19 proc. więcej na reklamę w radiu. RMF Classic i Eska Rock najbardziej w górę (TOP10)
W październiku stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 19,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Najmocniej, o 70-80 proc., wzrosły wpływy reklamowe RMF Classic i Eski Rock.
Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w październiku RMF Classic (Grupa RMF) cennikowo zarobiła z reklam 81,6 proc. więcej niż przed rokiem, a Eska Rock (Grupa Radiowa Time) - 69,8 proc. więcej. Wpływy reklamowe Jedynki (Polskie Radio) wzrosły w skali roku o 39,4 proc., a Radia ZET (Eurozet) - o 29,7 proc.
>>> RMF FM i Radio ZET tracą słuchaczy, rekord Radia Maryja
O prawie jedną piątą więcej niż rok wcześniej zarobiły na reklamach Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) i Eska Warszawa (Grupa Radiowa Time) - dokładnie o 19,6 i 18 proc. Wpływy reklamowe Tok FM (Agora) wzrosły o 14,3 proc., a Trójki (Polskie Radio) - o 10,5 proc. Natomiast liderujące i pod względem słuchalności, i przychodów reklamowych RMF FM (Grupa RMF) zarobiło z reklam 7,2 proc. więcej niż rok wcześniej, a Eska Wrocław (Grupa Radiowa Time) - 6,5 proc. więcej.
>>> Spektakularny wzrost radia Złote Przeboje, tracą rozgłośnie regionalne
Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji) | ||
X.2012 | X.2011 | |
RMF FM | 92 563 400 zł | 86 373 380 zł |
Radio ZET | 65 546 635 zł | 50 521 950 zł |
Polskie Radio Trójka | 15 453 570 zł | 13 983 110 zł |
Polskie Radio Jedynka | 10 896 310 zł | 7 818 450 zł |
Eska Rock | 5 832 840 zł | 3 435 260 zł |
Eska Warszawa | 5 278 120 zł | 4 471 830 zł |
TOK FM | 5 247 260 zł | 4 589 470 zł |
Eska Wrocław | 5 180 012 zł | 4 861 280 zł |
Złote Przeboje Pogoda Warszawa | 4 688 657 zł | 3 921 355 zł |
RMF Classic | 4 369 913 zł | 2 406 205 zł |
monitorowane stacje razem | 330 848 731 zł | 277 734 501 zł |
Dołącz do dyskusji: 19 proc. więcej na reklamę w radiu. RMF Classic i Eska Rock najbardziej w górę (TOP10)