comScore: Facebook pokonał Orkut w Brazylii
W ostatnich dwunastu miesiącach Facebook zanotował gwałtowny wzrost popularności w Brazylii. Dzięki temu na koniec zeszłego roku udało mu się odebrać pozycję lidera na tamtejszym rynku portali społecznościowych należącemu do Google serwisowi Orkut.
Z danych firmy badawczej comScore wynika, że w grudniu ubiegłego roku strony Facebooka odwiedziło w Brazylii 36,1 miliona unikalnych użytkowników - o 192 proc. więcej niż rok wcześniej.
Orkut, który spadł na drugą pozycję, w tym samym czasie również zanotował wzrost, ale tylko o 5 proc. - do 34,4 miliona użytkowników.
Przypomnijmy, że w swoim niedawnym raporcie firma badawcza wymieniała Brazylię jako jeden z 7 na 43 monitorowane rynki, w których Facebook jeszcze w październiku zeszłego roku nie był liderem w kategorii portali społecznościowych (więcej na ten temat). Pozostałe to Chiny, Japonia, Rosja, Korea Południowa oraz Polska (w naszym kraju wciąż prowadzi NK.pl).
Za Facebookiem i Orkutem wśród najpopularniejszych serwisów społecznościowych w Brazylii znalazły się w grudniu Windows Live Profile (13,3 mln - wzrost o 13 proc.) i Twitter (12,5 mln - wzrost o 40 proc.). Tymczasem Google+ - nowość firmy z Mountain View - przyciągnął 4,3 miliona tamtejszych użytkowników.
Łączna liczba użytkowników Orkuta i Google+, ale nie korzystających jednocześnie z obu serwisów, sięgnęła 34,9 miliona, czyli wciąż mniej niż w przypadku Facebooka.
Z danych comscore wynika także, że w minionym roku Facebook zanotował w Brazylii szybki wzrost nie tylko pod względem liczby użytkowników, ale także ich zaangażowania. W ubiegłym miesiącu spędzili oni na stronach serwisu średnio 4,8 godz., w porównaniu do zaledwie 37 minut rok wcześniej. Liczba odwiedzonych przez nich stron na Facebooku wzrosła w tym samym czasie aż o 655 proc. (z 66 do 500), a liczba wizyt w portalu o 163 proc. (z 10 do 27).
Dołącz do dyskusji: comScore: Facebook pokonał Orkut w Brazylii