, że mimo spadku widowni magazynu, nie zmalał, ale nawet nieco poszedł w górę jego udział w rynku - z 16,86 proc. jesienią 2007 roku do 16,91 proc. obecnie.
TVN jest zadowolona z rosnących wyników oglądalności swojego morning show, który został nowym porannym liderem. - Coraz więcej widzów wybiera naszą formułę porannego programu, ceni oryginalne pomysły, nowatorskie rozwiązania. Chcemy być aktualni i jak najbliżej widza. Pamiętamy, że nie robimy telewizji dla siebie - komentuje Remik Maścianica, producent "Dzień dobry TVN". Stacja snuje już plany na przyszły rok. - Otrzymujemy wiele sygnałów od naszych widzów, że program powinien zaczynać się wcześniej - zdradza Maścianica.
Dane telemetryczne pokazują, iż oba poranne magazyny przyciągają przed telewizory głównie kobiety, widzów w średnim wieku i starszych, mieszkańców największych miast i osoby z wykształceniem średnim. "Dzień dobry TVN" dodatkowo oglądają chętnie ludzie mieszkający w średnich miastach i legitymizujący się wykształceniem wyższym, natomiast "Pytanie..." cieszy się też dużą popularnością wśród mieszkańców wsi i widzów z wykształceniem podstawowym.
Wzrostowa tendencja oglądalności, jaką notuje tygodniowe wydanie "Dzień dobry TVN", nie jest obecna w przypadku wydania weekendowego. W okresie od 23 sierpnia do 30 listopada br. nadawany w soboty i niedziele morning show przyciągał 970 tys. osób, a jego udział w tynku wynosił 16,29 proc. Natomiast w analogicznym okresie 2007 roku widownia programu w te dni wynosiła 1,09 mln osób przy udziale w rynku, który kształtował się na poziomie 18,04 proc.
Wpływy reklamowe z wydań weekendowych w analizowanym okresie 2008 roku wyniosły 27,9 mln zł. Niewiele więcej, bo 30,4 mln zł z reklam, przyniosły TVN-owi wydania nadawane w dni powszednie, które miały o niecałą połowę mniej widzów niż odcinki weekendowe, ale za to w każdym tygodniu pojawiały się na antenie pięć razy, a nie dwa. Przychody ze spotów nadawanych w TVP 2 przy "Pytaniu na śniadanie" wyniosły natomiast 18,7 mln zł.
Widownia tygodniowego 'Dzień dobry TVN" i "Pytania na śniadanie" jesienią 2008 i 2007 roku
2008 | Wszyscy + | 16-49 | |
Dzień dobry TVN - dni powszednie |
|||
Miesiąc | AMR | SHR % | SHR % |
Wrzesień | 513 329 | 17,05% | 19,11% |
Październik | 605 903 | 19,05% | 22,16% |
Listopad | 667 755 | 17,89% | 19,08% |
średnia | 593 381 | 18,03% | 20,13% |
Pytanie na śniadanie |
|||
Miesiąc | AMR | SHR % | SHR % |
Wrzesień | 505 724 | 17,06% | 16,32% |
Październik | 546 903 | 17,47% | 16,10% |
Listopad | 539 620 | 16,03% | 13,78% |
średnia | 530 031 | 16,91% | 15,49% |
2007 | Wszyscy + | 16-49 | |
Dzień dobry TVN - dni powszednie |
|||
Miesiąc | AMR | SHR % | SHR % |
Wrzesień | 411 026 | 12,82% | 16,52% |
Październik | 494 004 | 14,46% | 18,28% |
Listopad | 598 908 | 15,05% | 18,23% |
średnia | 509 279 | 14,29% | 17,82% |
Pytanie na śniadanie |
|||
Miesiąc | AMR | SHR % | SHR % |
Wrzesień | 596 025 | 18,12% | 13,85% |
Październik | 572 692 | 16,55% | 12,80% |
Listopad | 628 896 | 16,15% | 12,52% |
średnia | 598 568 | 16,86% | 13,02% |
Widownia weekendowego "Dzień dobry TVN" jesienią 2008 i
2007 roku
Dzien dobry TVN - weekendy | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Okres | AMR | SHR % | SHR % |
23.08 - 30.11.2008 | 967 245 | 16,29% | 17,90% |
25.08 - 02.12.2007 | 1 087 984 | 18,04% | 19,68% |
Porównanie profilu widowni porannych
magazynów
|
PnŚ |
|
DDTVN |
|
|
|
ADH % | AFF | ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 30,99% | 64 | 29,51% | 61 |
Kobiety | 69,01% | 133 | 70,49% | 136 | |
Wiek | 4- 9 | 2,66% | 43 | 1,67% | 27 |
10- 15 | 2,05% | 27 | 1,70% | 22 | |
16 - 19 | 1,24% | 20 | 2,00% | 32 | |
20 - 24 | 2,94% | 33 | 4,92% | 56 | |
25 - 29 | 4,54% | 53 | 11,03% | 129 | |
30 - 34 | 8,28% | 105 | 10,84% | 138 | |
35 - 39 | 6,15% | 92 | 6,58% | 98 | |
40 - 44 | 6,32% | 96 | 5,17% | 79 | |
45 - 49 | 7,10% | 92 | 5,89% | 76 | |
50 - 54 | 9,20% | 112 | 9,93% | 121 | |
55 - 59 | 15,03% | 209 | 16,43% | 228 | |
60+ | 34,47% | 188 | 23,84% | 130 | |
Wlk. miasta |
Wieś | 38,68% | 101 | 20,76% | 54 |
< 50 tys. | 22,59% | 95 | 21,24% | 89 | |
50-100 tys. | 8,25% | 92 | 7,94% | 89 | |
100-200 tys. | 7,52% | 94 | 12,56% | 158 | |
> 200 tys. | 22,95% | 110 | 37,50% | 180 | |
Zawód | Top management | 5,68% | 69 | 10,91% | 132 |
Pracownicy szczebla średniego | 10,93% | 81 | 15,16% | 113 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 15,13% | 77 | 15,93% | 81 | |
Emeryci | 50,51% | 195 | 38,46% | 149 | |
Inne | 17,75% | 54 | 19,54% | 60 | |
Wykształ. | Podstawowe | 51,17% | 116 | 41,61% | 94 |
Średnie | 33,69% | 112 | 40,35% | 134 | |
Wyższe | 10,42% | 87 | 14,67% | 123 | |
Inne | 4,71% | 34 | 3,37% | 24 | |
Dochód | <= 1000 | 24,98% | 172 | 17,03% | 117 |
1001-1400 | 15,10% | 108 | 11,30% | 81 | |
1401-2000 | 26,09% | 100 | 27,99% | 107 | |
2001-2750 | 16,72% | 86 | 19,87% | 102 | |
2751-3500 | 7,65% | 60 | 13,02% | 102 | |
> 3500 | 9,47% | 72 | 10,79% | 82 |
Dołącz do dyskusji: 'Dzień dobry TVN' wygrywa z 'Pytaniem na śniadanie' Dwójki