SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Auto Świat” i „TopGear” tracą czytelników, „Motor” liderem pism motoryzacyjnych

W lutym br. wśród tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Z kolei wśród miesięczników pozycję lidera utrzymał „TopGear”. Największym wzrostem pochwalić się może „Auto-Moto”, z kolei najwięcej stracił „Świat Motocykli”.

W lutym 2013 roku liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem względem lutego 2012 roku wzrosła o 13,88 proc. i wyniosła 115 979 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę na poziomie 9,57 proc., a jego średni wynik ustabilizował się na poziomie 83 397 egz.

Wśród miesięczników motoryzacyjnych pierwsze miejsce utrzymał „TopGear” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w lutym 2013 roku wyniósł 62 160 egz., po spadku o 8,28 proc.

Na drugą lokatę (z miejsca trzeciego) awansowało „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego pisma w analizowanym okresie zwiększyła się o najbardziej w zestawieniu, bowiem o 18,20 proc. do 48 680 egz.

Z kolei na ostatnie miejsce podium spadł miesięcznik „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem zmalała o 12,94 proc. i wyniosła 43 824 egz. Rok temu tytuł ten był drugi.

Natomiast największy spadek zanotował „Świat Motocykli”, którego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 15,93 proc. i ostatecznie wyniósł 17 569 egz.

Wirtualnemedia.pl luty
2013 2012
ZKDP Sprzedaż ogółem
Tytuł Tygodniki
Motor 115979 101842
Auto Świat 83397 92226
  Miesięczniki
Top Gear 62160 67774
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych 48680 41183
Auto Świat Poradnik 43824 50335
Auto Motor i Sport 30099 30018
Świat Motocykli 17569 20899
Automobilista 8564 9650
Classic Auto 7664 7407


W lutym 2013 roku w porównaniu do stycznia 2013 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem wśród miesięczników motoryzacyjnych (o 65,38 proc.) pochwalić się mógł „Top Gear”. Z kolei najwięcej stracił tutaj „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska) - było to 4,50 proc.

Wirtualnemedia.pl 2013
luty styczeń
ZKDP Sprzedaż ogółem
Tytuł Tygodniki
Motor 115979 86637
Auto Świat 83397 84324
  Miesięczniki
Top Gear 62160 37586
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych 48680 46414
Auto Świat Poradnik 43824 45553
Auto Motor i Sport 30099 31518
Świat Motocykli 17569 17703
Automobilista 8564 8894
Classic Auto 7664 7188

Dołącz do dyskusji: „Auto Świat” i „TopGear” tracą czytelników, „Motor” liderem pism motoryzacyjnych

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ZWR
Czasem oglądam Auto Świat i Motor, z trudem dopatrując się między nimi różnic. Najbardziej mnie śmieszą omówienia, porównania, testy itp. samochodów za 100, 150 tys. zł. To jest dobre, ale w Niemczech. W Polsce wciąż brakuje tygodnika motoryzacyjnego uwzględniającego miejscowe realia. Może niektórzy lubią czytać o wielkich wypasionych furach, ale namawiałbym panów redaktorów tych pism do zejścia na ziemię.
0 0
odpowiedź
User
gość
Czyli, że co, że mają pisać o Astrach za 4 tyś.
0 0
odpowiedź
User
BUBA
Miedzy ASTRAMI za 4000tysie, a samochodami za 150 000 , chyba cos jeszcze jest, albo?

0 0
odpowiedź