SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

ATM Grupa 224,4 mln zł wpływów i 27,6 mln zł zysku. Więcej produkcji i ATM Rozrywki, mniej z nieruchomości

W ub.r. ATM Grupa zanotowała 224,37 mln zł przychodów ze sprzedaży i dotacji (0,2 proc. mniej niż rok wcześniej) i 27,58 mln zł zysku netto. Znacząco wzrosły jej wpływy w segmencie produkcji i nadawania telewizyjnego, a zmalały z działalności deweloperskiej oraz wynajmu sprzętu i hal. - Nasze plany zakładają zwiększenie produkcji w segmencie premium, przeznaczonych do płatnych serwisów VOD, do internetu oraz regularną produkcję filmów kinowych - zapowiada prezes firmy Andrzej Muszyński.

Andrzej Muszyński, prezes ATM GrupyAndrzej Muszyński, prezes ATM Grupy

Przychody ATM Grupy z produkcji telewizyjnej i kinowej wzrosły w skali roku o 14 proc. do 141,47 mln zł. Natomiast wynik netto tego segmentu nieznacznie zmalał - z 10,23 do 10,1 mln zł. Przy minimalnym spadku łącznych wpływów firmy udział tych z pionu produkcyjnego zwiększył się z 55 do 62,9 proc.

Firma w sprawozdaniu finansowym podała, że w ub.r. tak jak wcześniej produkowała głównie telenowele, inne seriale i programy telewizyjne. Na koniec ub.r. w 38 kanałach emitowanych było 59 jej produkcji. - Wzrost przychodów 2018 roku względem analogicznego okresu roku poprzedniego związany jest z realizacją większej liczby nowych produkcji przez spółki grupy kapitałowej (między innymi seriali „Lombard: Życie pod zastaw”, „Drogi Wolności”, teleturniejów „Hipnoza”, „Joker”, „Koło Fortuny” oraz programów realizowanych dla stacji Canal+ Discovery jak na przykład „Hungry for fame” czy „Małe kraje wielki sport”) - wyliczono w raporcie.

ATM Grupa w ramach segmentu produkcji zarabia też z tantiem od kolejnych emisji jej seriali i programów. Wpływy z tego źródła zwiększyły się w skali roku z 1,2 do 5,41 mln zł.

- Łączna ilość premierowego zrealizowanych w roku 2018 wyniosła niemal 900 godzin. Realizujemy produkcje dla kilkunastu odbiorców we wszystkich gatunkach - od fabuły, poprzez dokument, po rozrywkę. Produkcje ATM obecne są codziennie na kilku antenach, wiele z nich jest dystrybuowanych międzynarodowo - podkreślił prezes ATM Grupy Andrzej Muszyński w liście do akcjonariuszy.

- Nasze plany zakładają zwiększenie produkcji w segmencie premium, przeznaczonych do płatnych serwisów VOD, do internetu oraz regularną produkcję filmów kinowych - zapowiedział. - Liczymy na rozwój sektora usług produkcyjnych. Przemiany światowego rynku mediów idą w kierunku większej otwartości na oryginalne produkcje spoza rynku amerykańskiego. Jesteśmy przekonani, że posiadamy w tej dziedzinie unikatową kompetencję i doświadczenie - dodał Muszyński.

Natomiast w segmencie zarządzania aktywami trwałymi (czyli głównie wynajmu hal i wozów produkcyjnych) ATM Grupa zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 68,66 do 65,22 mln zł oraz zysku netto z 10,8 do 10,44 mln zł.

Firma w sprawozdaniu zaznaczyła, że ten spadek wynika z tego, że w 2017 roku jej spółka zależna zrealizowała duży projekt jednorazowy - obsługę Światowych Igrzysk Sportowych The World Games.

- Projekty tworzone przez nas mogą rozwijać się w oparciu o zaplecze infrastrukturalne hale nagraniowe w Warszawie i we Wrocławiu i sprzęt oferowany przez ATM System. Inwestycje ostatnich lat - w nowoczesną infrastrukturę, technologię 4K, a przede wszystkim w ludzi i ich szkolenie, przygotowały firmę na nowe wyzwania - zapewnia Andrzej Muszyński.

Pion nadawania ATM Grupy (obejmujący kanał ATM Rozrywka i lokalny multipleks naziemnej telewizji cyfrowej) przy wzroście wpływów o 5,8 proc. do 23,1 mln zł zanotował spadek zysku netto z 1,99 do 1,74 mln zł zysku netto.

Spadek rentowności firma tłumaczy m.in. kosztami związanymi z zamknięciem wiosną ub.r. lokalnej stacji informacyjnej Echo24.

Według danych Nielsen Audience Measurement w marcu br. ATM Rozrywka miała 1,55 proc. udziału w oglądalności naziemnej telewizji cyfrowej, wobec 1,53 proc. rok wcześniej.

W pionie deweloperskim wpływy zmalały z 29,28 do 18,19 mln zł, a zysk netto - z 2,86 do 1,07 mln zł.

- Spółka ATM Inwestycje zakończyła prace oraz sprzedała jednostki mieszkalne w kolejnych etapach przedsięwzięcia „Błękitne Aleje”, a także kontynuowała realizację projektów deweloperskich w Ślęzie („Osiedle przy Zamku IV”) i Bielanach Wrocławskich - podano w raporcie ATM Grupy.

Natomiast w segmencie gier komputerowych zysk netto firmy 4 zmalał z 4 do 3,12 mln zł.

Wynik tego segmentu zapewniają udziały w spółce BoomBit produkującej gry mobilne. ATM Grupa ma walory stanowiące 33 proc. kapitału tej spółki.

BoomBit przygotowuje się do debiutu na warszawskiej giełdzie. Cenę akcji ustalono 19 zł, ATM Grupa nie zdecydowała się na sprzedaż należących do niej walorów. W pierwszej połowie ub.r. BoomBit osiągnął 20,96 mln zł wpływów sprzedażowych i 8,47 mln zł zysku netto, wobec 7,05 mln zł wpływów i 2,68 mln zł zysku rok wcześniej.

Przychody ATM Grupy z pozostałej działalności wzrosły z 1,17 do 1,76 mln zł, a wynik netto poprawił się z 1,4 mln zł straty do 1,11 mln zł zysku.

Koszty wytworzenia przez ATM Grupę sprzedanych usług wzrosły ze 179,18 do 182,56 mln zł (czyli o 1,9 proc.), a koszty ogółem - ze 188,32 do 210,92 mln zł (o 12 proc.).

Większość tych kosztów stanowią nakłady na usługi obce, które wzrosły ze 113,53 do 132,89 mln zł. Wydatki na amortyzację poszły w górę z 18,04 do 22,81 mln zł, a za zużycie materiałów i energii - z 9,78 do 13,34 mln zł.

Natomiast nakłady na wynagrodzenia zmalały z 35,35 do 34,02 mln zł.

Głównymi akcjonariuszami ATM Grupy są szef jej rady nadzorczej Tomasz Kurzewski i Dorota Michalak-Kurzewska - mają walory stanowiące 40,83 proc. kapitału i dające 53,51 proc. głosów na walnym zgromadzeniu.

17,42 proc. kapitału firmy należy do Zygmunta Solorza, a 12,25 proc. do funduszu Rockbridge.

Dołącz do dyskusji: ATM Grupa 224,4 mln zł wpływów i 27,6 mln zł zysku. Więcej produkcji i ATM Rozrywki, mniej z nieruchomości

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl