71% Polaków nastawionych na oszczędzanie
Polscy konsumenci coraz częściej wpisują się w trend oszczędnego gospodarowania środkami. Co prawda pozytywnie oceniamy sytuację gospodarczą Polski, ale z rosnącym niepokojem odnosimy się do sytuacji własnych gospodarstw domowych - wynika z raportu Millward Brown SMG/KRC.
Z raportu wynika, że konsumenci w Polsce coraz ostrożniej traktują zarówno codzienne zakupy, jak i inwestycje. Na oszczędzanie nastawionych jest 71% badanych.
Ta tendencja jest reakcją głównie na coraz częstsze wrażenie, że indywidualna sytuacja materialna pogarsza się. Polacy najbardziej obawiają się wzrostu cen produktów, wzrostu kosztów utrzymania i - jako ich konsekwencji - pogorszenia standardu życia.
Konsumenci poszukują oszczędności głównie w postaci „polowania” na promocje, poszukiwania najniższych cen. Okazuje się, że cena nie musi być już jednoznacznym symbolem jakości, a więc "mogę kupić produkt tańszy, który w moim odczuciu jest mimo to wysokiej jakości". Jednym z najwyraźniej obserwowalnych trendów ostatnich lat jest w dużym tempie rosnąca rola dyskontów w zwyczajach zakupowych oraz marek własnych, które początkowo traktowane czysto produktowo i kupowane ze względu na cenę, stają się coraz częściej nośnikiem jakości i wizerunku.
Raport "Polska Oszczędna" przygotowany przez Millward Brown SMG/KRC powstał na podstawie badań porównawczych realizowanych w latach 2009-12 na próbach ogólnopolskich. Główne obszary, którym poświęcony jest raport, to ocena kondycji marek sieci dyskontowych na tle innych sieci handlowych, postawy Polaków wobec oszczędzania, analiza sposobów komunikowania oszczędności w marketingu marek oraz postawy Polaków wobec marek własnych.
Dołącz do dyskusji: 71% Polaków nastawionych na oszczędzanie