SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Canal+: po wyjściu z TVN skupimy się na płatnej telewizji

Grupa Canal+, która sprzedaje swoje udziały w Grupie TVN, zamierza skoncentrować się w Polsce na rozwoju strategii związanej z płatną telewizją. Na tym rynku działa dzięki platformie nc+ i kilkunastu kanałom tematycznym.

Grupa Canal+ wraz z Grupą ITI kontrolują obecnie łącznie około 51 proc. akcji Grupy TVN. Na ten pakiet od jesieni ub.r. poszukiwano kupca. W poniedziałek poinformowano, że pakiet kontrolny TVN od obu firm przejmie amerykański koncern Scripps Networks Interactive przez swoją brytyjską spółkę zależną (więcej na ten temat).

- Transakcja pozwala nam na skoncentrowanie się na realizacji strategii związanej z płatną telewizją w Polsce. Canal+ będzie w dalszym ciągu podtrzymywał swoje zainteresowanie rozwojem w Polsce, która jest dla Grupy drugim największym rynkiem po Francji. Będziemy koncentrować się na rozwoju nc+, wiodącej w Polsce platformy płatnej telewizji w segmencie premium - zapowiada Bertrand Meheut, CEO Grupy Canal+.

Grupa Canal+ zamierza też nadal blisko współpracować z TVN, do którego należy cały czas 32 proc. udziałów w ITI Neovision, operatorze platformy nc+. - Scripps Networks Interactive będzie więc naszym kluczowym partnerem i jesteśmy bardzo zadowoleni z perspektywy naszej współpracy - zapowiada Meheut.

Stacja Canal+ rozpoczęła nadawanie w Polsce 1995 roku. Z kolei w 1998 roku Grupa Canal+ uruchomiła w naszym kraju platformę cyfrową Cyfra+. W 2013 roku została połączona z platformą n, należącą do TVN, tworząc platformę nc+. Poza nią w portfolio spółki ITI Neovision, zależnej od Grupy Canal+, jest też kilkanaście stacji tematycznych. To sześć kanałów pod marką Canal+ oraz takie telewizje jak m.in. Ale kino+, Kuchnia+ czy MiniMini+.

Dołącz do dyskusji: Canal+: po wyjściu z TVN skupimy się na płatnej telewizji

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
august
Coraz słabsza oferta, powtórki powtórek, drożyzna i lekceważenie długoletnich abonentów...
0 0
odpowiedź
User
gosc
Dziwne, wpuszczaja na rynek konkurenta. Domo+, Kuchnia, po czesci Planete - Scripps bedzie stanowil najwieksza konkurencje dla tych kanalow. Czyzby Canal+ chcial sie ograniczyc tylko do filmowych i sportowych kanalow premium?
0 0
odpowiedź
User
iq
nie dali rady i tyle. po raz kolejny wygrywa pan słońce. gorzka lekcja. płatne treści? w TV? żart jakiś? niedługo nadawcy będą _dopłacali_ żeby ktoś ich oglądał - i ich reklamy zwłaszcza.
0 0
odpowiedź