SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agencja reklamująca SKOK-i pod kreską. Jest mniej warta

W ub.r. agencja Apella, obsługująca m.in. SKOK-i i Kasę Stefczyka, zwiększyła przychody o 30 proc. do 26,3 mln zł. Natomiast jej rentowność netto poszła w dół do 6,1 mln zł straty, bo firma obniżyła swoją wartość w bilansie o 8,1 mln zł.

Grzegorz Bierecki, szef rady nadzorczej Apelli (fot. Stefczyk.tv)Grzegorz Bierecki, szef rady nadzorczej Apelli (fot. Stefczyk.tv)

Przychody sprzedażowe Apelli poszły w górę z 20,24 do 26,26 mln zł. Agencja zarabia przede wszystkim na usługach marketingowych i PR. W ub.r. przychody w tym zakresie sięgnęły 25,32 mln zł, wobec 19,69 mln zł rok wcześniej.

Natomiast wpływy ze sprzedaży powierzchni reklamowych poszły w górę z 36,8 do 111 tys. zł, a te z usług określonych jako pozostałe - ze 144 do 240,2 tys. zł.

W sprawozdaniu Apella wyliczyła, że w ub.r. kontynuowała obsług systemu spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych, zwłaszcza Kasy Stefczyka, Krajowej SKOK, Saltus Ubezpieczenia, Stefczyk Finanse Towarzystwo Zarządzające SKOK, Fundacji im. Franciszka Stefczyka, Stowarzyszenia Krzewienia Edukacji Finansowej oraz Fratrii (to właściciel „Sieci”, wPolityce i Telewizji wPolsce). Opisała, że odpowiadała za przygotowanie scenariuszy spotów telewizyjnych i radiowych, opracowanie koncepcji kreatywnych i graficznych przekazów, produkcję materiałów reklamowych oraz zaplanowanie i zakup mediów na potrzeby emisji przekazów reklamowych.

CZYTAJ TEŻ: „Sieci” i wPolityce z rekordowymi wpływami. 2,8 mln zł zysku więcej

Na działalność operacyjną Apella przeznaczyła w ub.r. 25,32 mln zł, o 32,8 proc. więcej niż przed rokiem. Wydatki na usługi obce poszły w górę z 7,15 do 12,11 mln zł, na wynagrodzenia - z 6,52 do 7,17 mln zł, a na zużycie materiałów i energii - z 3,46 do 3,65 mln zł. Średnioroczne zatrudnienie w agencji zmalało z 54,61 do 52,86 etatów.

Apella warta 8,1 mln zł mniej

Na poziomie sprzedażowym brutto zysk Apelli zmalał nieznacznie - z 1,17 mln do 941,6 tys. zł. Pozostałe wyniki rentowności agencji obciążył skok pozostałych kosztów operacyjnych z 1,18 do 9,5 mln zł. Na zeszłoroczną kwotę złożyło się głównie 976,4 tys. zł  straty z rozchodu niefinansowych aktywów trwałych oraz 8,14 mln zł odpisów aktualizujących wartość firmy.

Dlaczego zdecydowano się na ten odpis? - W związku z dużym prawdopodobieństwem, że dany składnik aktywów nie przyniesie już w przyszłości przewidywanych korzyści ekonomicznych - wyjaśniono w sprawozdaniu agencji.

Natomiast jej wpływy finansowe poszły w górę z 1,97 do 2,74 mln zł, z czego te z odsetek zwiększyły się z 685,7 tys. do 1,57 mln zł, a z dywidend zmalały z 1,28 do 1,16 mln zł (do agencji należy 100 proc. udziałów w spółce Latarnia, 90 proc. w Grupie Producenckiej YO!, po 51 proc. w Mewa Film i Taxi-Ad Polska oraz 28 proc. we Fratrii.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Wynik operacyjny agencji poszedł w dół z 293,3 tys. zł zysku do 8,34 mln zł straty, a wynik netto - z 1,79 mln zł zysku do 6,12 mln zł straty. Jej kapitały własne zmalały z 32,99 do 25,37 mln zł.

99,6 proc. udziałów Apelli należy do luksemburskiej spółki SaltLux Holding, resztę ma sama agencja i Romuald Orzeł.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022

Dołącz do dyskusji: Agencja reklamująca SKOK-i pod kreską. Jest mniej warta

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
123r
caly system jest jak domek z kart.. agencja nie ma juz jak sie utrzymac, budzety skonczone wraz z nowa wladza..
odpowiedź