Dominik Kaznowski odszedł z Agory (wywiad)
Dominik Kaznowski, dotychczasowy kierownik działu marketingu pionuinternetowego Agory SA, rozstał się ze spółką i został prezesemfirmy Xevin Consulting. Po jego odejściu pion internetu w Agorzeprzeszedł zmiany.
W dziale marketingu pionu internetowego spółki dokonał sięrozdział między działem promocji oraz badań i analiz - pierwszympokieruje Anna Ałaszkiewicz (dotychczas zastępca Kaznowskiego),drugim Arkadiusz Kustra (kierował zespołem analityków).
Anna Ałaszkiewicz, związana z Agorą od 4 lat, wcześniejodpowiadała za marketing kluczowych marek internetowych spółki. Nastanowisku zastępcy pracowała od marca. Staż Arkadiusza Kustry to 3lata, ale w tym czasie zdążył prowadzić ogólnopolskie badaniablogosfery, zagrożeń w sieci i preferencji zakupowychinternautów.
- Dominik Kaznowski wypełnił postawione przed nim zadania,budując od podstaw kompetencje marketingowe w pionie internet.Szanujemy jego decyzję o kontynuowaniu kariery poza Agorą. Dominikbędzie w dalszym ciągu współpracował z pionem internet jakokonsultant przy rozpoczętych i toczących się projektach, w którychbrał udział - powiedział Tomasz Józefacki, dyrektor pionu internetw Agorze.
W nowej firmie Dominik Kaznowski będzie zajmował się tworzeniemkoncepcji biznesowej jako konsultant dla kluczowych klientów.Został również prezesem całej firmy. Funkcję dyrektorazarządzającego sprawuje Michał Celiński. Głównym udziałowcem nowopowstałej spółki jest fundusz Venture Capital, XevinInvestments.
Xevin Consulting zajmuje się doradztwem w obszarze zarządzania itworzenia strategii biznesowych w nowych mediach, głównie winternecie i kanałach mobilnych. Ponadto firma świadczy usługi wzakresie audytów działalności internetowej, tworzenia strategiimediowych w sieci, szkoleń dla kadry menadżerskiej oraz wsparciapodczas przetargów i procesów rekrutacyjnych.
Dominik Kaznowski specjalnie dla portaluWirtualneMedia.pl
Monika Czaplicka : Dlaczego Pan odszedł zAgory?
Dominik Kaznowski: Uznałem, że wypełniłempostawione przede mną zadania. Zbudowałem od podstaw kompetencjemarketingowe w Pionie Internet Agory, stworzyłem i wdrożyłemstrategię marketingową marek online. Zadania, jakie mi powierzono,są kluczowe na etapie definiowania celów, zadań i sposobówrealizacji, także wdrożenia i restrukturyzacji działalności. Naobecnym etapie, kiedy Agora posiada ugruntowaną pozycję rynkową wsieci, nie widzę dla siebie dłużej roli wewnątrz struktur firmy. Napewno będę jednak dalej współpracował przy wielu projektachinternetowych spółki.
-Co będzie Pan robił teraz?
To co dotychczas. Będę zajmował się wypracowywaniem koncepcjibiznesowych obecności firm w internecie. Rosnące wydatki naInternet, coraz większa aktywność konkurencji narzuca na firmykonieczność tworzenia i wdrażania uporządkowanych sposobówpostępowania w Internecie. Czy nazwiemy to strategią czy koncepcjąna prowadzenie działalności w sieci, nie zmienia to faktu, żedzisiaj staje się to koniecznością. W praktyce będę zajmował sięwspółpracą z kluczowymi klientami, kierowaniem operacyjnym spółkązajmuje się Michał Celiński, który pełni funkcję dyrektorazarządzającego.
-Jakie ma Pan plany na przyszłość?
Obecnie tak naprawdę prowadzę rozmowy z kilkoma podmiotami, cowypełnia większość mojego czasu. Nie planuję w jakiś szczególnysposób najbliższej przyszłości. Tak jak w każdej młodej firmie jestwiele rzeczy do zrobienia.
- Jak ocenia Pan swój pobyt w Agorze?
Myślę, że najlepszym wyznacznikiem tego, co udało się osiągnąć wciągu ostatnich dwóch lat są wyniki rynkowe. Agora ma najwyższądynamikę wzrostu zarówno przychodów jak i zasięgu serwisów napolskim rynku online. Cieszę się, że miałem szansę uczestniczyć wbudowaniu tego sukcesu. Obecnie w wielu obszarach to właśnie biznesinternetowy Agory wyznacza trendy rozwoju dla całej branży. To tymwiększa satysfakcja.
- Czy na decyzję miał wpływ kryzys, a może jakieś inneczynniki zewnętrzne?
Decyzja wynikała wyłącznie zpotrzeby rozwoju. Uważam, że polski rynek jest już na tyle dojrzałyaby powstała firma taka jak moja. Dzisiaj wydatki na marketing wpolskiej sieci przekraczają miliard złotych, a polski e-commerceobraca wielokrotnie większy mi sumami. Na pewno jest tu pole dooptymalizacji, poprawiania efektywności działań i pozyskiwanianowych rynków.
-Dlaczego tak długo było zachowywane to przejście wtajemnicy?
To była przemyślana i przygotowana decyzja. Co najmniej od dwóchmiesięcy kluczowe osoby w obu firmach wiedziały o tymprzejściu.
Dołącz do dyskusji: Dominik Kaznowski odszedł z Agory (wywiad)