„Dobre Rady” liderem, „Claudia” straciła najwięcej
Większość miesięczników poradnikowych dla kobiet w styczniu br. zanotowało spadki sprzedaży, największy z nich dotknął „Claudię”. Liderem w segmencie pozostaje magazyn „Dobre Rady”.
Sprzedaż ogółem miesięcznika "Dobre Rady" (Burda Media Polska) w styczniu 2010 roku wyniosła 489 508 egz. i była niższa niż rok wcześniej o 4,5 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazło się pismo "Świat Kobiety" (Wydawnictwo Bauer), które sprzedało się w ilości 439 046 egz., czyli zanotowało wzrost o 0,06 proc.
Pozycję trzecią zajęła „Kobieta i Życie" (także Bauer) ze sprzedażą ogółem w styczniu br. na poziomie 422 033 egz. (spadek o 8,7 proc.).
Największy spadek sprzedaży ogółem w segmencie zanotowała „Claudia” (G+J Polska), która w pierwszym miesiącu br. rozchodziła się średnio w nakładzie 254 870 egz., czyli mniejszym o 17,3 proc. niż rok wcześniej.
Wzrost poza „Światem Kobiety” zanotowała także „Olivia”, której sprzedaż poszła w górę o 6 proc. do 254 764 egz.
styczeń | ||
2010 | 2009 | |
ZKDP | Sprzedaż ogółem | |
Dobre Rady | 489 508 | 512 408 |
Świat Kobiety | 439 046 | 436 308 |
Kobieta i Życie | 422 033 | 462 393 |
Poradnik Domowy | 341 993 | 408 621 |
Claudia | 254 870 | 308 286 |
Olivia | 254 764 | 240 347 |
Porównując dane ze stycznia br. do danych z do grudnia ub.r. spadki sprzedaży zanotowały wszystkie tytuły poza „Olivią”, której sprzedaż wzrosła.
styczeń | grudzień | |
2010 | 2009 | |
ZKDP | Sprzedaż ogółem | |
Dobre Rady | 489 508 | 531 416 |
Świat Kobiety | 439 046 | 485 251 |
Kobieta i Życie | 422 033 | 493 595 |
Poradnik Domowy | 341 993 | 456 843 |
Claudia | 254 870 | 272 981 |
Olivia | 254 764 | 195 466 |
Dołącz do dyskusji: „Dobre Rady” liderem, „Claudia” straciła najwięcej