28 proc. więcej na reklamę radiową. Jedynka, Trójka i RMF FM mocno w górę (TOP10)
W kwietniu br. cennikowe wydatki na reklamę radiową były o 28,5 proc. większe niż rok wcześniej. Najmocniej wzrosły wpływy Jedynki, Trójki, RMF FM i Radia ZET, a w czołówce minimalne spadki zanotowały tylko VOX FM i Złote Przeboje Pogoda Warszawa.
Cennikowe wydatki na reklamę radiową (bez rabatów i autopromocji) w kwietniu br. wyniosły 363,87 mln zł, o 80,7 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 28,5 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Przypomnijmy, że w I kwartale br. nakłady zwiększyły się w skali roku o 17,9 proc. (zobacz szczegóły).
>>> RMF FM liderem mimo dużego spadku, VOX FM mocno do góry
Zdecydowanymi liderami rynku są RMF FM i Radio ZET. Pierwsza stacja w kwietniu br. zarobiła z reklam 105 mln zł, o 27,6 mln zł więcej niż przed rokiem (wzrost o 35,7 proc.), a druga - 71 mln zł, o 14,9 mln zł więcej (26,6 proc. w górę). Ich wpływy stanowiły razem 48,4 proc. przychodów wszystkich stacji.
Jeszcze większe procentowe wzrosty wpływów reklamowych zanotowały stacje Polskiego Radia. Trójka zarobiła 20,5 mln zł, o 7,6 mln zł więcej niż w kwietniu ub.r. (wzrost o 59,6 proc.), a Jedynka - 12,4 mln zł, o 6,2 mln zł więcej (aż 98,8 proc. w górę).
>>> Eska z największym spadkiem słuchalności wśród sieci radiowych, zyskuje ZET Gold
Sporo więcej niż przed rokiem zarobiły również Tok FM (Grupa Radiowa Agory) - o 572,5 tys. zł (13,6 proc. w górę), Eska Warszawa (wszystkie rozgłośnie Eski należą do Grupy Radiowej Time) - o 992,2 tys. zł (wzrost o 23,2 proc.) i Eska Poznań - o 503,4 tys. zł (11,3 proc. w górę). Natomiast przychody Eski Wrocław zwiększyły się o 135,4 tys. zł (czyli o 3,2 proc.).
Za to wpływy reklamowe Złotych Przebojów Pogody Warszawa (Grupa Radiowa Agory) zmalały w skali roku o 138,5 tys. zł (spadek o 3,3 proc.). Z kolei VOX FM (Grupa Radiowa Time) zarobiło z reklam aż o 261,5 tys. zł mniej (4,9 proc. w dół) niż rok wcześniej Eska Rock, której częstotliwości (we wszystkich miastach oprócz Warszawy) przejęło w grudniu ub.r. (więcej na ten temat).
>>> Wyniki słuchalności rozgłośni radiowych w polskich miastach (raport)
Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji, dane Kantar Media) |
||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
IV.2013 |
IV.2014 |
RMF FM |
77 383 100 zł |
105 004 640 zł |
Radio ZET |
56 121 595 zł |
71 037 080 zł |
Program III Polskiego Radia |
12 838 480 zł |
20 494 370 zł |
Program I Polskiego Radia |
6 245 150 zł |
12 413 340 zł |
TOK FM |
5 527 440 zł |
6 279 900 zł |
Eska Warszawa |
4 280 160 zł |
5 272 340 zł |
VOX FM (do 01.12.2013 Eska Rock) |
5 364 800 zł |
5 103 260 zł |
Eska Poznań |
4 431 122 zł |
4 934 484 zł |
Eska Wrocław |
4 249 596 zł |
4 385 010 zł |
Złote Przeboje Pogoda Warszawa |
4 251 974 zł |
4 113 466 zł |
monitorowane stacje razem |
283 164 567 zł |
363 872 553 zł |
Dołącz do dyskusji: 28 proc. więcej na reklamę radiową. Jedynka, Trójka i RMF FM mocno w górę (TOP10)