119 mln Amerykanów słucha muzyki w sieci, najpopularniejsza Pandora
Ponad 119 mln mieszkańców USA słucha muzyki w internecie przez prawie 13 godzin tygodniowo, większość z nich używa smartfonów, a jedna piąta korzysta z radia online w samochodach - wynika z Edison Research i Triton Digital.
Raport „The Infinite Dial 2015” sporządzony na podstawie danych zebranych w USA przez firmy Edison Research i Triton Digital pokazuje, że każdego tygodnia 44 proc. badanych słucha radia w sieci, poświęcając na to 12,53 godzin. Internet jest także dla Amerykanów najpoważniejszym źródłem wiedzy na temat nowości muzycznych. Potwierdza to 44 proc. respondentów, podczas gry 32 proc. poszukuje wiadomości z rynku muzycznego w tradycyjnych sieciach radiowych, a 9 proc. w telewizji.
Według raportu w ostatnich latach zmienia się rodzaj urządzeń wykorzystywanych najczęściej do odbioru muzyki i radia online. Obecnie największa liczba badanych używa do tego smartfonów (73 proc.), co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem 2014. Spory wzrost (o 6 pkt proc.) odnotowano także w segmencie telewizji podłączonej do internetu. Zmniejszyła się natomiast liczba użytkowników wykorzystujących do słuchania radia i muzyki online komputery stacjonarne i laptopy oraz tablety.
Wśród serwisów nadających muzykę w internecie najbardziej znana jest Amerykanom Pandora - rozpoznaje ją 75 proc. ankietowanych. Jest to także najchętniej słuchana platforma, wskazana przez 45 proc. respondentów badania. Z kolei najbardziej na popularności zyskuje Spotify - pomiędzy 2014 a 2015 rokiem grupa odbiorców serwisu zwiększyła się z 6 do 10 proc. Okazuje się też, że dla większości respondentów podstawowym źródłem muzycznych klipów pozostaje serwis YouTube.
Raport przedstawiony przez Edison Research i Triton Digital wskazuje na rosnącą popularność podcastów - audycji radiowych nadawanych w internecie. W 2015 r. słuchanie ich zadeklarowało 33 proc. respondentów, podczas gdy w 2014 r. było ich 30 proc. Największy odsetek badanych (55 proc.) do odbioru podcastów wykorzystuje smartfony, tablety i przenośne odtwarzacze muzyczne.
Dla większości Amerykanów (81 proc.) podstawowym źródłem muzyki odtwarzanej w samochodzie jest odbiornik radiowy stanowiący wyposażenie auta. Szybko rośnie jednak popularność radia online - w 2014 r. do słuchania tego typu serwisów za kierownicą przyznawało się 14 proc. badanych, natomiast w roku 2015 ich odsetek wzrósł do 21 proc.
Dołącz do dyskusji: 119 mln Amerykanów słucha muzyki w sieci, najpopularniejsza Pandora