Bezpłatna infolinia do Stowarzyszenia Konsumentów Polskich
Dzwoniąc pod bezpłatny numer telefonu 0 800 800 008, konsumenci mogą otrzymać poradę prawną. Od czasu powstania infolinii w listopadzie 2006 r. przeprowadzono ponad 25 tys. rozmów.
Poinformowało w środę Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.
Jak wynika z danych stowarzyszenia, większość porad (50 proc.) dotyczyła sprzedaży konsumenckiej. Zdecydowanie rzadziej (w ok. 5 proc. rozmów) konsumenci wskazywali na problemy z telekomunikacją. 4 proc. osób pytało o problemy związane z umowami o dzieło. Konsumenci pytali też o sprawy związane z umowami zawieranymi na odległość, kredytami i pożyczkami oraz umowami zlecenia.
W 73 proc. przypadków osoby dzwoniące pod numer infolinii otrzymały od konsultantów poradę prawną. W 17 proc. przypadków osoby te zostały poinformowane o możliwości skorzystania z pomocy wyspecjalizowanej instytucji. Najczęściej konieczna była w tych przypadkach analiza dokumentów.
Od czasu powstania infolinii 7 listopada 2007 r. do końca maja 2007 r. przeprowadzono łącznie ponad 25 tys. rozmów. Oznacza to 180 rozmów dziennie i 3,6 tys. rozmów miesięcznie.
Konsultanci udzielają porad prawnych w dni powszednie między godz. 9 a 17. Infolinia Konsumencka przeznaczona jest wyłącznie dla konsumentów, a więc osób fizycznych dokonujących czynności prawnej niezwiązanej z ich działalnością gospodarczą lub zawodową.
Dołącz do dyskusji: Bezpłatna infolinia do Stowarzyszenia Konsumentów Polskich