Duży spadek sprzedaży miesięcznika „Newsweek Historia”, traci też „W Sieci Historii”
W lipcu br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii”.
Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w lipcu 2016 roku wyniosła 100 368 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku była ona niższa o 9,11 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 11,51 proc. do 62 379 egz.
Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie liderem był magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego sprzedaż ogółem wyniosła 21 427 egz., po spadku o 6,28 proc.
Na drugim miejscu znalazł się „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 19 256 egz. (obniżyła się ona o 22,85 proc.). Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych.
lipiec |
Dynamika |
||||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Świat Wiedzy |
159 970 |
100 368 |
100 368 |
159 977 |
110 433 |
110 433 |
-9,11% |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat |
120 970 |
62 648 |
62 379 |
133 115 |
70 860 |
70 494 |
-11,51% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
W Sieci Historii |
60 450 |
25 457 |
21 427 |
59 228 |
22 892 |
22 862 |
-6,28% |
Newsweek Polska Historia |
40 997 |
19 327 |
19 256 |
44 990 |
25 056 |
24 960 |
-22,85% |
W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. prawie wszystkie miesięczniki popularnonaukowe i historyczne zanotowały wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał magazyn „Focus” - było to 9,85 proc. Jedyny spadek, wynoszący 2,69 proc., odnotowało „W Sieci Historii”.
ZKDP |
2016 |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
lipiec |
czerwiec |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Świat Wiedzy |
159 970 |
100 368 |
100 368 |
154 943 |
97 949 |
97 949 |
2,47% |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat |
120 970 |
62 648 |
62 379 |
87 000 |
57 018 |
56 784 |
9,85% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
W Sieci Historii |
60 450 |
25 457 |
21 427 |
60 950 |
26 049 |
22 019 |
-2,69% |
Newsweek Polska Historia |
40 997 |
19 327 |
19 256 |
40 499 |
18 077 |
18 007 |
6,94% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Duży spadek sprzedaży miesięcznika „Newsweek Historia”, traci też „W Sieci Historii”