SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

7-proc. spadek sprzedaży tabletów w II kw., Apple przed Samsungiem

W II kwartale 2015 roku na całym świecie sprzedano 44,7 miliona tabletów - wynika z danych firmy badawczej IDC.

Globalna sprzedaż tabletów w II kwartale 2015 roku spadła o 7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2014 (48 mln). Była też o 3,9 proc. niższa niż w I kwartale br.

Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, pomimo kolejnego spadku sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym (o 17,9 proc., z 13,3 mln do 10,9 mln sztuk), jak również udziału w rynku (z 27,7 proc. do 24,5 proc.).

Drugi w rankingu Samsung również zanotował spadek sprzedaży swoich tabletów (o 12 proc., z 8,6 mln do 7,6 mln sztuk) oraz rynkowego udziału (z 18 proc. do 17 proc.).

Łączny udział Apple i Samsunga zmalał z 45 proc. w pierwszych trzech miesiącach 2015 roku do 41 proc. w II kwartale.

Top 5 zestawienia uzupełniają firmy Lenovo, Huawei i LG.

CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W II KW. 2015 r. (MLN SZTUK)

FIRMA

II KW. 2015 SPRZEDAŻ

II KW. 2015  UDZIAŁ W RYNKU

II KW. 2014 SPRZEDAŻ

II KW. 2014  UDZIAŁ W RYNKU

WZROST SPRZEDAŻY R/R

Apple

10.9

24.5%

13.3

27.7%

-17.9%

Samsung

7.6

17.0%

8.6

18.0%

-12.0%

Lenovo

2.5

5.7%

2.4

4.9%

6.8%

Huawei

1.6

3.7%

0.8

1.7%

103.6%

LG Electronics

1.6

3.6%

0.5

1.0%

246.4%

Pozostałe

20.4

45.6%

22.4

46.7%

-9.3%

SUMA

44.7

100.0%

48.0

100.0%

-7.0%

 

Dołącz do dyskusji: 7-proc. spadek sprzedaży tabletów w II kw., Apple przed Samsungiem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl