comScore: YouTube rządzi, wysoki wzrost Hulu
Amerykańscy internauci obejrzeli w lutym 13,07 miliarda klipów wideo online.
To o 12 procent mniej w porównaniu ze styczniem - wynika z danych firmy badawczej comScore. Spadek jest przede wszystkim efektem krótszego o trzy dni lutego.
Najwięcej klipów (5,35 miliarda) zostało obejrzanych na stronach należących do Google, z czego ponad 99 procent stanowiły materiały w serwisie YouTube.
Za Google znalazły się strony należące do: Fox Interactive Media (462,6 miliona obejrzanych klipów), Yahoo! (353,5 mln), Hulu (332,5 mln), Microsoftu (259 mln), Viacom Digital (248,1 mln), Turner Network (169,5 mln), AOL LLC (117,1 mln), Disney Online (116,1 mln) oraz CBS Interactive (111,8 mln).
Google było również zdecydowanym liderem jeśli chodzi o liczbę unikalnych użytkowników zza oceanu (99,4 miliona) odwiedzających w lutym serwisy wideo. Następne pod tym względem były: Fox Interactive Media (53,8 mln), Yahoo! (41,7 mln), Hulu (34,7 mln), Microsoft (28,5 mln), CBS Interactive (24,6 mln), AOL LLC (22,8 mln), Viacom Digital (22,1 mln), Turner Network (20,1 mln) oraz Disney Online (12,7 mln).
Szczególnie godny podkreślenia jest wysoki wzrost popularności serwisu Hulu, który po raz pierwszy w swojej historii znalazł się w pierwszej piątce obu rankingów. W porównaniu ze styczniem zanotował on 33-procentowy wzrost liczby obejrzanych klipów oraz 42-procentowy wzrost liczby unikalnych odwiedzających.
Z danych comScore wynika również, że każdy ze 145,2 miliona amerykańskich internautów oglądających w lutym materiały wideo w sieci, stanowiących 75,5 procenta tamtejszej populacji online, przeznaczył średnio 312 minut na oglądanie klipów. Statystyczny użytkownik obejrzał 90 filmików, a każdy z nich trwał średnio 3,5 minuty.
źródło: comScore
Dołącz do dyskusji: comScore: YouTube rządzi, wysoki wzrost Hulu