99-proc. wzrost wydatków na mobilną reklamę
28,6 miliona funtów zostało w ubiegłym roku wydanych w Wielkiej Brytanii na mobilną reklamę.
To o 99,2 procenta więcej w porównaniu z rokiem 2007 - wynika ze wspólnego raportu Internet Advertising Bureau (IAB) i PricewaterhouseCoopers (PwC).
Kluczowa dla tego wzrostu była rosnąca popularność mobilnego internetu. W grudniu ubiegłego roku korzystało z niego 11 milionów brytyjskich użytkowników, w porównaniu do 8,6 miliona rok wcześniej.
50,2 procenta (14,4 mln funtów) wydatków stanowiły płatne reklamy w wyszukiwarkach, a pozostałe 49,8 procenta (14,2 mln funtów) reklama typu display, obejmująca banery, linki tekstowe, reklamy przed i po treściach wideo oraz reklamy w grach.
W swoim raporcie IAB i PwC nie uwzględniły wydatków na reklamę w wiadomościach SMS i MMS. W badaniu uczestniczyło 21 firm reprezentujących setki stron internetowych, m.in. Bauer, Orange, BSkyB, The Sun, The Guardian, Yahoo i Microsoft.
źródło: UTalkMarketing
Dołącz do dyskusji: 99-proc. wzrost wydatków na mobilną reklamę