SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Festiwal w Opolu oglądało 1,49 mln widzów. „Od Opola do Opola” hitem

Tegoroczny festiwal w Opolu w TVP1 i TVP Polonia oglądało średnio 1,49 mln widzów, o 270 tys. osób mniej niż przed rokiem. Jedynka w czasie transmisji imprezy była zdecydowanym liderem rynku. Najwięcej widzów zgromadził koncert „Od Opola do Opola”.

Koncert „Od Opola do Opola” w ramach 58. KFPP; fot. TVP Koncert „Od Opola do Opola” w ramach 58. KFPP; fot. TVP

58. Krajowy Festiwal Polskiej Piosenki Opole 2021 pokazywany był na antenie TVP1 i TVP Polonia w okresie od 3 do 6 września 2020 roku (ostatniego dnia na deskach amfiteatru zagościli artyści w koncercie „Scena Alternatywna”).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Średnia widownia trzech głównych dni muzycznej imprezy wyniosła w Jedynce 1,42 mln osób. Przełożyło się to na 14,31 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 9,17 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 9,83 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na antenie TVP Polonia 58. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej Opole 2021 śledziło dodatkowo 65 tys. widzów, co dało tej stacji odpowiednio 0,65 proc., 0,65 proc. i 0,60 proc. udziału.

Łączna widownia festiwalu na obu antenach wyniosła 1,49 mln osób (odpowiednio 14,96 proc., 9,82 proc. i 10,43 proc. udziału).

Względem poprzedniej edycji KFPP stracił 270 tys. widzów. Rok temu opolskie koncerty w TVP1 i TVP Polonia śledziło 1,76 mln osób (odpowiednio 19,52 proc., 13,45 proc. i 14,50 proc. udziału).

Największą popularnością w TVP1 festiwal cieszył się pierwszego dnia, kiedy odbyły się koncerty „Od Opola do Opola” oraz „Debiuty”. Transmisję tych występów śledziło średnio 1,59 mln widzów (odpowiednio 16,59 proc., 9,77 proc. i 11,17 proc. udziału).

Drugi dzień festiwalu, gdy w Opolu odbywały się koncerty „Wielkie przeboje małego ekranu” i „Premiery”, oglądało 1,33 mln widzów przy udziałach na poziomie 13,46 proc., 9,86 proc. i 10,23 proc.

Również transmisje niedzielnych koncertów - „Krzysztof Krawczyk. Ostatni raz zatańczysz ze mną” i „Koncert piosenki literackiej” - zgromadziły 1,33 mln widzów (odpowiednio 11,67 proc., 7,12 proc. i 7,21 proc. udziału).

Na antenie TVP Polonia największą popularnością 58. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej również miał pierwszego dnia. Wówczas koncerty śledziło 83 tys. widzów.

„Od Opola do Opola” hitem

Spośród poszczególnych koncertów największą popularnością w TVP1 cieszyła się transmisja z „Od Opola do Opola”, która odbyła się pierwszego dnia o godz. 20.15. Relację z tego widowiska śledziło średnio 2,16 mln widzów, co dało stacji 18,26 proc. udziału. Przynajmniej przez 1 minutę koncert śledziło 5,80 mln widzów (dane udostępnione przez One House).

Koncert „Od Opola do Opola” był również hitem w TVP Polonia - na antenie tej stacji relacja miała średnio 118 tys. oglądających.

Prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski pochwalił się również wynikami oglądalności Opola 2021, które są mierzone przez Netię w czasie rzeczywistym (dane w trybie online z tego pomiaru natychmiast trafiają do nadawców).

- Triumfalny weekend TVP. Mimo b. silnej konkurencji wewn. w TVP (ME SRB-PL i PL-GR, el. MŚ SMR-PL 4 mln) 58 KFPP przyciągnął wlk. widownię: 3.9: Od Opola do Opola 3 mln; 4.9: Wielkie przeboje małego ekranu; 2,2mln; 5.9: K.Krawczyk. Ostatni raz zatańczysz ze mną 2,5 mln. Dziękujemy - na swoim profilu na Twitterze poinformował Jacek Kurski (pis. oryg. przyp. red.).

Analizując wyniki oglądalności KFPP w Opolu z ostatnich 17 lat z samej TVP1 wynika, że tegoroczna edycja miała najsłabszy wynik. Największą popularnością koncerty cieszyły się w 2005 roku - śledziło je wtedy średnio 4,30 mln widzów.

Podczas nadawania transmisji z tegorocznych opolskich koncertów TVP1 była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajęła TVP2, której udział wyniósł 10,45 proc. Dalej uplasowały się takie stacje jak: TVN (7,19 proc.) i TVP2 (5,68 proc.).

Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Jedynka zajęła miejsce drugie plasując się za TVP2.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2020 roku wyniósł 9,66 proc.

Dołącz do dyskusji: Festiwal w Opolu oglądało 1,49 mln widzów. „Od Opola do Opola” hitem

32 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nie podobal mi sie
Strasznie siermiezny byl a dowcipy o zenujacym poziomie. Czy maja publicznosc za niedorozwojow?
0 0
odpowiedź
User
Medialny
Brawo TVP. Poziom Opola bije na głowę groteskowy sopocik i obyło się bez niesmacznych aluzji jak to mialo miejsce w przypadku funkcjonariuszy TVN-u. Szacun za prawdziwe,oryginalne Kombi ze Sławkiem Łosowskim.
0 0
odpowiedź
User
nika
Brawo TVP. Poziom Opola bije na głowę groteskowy sopocik i obyło się bez niesmacznych aluzji jak to mialo miejsce w przypadku funkcjonariuszy TVN-u. Szacun za prawdziwe,oryginalne Kombi ze Sławkiem Łosowskim.


Polecam przeczytać felieton na temat tegorocznego festiwalu na Onet.pl. Podający się za dziennikarza muzycznego i filmowego nie zostawił na nim suchej nitki. Sam natomiast z językiem polskim na bakier. Zamiast "dramaturgii" razi po oczach "dramaturgi";)
0 0
odpowiedź