72 proc. internautów korzysta z serwisów społecznościowych
72 proc. internautów jest członkiem co najmniej jednego portalu społecznościowego.
W skali globalnej przekłada się to na 940 milionów użytkowników tego typu serwisów - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę InSites Consulting, w którym udział wzięło 2,8 tys. internautów.
Najwyższy odsetek użytkowników portali społecznościowych ma Ameryka Południowa (95 proc.), a najniższy Europa Wschodnia i Azja (po 40 proc.).
Z kolei najpopularniejszym serwisem jest Facebook, z którego korzysta 51 proc. badanych. Następne w kolejności są MySpace (20 proc.) i Twitter (17 proc.).
Z badania InSites Consulting wynika także, że 16 proc. internautów jest członkiem serwisu społecznościowego skupionego wokół rozwoju kariery i życia zawodowego, a wśród nich największą popularnością cieszy się LinkedIn.
Użytkownicy społecznościowych portali logują się na tego typu strony średnio dwa razy w ciągu dnia. Statystyczny użytkownik ma 195 znajomych (najwięcej: Ameryka Płd. - 360, Portugalia - 236, USA - 200).
Dołącz do dyskusji: 72 proc. internautów korzysta z serwisów społecznościowych