Dentsu z 15-procentowym wzrostem wpływów, najmocniej w górę w Europie i Afryce
Koncern marketingowy Dentsu w drugim kwartale br. zanotował wpływy wynoszące 172 mld jenów, o 14,9 proc. więcej niż rok wcześniej, oraz 6,84 mld jenów zysku netto (74,8 proc. więcej niż przed rokiem). Największy organiczny wzrost zanotował w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.
Grupa Dentsu działa poprzez dwa główne podmioty: Dentsu w Japonii oraz Dentsu Aegis Network na innych rynkach. W drugim kwartale br. do wzrostu zysku brutto firmy o 15,4 proc., do 161,11 mld jenów znacznie bardzie przyczynił się ten drugi - zanotował o 29,7 proc. wyższy zysku brutto, podczas gdy w przypadku Dentsu było to 2,3 proc.
Organiczny wzrost zysku brutto Dentsu Aegis Network (bez uwzględnienia przejętych podmiotów) wyniósł 10,2 proc. w drugim kwartale i 11,8 proc. w całym minionym półroczu. W regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) ten wskaźnik osiągnął w tych okresach wartość, odpowiednio, 16,1 i 13,8 proc., w Ameryce Południowej i Północnej - 7,9 i 9,1 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku (APAC), z wyłączeniem Japonii - 5,4 i 12,8 proc., a w samej Azji - 1,9 proc. w drugim kwartale.
W minionym półroczu koncern Dentsu przejął na całym świecie 17 podmiotów (w Polsce Dentsu Aegis Network kupił agencję reklamy performance Marketing Wizards). Koszt akwizycji w samym drugim kwartale wyniósł 124 mld jenów, wobec 149 mld jenów rok wcześniej.
Koncern prognozuje, że w całym br. zanotuje wzrost zysku brutto o 8,6 proc., do 735,1 mld jenów, a zysku operacyjnego - o 11,5 proc., do 148,8 mld jenów.
Dołącz do dyskusji: Dentsu z 15-procentowym wzrostem wpływów, najmocniej w górę w Europie i Afryce